سقوط دوباره شاخص بورس


اخبار جدیدتر و مرتبط با این خبر را مشاهده نمایید:

به گزارش سایت طلا،بازار سرمایه همچنان روندی نزولی دارد و شاخص کل بورس امروز بیش از ۲۵ هزار واحد سقوط کرد. به‌طوری که در بازار امروز ۲۸ نماد به ارزش ۱۱۲۲ میلیارد ریال صف خرید و ۲۶۹ نماد به ارزش ۵۹۳۱ میلیارد ریال صف فروش بودند.

امروز بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق پتروشیمی‌های دارای خوراک گازی هم مشمول مالیات بر صادرات شدند و این مسأله در کاهش ارزش سهام پتروشیمی‌ها اثرگذار بود.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس امروز با ۲۵ هزار و ۲۵۴ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن هم ۵۹۴۴ واحد نزول کرد و به رقم ۳۲۸ هزار و ۲۴۴ واحد رسید. در این بازار ۳۱۲ هزار معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۲۲۶ میلیارد ریال انجام شد. فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پتروشیمی نوری، پتروشیمی پردیس و پالایش نفت بندرعباس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

ارزش معاملات امروز فرابورس هم به بیش از 4 هزار و 748 میلیارد تومان رسید با این حساب ارزش معاملات دو بازار به حدود 8 هزار میلیارد تومان در روز جاری رسید. امروز همه شاخص‌‌های بورس قرمز بودند بگونه‌‌ای که شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی 1.97 درصد کاهش یافتند اما این دو شاخص با معیار هموزن 1.78 درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور 1.95 درصد کاهش یافت، شاخص بازار اول بورس 2.1 درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.7 درصد کاهش یافت. امروز نمادهای فولاد مبارکه، ملی مس ایران، پتروشیمی خلیج‌فارس،‌ هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، پتروشیمی نوری و پالایش نفت بندرعباس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

بیشتر بخوانید  کدام یک از واکسن‌های وارداتی کرونا بهتر است؟

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید


دیدگاهتان را بنویسید