آبشار افرینه مقصدی مناسب برای گردشگری است


به گزارش سلام نو، آبشار آفرینه در استان لرستان و در کنار جاده هورم آباد به پل دختر … آبشار افرینه در کنار روستایی به همین نام قرار دارد. این آبشار زیبا در فصل بهار و تابستان مورد توجه علاقه مندان و گردشگران زیادی قرار می گیرد.

آبشار افرینه خرم آباد در E475322 N331851 در استان لرستان واقع شده است. در نزدیکی جاده خرم آباد – اندیمشک و در حدود 80 کیلومتری جنوب شهر خرم آباد، آبشاری جذاب و دلفریب در نزدیکی روستای افرینه و به همین نام معروف است، طاق سنگی زیبایی که در برابر فرسایش آبی مقاوم است. هنوز هم مقاومت می کند و ویژگی آبی زیبایی دارد. این آبشار که یکی از بزرگ‌ترین آبشارهای ایران است، بین دو شهر خرم‌آباد و پلدختر قرار دارد و در تابستان و بهار پذیرای گردشگران بی‌شماری است. کسانی که می خواهند از این آبشار دیدن کنند می توانند از شمال از طریق جاده خرم آباد تا پل دختر و از جنوب از جاده اندیمشک به هرم آباد به این آبشار بیایند.

آبشار افرینه مقصدی مناسب برای گردشگری است

سرچشمه آبشار افرینه در 38 کیلومتری جنوب هورم آباد است که از تلاقی رودخانه چشمک و افرینه تشکیل شده و پس از عبور از دره پیچ در پیچ چولول، آبشار افرین را تشکیل می دهد. سپس آبشار به رودخانه کاشغان می ریزد. قبل از این آبشار پل های تاریخی و آبشارهای فصلی وجود دارد که از طریق پل ها و آبشارهای تاریخی در این منطقه ساخته شده اند. نزدیکی آبشار افرینه به پل دختر و پل تاریخی معمولاً اقامتگاه مهمی برای مسافران ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید  "یتیمک بوشهری"،خوشمزه و لذیذ از دیار بوشهر

… متاسفانه حجم زیادی زباله در اطراف رودخانه جمع شده است و نه تنها گردشگران بلکه خود بومیان نیز برای پاکی طبیعت محل زندگی خود تلاش نمی کنند! اهالی روستا نیز زباله های خود را در کنار رودخانه می ریزند که باعث بروز بیماری های عفونی مختلف می شود.

آبشار افرینه مقصدی مناسب برای گردشگری است

استخراج ماسه از بالای آبشار در نهایت طبیعت منطقه را از بین می برد.

روستای افرینه در کنار کوهی به نام غزال ساخته شده و اکنون به دلیل وجود این آبشار شهرت خود را به دست آورده است.

مسیر دسترسی به آبشار افرینه: در حدود 80 کیلومتری جنوب غربی هورام آباد و نرسیده به پل دختر از رودخانه ای عبور می کنیم که ما را کمی جلوتر به غرش آب فرا می خواند.
منبع: تریپ یار

دیدگاهتان را بنویسید