5 غذای عالی برای حفظ سلامت پوست



از آنجایی که رژیم غذایی برای سلامتی مهم است، یک رژیم غذایی ناسالم می تواند به متابولیسم شما آسیب برساند، منجر به افزایش وزن و حتی آسیب به اندام هایی مانند قلب و کبد شود.

به گفته متخصصان تغذیه، آنچه می خورید می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و پیری پوست شما تأثیر بگذارد. در این مقاله به بررسی پنج غذای برتر برای حفظ سلامت پوست می پردازیم.

1. گردو

گردو دارای خواص زیادی است که آن را به غذایی عالی برای سلامت پوست تبدیل می کند. مغز گردو منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری است، چربی هایی که بدن قادر به تولید آنها نیست.

در واقع، آجیل ها نسبت به سایر آجیل ها از نظر اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 غنی تر هستند.

علاوه بر این، آجیل حاوی مواد مغذی دیگری است که پوست شما برای عملکرد صحیح و سالم ماندن به آنها نیاز دارد. 28 گرم گردو حاوی 8 درصد روی است. مصرف روی برای بهبود زخم و مبارزه با باکتری ها و التهاب ضروری است.

2. تخمه آفتابگردان

به طور کلی آجیل و دانه ها منابع خوبی از مواد مغذی هستند که پوست را تقویت می کنند. یک مثال عالی تخمه آفتابگردان است که 28 گرم آن 49 درصد از نیاز شما به ویتامین E، 41 درصد سلنیوم، 14 درصد روی و 5.5 گرم پروتئین را تامین می کند.

3. گوجه فرنگی

گوجه فرنگی منبع عالی ویتامین C است و حاوی تمام کاروتنوئیدهای اصلی از جمله لیکوپن است. بتاکاروتن، لوتئین و لیکوپن از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت می کنند و همچنین در جلوگیری از چین و چروک موثر هستند. از آنجایی که گوجه فرنگی دارای محتوای بالایی از کاروتنوئیدها است، یک غذای عالی برای سلامت پوست است.

بیشتر بخوانید  لحظه کشته شدن یک گردشگر آمریکایی +ویدئو

4. چای سبز

چای سبز حاوی آنتی اکسیدان است و می تواند از پوست شما در برابر آسیب های خورشید محافظت کند.

یک مطالعه 12 هفته ای روی 60 زن نشان داد که نوشیدن روزانه چای سبز می تواند قرمزی ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید را تا 25 درصد کاهش دهد. چای سبز همچنین رطوبت، زبری، ضخامت و خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد.

5. شکلات تلخ

در یک مطالعه، شرکت کنندگان پس از مصرف روزانه پودر کاکائو غنی از آنتی اکسیدان به مدت 6 تا 12 هفته، پوست آنها سفت تر و هیدراته تر شد. علاوه بر این، حساسیت پوست شرکت‌کنندگان افزایش یافت، افرادی که لایه‌برداری را تجربه کردند، پوست خود را کاهش دادند، پوست شرکت‌کنندگان نسبت به آفتاب سوختگی کمتر حساس شد و جریان خون در پوست آنها بهبود یافت و مواد مغذی بیشتری برای پوست فراهم کرد.

بسیاری از مطالعات در مورد اثرات مصرف کاکائو بر روی پوست نتایج مشابهی از جمله بهبود ظاهر پوست و کاهش چین و چروک را نشان داده اند. سعی کنید شکلات تلخ 70% را انتخاب کنید تا فواید آن را به حداکثر برسانید و قند را کاهش دهید.

منبع: Healthline

دیدگاهتان را بنویسید