خبر مهم برای مسافران عید فطر در تعطیلات



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات مسافری از ازدحام مسافران و تکمیل مراکز اسکان در شیراز خبر داد و اعلام کرد: ظرفیت های اسکان مسافران در اصفهان، مشهد، سنندایی و همدان و همچنین استان های مازندران و گیلان و مسافران شهرهای دیگر را برای اقامت و سفر انتخاب خواهند کرد.

مصطفی فاطمی که مدیرکل دفتر توسعه داخلی گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نیز هست، بر اساس آماری که از اقامتگاه های رسمی از جمله هتل ها، هتل آپارتمان ها، پانسیون ها، اقامتگاه های بوم گردی دریافت کرده است. بوتیک هتل ها و مجتمع های توریستی و کمپ ها. وی با تشریح ازدحام مسافران در شهرستان ها و استان ها در گفت وگو با ایسنا، افزود: در تعطیلات پیش رو بیشترین مسافران در شهر شیراز هستند که تقریبا تمامی مراکز اقامتی در این شهر تکمیل شده و بیشترین دغدغه سفر به این منطقه است. ” از این رو شهرستان های مرودشت، سپیدان، اگلید و بوانات در شمال استان فارس و شهرستان های حفر، جهرم، لار، لامرد، کازرون، داراب و فیروزآباد در جنوب استان فارس به عنوان شهرهای مکمل و جایگزین برای شیراز پیشنهاد می شوند. مسافران

وی افزود: در بسیاری از این شهرها اقامتگاه های بوم گردی و اقامتی مناسبی وجود دارد که همچنان ظرفیت های خالی دارند. از طرفی شهر لامرد به دریا بسیار نزدیک است و برای علاقه مندان به این نوع جاذبه می تواند گزینه مناسبی برای سفر باشد.

فاطمی ادامه داد: ظرفیت های اقامتی در مراکز رسمی استان های لرستان، آذربایجان شرقی و کرمان به بالای 80 درصد رسید و در سایر استان ها کمتر از 70 درصد ظرفیت های اقامتی تکمیل شد.

بیشتر بخوانید  کشف جنازه مرد جوان مریوانی از داخل چاه -

پیشنهادات برای مسافران غربی

دبیر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات راهداری همچنین از سفر به برخی شهرهای غربی کشور از جمله لرستان، همدان و سنندایی که اسکان آنها نیز در حال تکمیل است، به جای استان های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، کرمانشاه استقبال کرد. چهارمحال و بختیاری، با توجه به خالی بودن ظرفیت اقامتی کهگیلویه، بویراحمد و زنجان را به علاقمندان سفر به غرب ایران پیشنهاد کرد.

پیشنهادات برای مسافران شرق و مرکز ایران

فاطمی همچنین درباره وضعیت مسیر شرق و مرکز ایران گفت: با توجه به وضعیت مراکز اقامتی در شیراز و اصفهان، استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، یزد و حتی کرمان در مرکز و شرق ایران. هنوز توانایی اقامت و سفر در تعطیلات را دارند.» آنها عید فطر دارند.

پیشنهادات برای مسافران شمال

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی استان های خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، آلبورگ و سمنان را نیز با توجه به تکمیل اسکان در مازندران و گیلان به عنوان جایگزین برای مسافرانی که قصد سفر به شمال کشور دارند، پیشنهاد کرد. متاسفانه جاذبه ها و زیبایی های استان خراسان شمالی تا به حال دیده نشده است و گزینه بسیار جذابی برای سفر است. استان گلستان که جغرافیایی مشابه گیلان دارد. علاوه بر این، استان اردبیل با وجود تراکم بالای اقامتی در شهرستان سرعین، گزینه جذابی برای آن دسته از مسافرانی است که به آب و هوای شمال ایران علاقه مند هستند.

پیشنهاداتی برای مسافران جنوب

وی درباره وضعیت سفر در جنوب ایران نیز گفت: به غیر از جزایر خلیج فارس و چابهارا که ظرفیت اسکان آنها به بالای 80 درصد رسید، سایر شهرهای جنوبی برای پذیرش مسافر مشکلی ندارند.

بیشتر بخوانید  فیلم علت نبات دادن به داماد در عروسی (+18)

دبیرکل ستاد هماهنگی خدمات مسافری کشور همچنین درباره هشدار سازمان هواشناسی برای سفر در تعطیلات عید سعید فطر اظهار کرد: زمان و مراقب تغییرات ناگهانی هوا باشید.

سامانه اطلاع رسانی سفر و گزارش شکایات 099629

فاطمی همچنین از تشدید نظارت ها برای تعطیلات عید سعید فطر خبر داد و گفت: تمامی غیبت ها برای نظارت در تعطیلات پیش رو لغو شده و کنترل ها تقویت می شود. همچنین سامانه 09629 در زمینه ارائه اطلاعات سفر و دریافت گزارش و شکایات مردمی فعال است.

فاطمی همچنین گفت: با توجه به حجم پیش بینی شده سفر در تعطیلات عید سعید فطر، امکانات قطار، اتوبوس و هواپیما به منظور رفع نیاز مسافران به طور کامل به بهره برداری رسیده است. پلیس راهنمایی و رانندگی هم باید برای کنترل جاده ها تلاش کند.

وی همچنین یادآور شد: برای اولین بار است که ستاد هماهنگی خدمات سفر در ایام تعطیلات رمضان فعال شده است. در سال های گذشته فعالیت این ستاد محدود به تعطیلات نوروزی بود و در سایر تعطیلات عملاً هماهنگی و اقدام خاصی صورت نگرفت.

مدیرکل دفتر توسعه گردشگری داخلی ادامه داد: در تعطیلات پیش رو مانند نوروز به دلیل نبود مشکلات جوی سفرها به سطح وسیع تری از کشور توزیع می شود و نگرانی کمتری وجود دارد. برای جمعیت فشار فقط در یک شهر و مکان های خاص کردی: مدیریت سفر پس از تعطیلی «پنجشنبه» راه حل بسیار مهمی است که باید رعایت شود. چرا که برگزاری تعطیلات آخر هفته مطمئنا باعث کاهش حجم و فشار جمعیت مسافری در بازه زمانی محدود در نقاط خاصی از کشور خواهد شد.

بیشتر بخوانید  ویدیو هولناک از طوفان وحشتناک و بی‌سابقه سیستان و بلوچستان -

دیدگاهتان را بنویسید