غیبت علی دایی در افطاری رئیسی خبرساز شد


حضور پروین در این مراسم دور از انتظار نبود چرا که وی از حامیان ابراهیم رییسی در انتخابات سال گذشته بود. اکثر افراد مطرح دیگری که در این مراسم حضور داشتند یا روسای فدراسیون بودند یا در وزارت ورزش مشغول به کار بودند و یا از اعضای کادرفنی تیم ملی بودند.

بیوگرافی علی دایی

نام: علی

نام خانوادگی: عمو

تاریخ تولد: 1 فروردین 1348

محل تولد: اردبیل

پست: مهاجم

عنوان: شهریار

قد 193

علی دایی علی دایی اولین فروردین سال 1348 در جرال و در خانواده ای پرجمعیت به دنیا آمد. علی دایی چهار برادر دارد و از نعمت خواهرش علی دایی که به عنوان اسطوره فوتبال شناخته می شود، محروم است، علاوه بر ورزش، در زندگی شخصی و تحصیلی نیز به موفقیت هایی دست یافت.

علی دایی در سال 1366 در رشته مهندسی عمران دانشگاه شریف پذیرفته شد اما به دلیل بازی فوتبال موفق به ثبت نام در این دانشگاه نشد.

علی علی دایی از این اتفاق ناامید نشد و در همان سال در رشته مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب پذیرفته شد و دو ترم تحصیل کرد. این پایان ماجرای تحصیل شهریار در ایران نبود. علی دایی در سال 88 مجدداً در کنکور شرکت کرد و در رشته متالورژی دانشگاه صنعتی شریف پذیرفته شد و در بهمن ماه 92 از این دانشگاه معتبر فارغ التحصیل شد.

اما دایی که به عنوان بازیکنی پرتلاش و خستگی ناپذیر شناخته می شود، از مدرک متالورژی خود راضی نبود و تا مقطع کارشناسی ارشد تربیت بدنی از دانشگاه آزاد به تحصیل ادامه داد.

بیشتر بخوانید  دستور اخذ مالیات و عوارض بر فروش بلیت هواپیما

علی دایی علاوه بر موفقیت‌های فوتبالی و تحصیلی در تجارت، موفق هم هست و در حال حاضر چندین شرکت بزرگ، چندین فروشگاه، یک کارخانه تولید پوشاک ورزشی و عضویت در اتاق بازرگانی تهران را اداره می‌کند. کسب و کار علی دایی تنها به پوشاک ورزشی محدود نمی شود، بلکه به ساخت و ساز نیز می پردازد. . فعال است.

فعالیت های اقتصادی و محبوبیت ورزشی، علی دایی را از اقدامات خیرخواهانه و نیکوکارانه غافل نکرد، به همین دلیل در سال 1385 در شهر گلستان اردبیل هنرستانی را با تمام تجهیزات به نام ابوالفضل دایی (پدرش) ساخت و به آموزش و پرورش ناحیه یک پرداخت.

اما دایی فوتبال را در ایران شروع کرد

علی دایی زندگی فوتبالی خود را با بازی در تیم شهری محل تولدش یعنی استقلال اردبیل آغاز کرد. پس از کسب استقلال اردبیل راهی تهران شد و پس از یک فصل بازی در تیم تاکسیرانی تهران به تیم بانک تجارت پیوست.

او در طول چهار سال حضورش در بانک تجارت 75 بازی انجام داد و بیش از 40 گل برای این تیم به ثمر رساند. باشگاه بعدی دایی که طرفداران زیادی هم دارد پرسپولیس است. علی دایی در سال 73-74 از پایتخت به جمع سرخ پوشان پایتخت پیوست و جوایز زیادی را در این باشگاه کسب کرد.

زندگی فوتبالی علی دایی پس از خروج از کشور ادامه دارد

این بازیکن اسطوره ای پس از یک بازی عالی در لیگ آسیا به تیم السدا قطر پیوست. وی حدود یک سال در این باشگاه فعالیت داشت و سپس در سال 1376 به همراه دوست و همبازی سابق خود کریم باقری به تیم آرمینیا بیله فلد پیوست و از طریق این تیم فعالیت خود را در مسابقات اروپایی آغاز کرد.

بیشتر بخوانید  سرنوشت نمایش‌ خانگی با نامه رئیس‌جمهور چه می‌شود؟ | کاهش مخاطبان صدا و سیما با شبکه نمایش‌ خانگی

دایی پس از یک فصل حضور در این باشگاه آلمانی تصمیم گرفت آرمینیا بیله فلد را ترک کند و به بایرن مونیخ بپیوندد. دایی پس از مدتی بازی در بایرن مونیخ، به یک باشگاه آلمانی دیگر به نام هرتا پیوست. در این تیم اولین گل خود در لیگ باشگاه های اروپا را مقابل چلسی به ثمر رساند. اما دایی اولین بازیکن آسیایی بود که به این مسابقات راه یافت. باشگاه اروپایی بعدی او سن سیرو بود که در آن برای تیم معروف میلان نیز گل زد.

به علی دایی در اروپا نگاه کنید

دایی پس از پایان دوران بازی خود در تیم های مختلف باشگاه های اروپایی، با الشباب امارات قرارداد بست، اما تنها یک فصل در الشباب بازی کرد و سپس به فوتبال ایران بازگشت. او پس از بازگشت به ایران در سال 1382 دوباره به تیم سابقش پرسپولیس پیوست اما پس از مدتی به باشگاه صبا باطری پیوست.

او دو سال برای این باشگاه بازی کرد و جوایز زیادی به ارمغان آورد. وی سپس در سال 1385 به تیم باشگاهی سایپه پیوست و پس از یک سال بازی در سایپا تهران در سال 1386 به فوتبال خود پایان داد و به مربیگری پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید