مبلغ یارانه معیشتی اردیبهشت 1401 تغییر کرد؟



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: به سپرده گذاری ادامه دهید یارانه صندوق های ادوار گذشته سازمان اختصاصی یارانه نصف شب روز شنبه 10 اردیبهشت 1401 روزی را به حساب بزرگتر واریز می کند.

به گفته این سازمان، سرپرستان خانوارهای یارانه ای منتظر دریافت «سی امین» یارانه مادام العمر هستند.

در این مرحله از سپرده گذاری به خانواده های تک نفره 55 هزار تومان، دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و پنج نفره 205 هزار تومان پرداخت می شود. و بیشتر.

جالب است که «قسط هفدهم» مرحله دوم وام هر تاج یک میلیون تومانی این ماه از حساب سرپرستان خانوارهای دریافت کننده این وام کسر می شود.

مشمولان یارانه رمضان 1401 چه کسانی هستند؟

سال گذشته 60 میلیون نفر مشمول یارانه ماه مبارک رمضان شدند. یعنی هفت دهک پایین جامعه. این یارانه سال گذشته به افرادی که کمک هزینه معیشت ماهانه دریافت می کردند پرداخت شد. اگر روال دولت برای پرداخت یارانه جدید مانند سال گذشته باشد، کسانی که از این یارانه زندگی می کنند باید منتظر دریافت یارانه ماه مبارک رمضان باشند. اما در چند ماه اخیر دایره مشترکین محدود شده است.

در 22 بهمن و همزمان با عید نوروز، دولت دو یارانه معیشتی پرداخت که میزان آن بسیار کمتر از مشترکان بود. 22 بهمن ماه 32 میلیون نفر و در پایان اسفند 22 میلیون نفر یارانه مادام العمر بهمن و عید دریافت کردند.

بیشتر بخوانید  انباشت دام در بنادر / تعدیل قیمت شیر ​​خام در حمایت از کشاورزان

به همین دلیل به نظر می رسد مشمولان یارانه رمضان 1401 همان کسانی هستند که در دو نوبت اخیر یارانه دریافت کرده اند. اما باید منتظر تصمیم دولت بود و دید این یارانه را به چه کسانی پرداخت خواهد کرد.

یارانه 600 هزار تومانی ماه رمضان؟

اما میزان یارانه ماه مبارک رمضان چقدر است؟ سال گذشته میزان یارانه ماه مبارک رمضان معادل یارانه ماهانه بود. یعنی خانوارهای یک نفره 55 هزار تومان، خانوارهای دو نفره 103 هزار تومان، سه نفره 138 هزار تومان، چهار نفره 172 هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیش از 205 هزار تومان یارانه ماه مبارک رمضان دریافت کردند. اگر بسته وجودی ماه مبارک رمضان مانند سال گذشته بود، باید گفت که میزان یارانه بین 55 تا 205 هزار تومان است.

اما رصد اخبار تجارت نشان می دهد که میزان یارانه ها در سال جاری نسبت به سال گذشته بیشتر است. در واقع یکی از گمانه زنی ها در مورد میزان کمک های زندگی در ماه مبارک رمضان، همین 150 هزار تومان برای هر نفر است. با این لایحه یارانه خانواده چهار نفره 600 هزار تومان می شود./ تجارت نیوز


دیدگاهتان را بنویسید