سالانه حدود 800 نفر بر اثر حوادث ناشی از کار در کشور جان خود را از دست می دهند



حادثه حین کار یا حادثه کار به حادثه‌ای گفته می‌شود که در حین انجام کار یا کارهای مرتبط در داخل یا خارج از محل کار رخ دهد و منجر به جراحت، بیماری، جراحت یا مرگ شود، از جمله ایرنا. عواقب آن در حال بررسی است. تحقیقات نشان می دهد که سالانه بیش از یک میلیون نفر در جهان بر اثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست می دهند و بسیاری نیز به شدت مجروح می شوند.

حسن اصیلیان روز پنجشنبه به مناسبت روز جهانی ایمنی و سلامت در کار (8 اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان ایرنا افزود: یکی از پیامدهای توسعه ضعیف فناوری در جوامع بشری، وقوع حوادث مختلف است. ، از جمله بیماری که سالانه تعداد زیادی از افراد را در واحدهای صنعتی و تولیدی گرفتار و مبتلا می کند.

وی بیان کرد: هزینه های مستقیم و غیرمستقیم حوادث ناشی از کار در ایران با احتساب 4 درصد تولید ناخالص داخلی در سال 2014 (تولید ناخالص داخلی بر اساس گزارش بانک جهانی معادل 406 میلیارد دلار برای ایران) حدود 48 هزار میلیارد تومان است که بر اساس آمار کشور. بودجه سال 1394 و سال های نزدیک به آن حدود یک پنجم تا یک ششم است.

آسیلیان ادامه داد: بر اساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، زیان های اقتصادی ناشی از بی احترامی به سلامت در محل کار در دنیا روی هم رفته بیش از 42 تا 40 درصد درآمد سرانه هر کشور را تشکیل می دهد.

وی افزود: حوادث جدی مربوط به بیماری های شغلی و حوادث ناشی از کار بر اساس آمار سازمان جهانی کار بیش از 2.9 میلیون نفر در سال را تشکیل می دهد و همچنین سالانه 5.4 درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را از دست می دهد.

بیشتر بخوانید  مرگ دلخراش 46 شهروند چینی پس از زلزله 6.8 ریشتری + فیلم

رئیس انجمن متخصصان طب کار گفت: بیماری های شغلی عامل 81 درصد مرگ و میرهای ناشی از کار و حوادث ناشی از 19 درصد مرگ و میرهای ناشی از کار است و بر اساس آمار سازمان جهانی کار (ILO) با بیش از 300 میلیون کارگر در 142 کشور مصاحبه کردند و اظهار داشتند که نمی توانند مشکلات امنیتی و بهداشتی خود را بدون ترس از عواقب به کارفرمایان گزارش دهند.

وی گفت: به دلیل ترس گزارش های زیادی ارائه نمی شود که بتواند از صدمات جدی جلوگیری کند. برخلاف محل کار با تعداد کارگران درگیر، 64 درصد کمتر حوادث مربوط به ایمنی و 58 درصد حوادثی را گزارش کردند که منجر به بستری شدن در بیمارستان شد.

به گفته اصیلیان، ایجاد فرهنگ ایمنی و بهداشت در کار مستلزم مشارکت همه جانبه کارفرمایان و کارگران است. اقدامات ایمنی و بهداشتی مناسب و پایدار در گرو ایجاد فضای مشارکتی واقعی بین تمامی سطوح کاری است که در نهایت بر اساس اعتماد و همکاری متقابل طراحی و اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، 28 آوریل 2022 مصادف با 28 می 1401 روز جهانی ایمنی و سلامت در کار است که در شعار امسال خود موضوع مشارکت و گفت و گوی اجتماعی را در ایجاد فرهنگ موثر ایمنی و بهداشت در کار مطرح کرد. .

وبینار به مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و سلامت در کار به منظور تحقق شعار امسال “با هم برای ایجاد فرهنگ موثر ایمنی و بهداشت در کار” امروز هشتم اردیبهشت ماه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید