با این ویتامین ها استرس را کاهش دهید



برخی از محققان ادعا می کنند که برخی از مکمل ها به مدیریت استرس کمک می کنند. با این حال، شواهد حمایت از این مکمل ها محدود است و تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است. قبل از مصرف هر گونه مکمل ویتامینی و معدنی با پزشک خود مشورت کنید.

سیستم عصبی مرکزی شما هورمون های استرس مانند آدرنالین و کورتیزول را زمانی که احساس اضطراب یا استرس می کنید ترشح می کند. این هورمون ها پاسخ بدن را به مبارزه برای آماده شدن تحریک می کنند. برای مثال، ضربان قلب، فشار خون و تعداد تنفس ممکن است افزایش یابد. قرار گرفتن در یک موقعیت استرس زا مزمن می تواند منجر به مشکلات سلامتی شود. علاوه بر احساس اضطراب، برخی از افراد ممکن است افسرده شوند، سعی کنند شب راحت بخوابند یا مشکلات گوارشی داشته باشند.

آیا برخی از مواد مغذی می توانند استرس را کاهش دهند؟

به گفته دفتر بهبود جامعه در تغذیه وزارت بهداشت، تحقیقات در مورد مواد مغذی خاص با مدیریت استرس محدود است. مطالعات اخیر بر روی مواد مغذی مورد نیاز مغز برای عملکرد طبیعی متمرکز شده است. این ممکن است شامل مواد مغذی مانند آنتی اکسیدان ها یا ویتامین های B باشد. اگرچه برخی از مطالعات نشان داده اند که چگونه می توان با کمک مکمل ها به مدیریت استرس کمک کرد، اما نتایج نهایی نبود. از آنجایی که این مواد مغذی در الگوی یک رژیم غذایی سالم مهم هستند، بهترین راه برای دریافت آنها از طریق غذاهایی است که می خورید. به عنوان مثال، میوه‌ها و سبزیجات حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها به همراه سایر مواد مغذی هستند که می‌توانند با هم سلامت را تقویت کنند، و بسیاری از غذاها به طور طبیعی طیف وسیعی از ویتامین‌های B، از جمله غلات کامل، میوه‌ها و سبزیجات را فراهم می‌کنند. لبنیات، حبوبات و گوشت.

بیشتر بخوانید  معمای چوب کبریت فوق‌العاده سخت : تنها با یک حرکت تساوی را برقرار کن!

برخی مطالعات همچنین به ارتباط بالقوه ای بین سطوح پایین ویتامین D و استرس اشاره می کنند. این مطالعات نشان ندادند که آیا سطح استرس در پاسخ به مصرف ویتامین D افزایش یا کاهش می یابد. با این حال، بدن شما برای عملکرد طبیعی به آن نیاز دارد. غذاهای غنی از ویتامین D عبارتند از ماهی های چرب، تخم مرغ، لبنیات غنی شده و محصولات سویا و همچنین برخی از قارچ هایی که در معرض نور فرابنفش قرار دارند. لازم به ذکر است که منبع اصلی ویتامین D نور خورشید است.

آیا مکمل های ویتامین و مواد معدنی باعث استرس می شوند؟

برخی از محققان ادعا می کنند که برخی از مکمل ها به مدیریت استرس کمک می کنند. با این حال، شواهد حمایت از این مکمل ها محدود است و تحقیقات بسیار بیشتری مورد نیاز است. قبل از مصرف هر گونه مکمل ویتامینی و معدنی با پزشک خود مشورت کنید.

وقتی صحبت از غذا و استرس به میان می آید، یکی از بهترین کارهایی که می توانید برای بدن خود انجام دهید، انتخاب یک رژیم غذایی متعادل و سالم است. شرکت در فعالیت بدنی منظم نیز به مدیریت استرس کمک می کند. حداقل پنج دقیقه ورزش در روز می تواند مفید باشد. یک متخصص تغذیه می تواند به شما در ایجاد یک برنامه غذایی شخصی سالم که شامل اولویت های غذایی خاص و اهداف فعالیت بدنی باشد کمک کند.

در اینجا چند راه دیگر برای کاهش استرس آورده شده است:

فعالیت های آرامش بخش، مانند مدیتیشن، تمرینات تنفسی و غیره.

معاشرت با دوستان و عزیزان برای حمایت عاطفی در موقعیت های استرس زا

بیشتر بخوانید  استوری جدید علی کریمی برای هوادارنش: همیشه با شما خواهم بود

مصرف کافئین را محدود کنید

در نهایت به دنبال درمان و راه حل اساسی باشید. استرس می تواند شما را ناتوان کند. مشاوران و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی می توانند درمان هایی را ارائه دهند که به مبارزه با استرس کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید