قبض رایگان دارو به بهانه تعطیلی سامانه داروخانه تخلف است



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی کار و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: قبض رایگان داروها به بهانه لغو سامانه داروخانه تخلف است. و با این گروه برخورد قانونی خواهد شد.»

دکتر علیرضا رحیم نیا گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که اغلب پیش می آید این است که برخی داروخانه ها به بهانه تعطیلی سامانه منجر به این می شود که فرد متقاضی دارو مجبور به پرداخت هزینه دارو بدون پوشش دفترچه بیمه شود که این امر باعث می شود که این دارو بدون پوشش دفترچه بیمه پرداخت کند. تخلف است.”

وی افزود: ما به همه داروخانه هایی که صادقانه به مردم خدمت می کنند احترام می گذاریم، اما اگر بازرسان ما به طور نامحسوس وارد داروخانه شوند و بررسی کنند که آیا سیستم داروخانه وصل است و به بهانه تعطیلی سامانه دارو را رایگان تلقی کنند، تخلف محض است. ” و از ماده 20 به کمیسیون غذا و دارو ارجاع می شوند و با متخلفان برابر قانون رفتار می شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در پایان گفت: مردم می توانند این گونه تخلفات را از طریق سامانه 190 به وزارت بهداشت گزارش دهند تا اقدامات لازم انجام شود. “

بیشتر بخوانید  تولد عجیب نوزاد لاغر اندام در شیراز / فیلم -

دیدگاهتان را بنویسید