سونامی وحشتناک در قیمت خودرو



آنچه دیگران می خوانند:

قیمت خودرو در بازار آزاد روند نزولی وجود دارد. قیمت خودرو در چند سال گذشته ثابت نبوده و هر روز تغییر می کند. قیمت خودرو تابع شرایط مختلفی است و پیش بینی آن کمی سخت است. قیمت خودرو نیز به قیمت دلار بستگی دارد. قیمت خودرو در آینده چقدر خواهد بود؟

لیست قیمت خودروهای موجود در بازار امروز

رشد قیمت خودرو در بازار که از نخستین روزهای سال جدید شتاب گرفته است، از ابتدای اردیبهشت ماه ادامه داشته و در 6 روز اخیر این بازار قیمت های جدیدی را ثبت کرده و رکوردهای غیرقابل پیش بینی را از خود به جای گذاشته است.

اگرچه رشد قیمت در انواع و مدل‌های خودرو مشاهده می‌شود، اما شتاب رشد قیمت در پرفروش‌ها بسیار بیشتر است. پراید در اولین روزهای اردیبهشت 200 میلیون تومان را پشت سر گذاشت و با قیمت 201 میلیون تومان تبلیغ کرد. سایر خودروهای پرفروش همچنان در حال افزایش قیمت هستند. دناپلاس اتوماتیک مدل 1401 دیروز در بازار خودرو با قیمت 493 میلیون تومان معامله شد و دنا 1401 معمولی به 386 میلیون تومان رسید. تیبا هاچ بک پلاس تا 213 میلیون تومان تبلیغ کرده است. پژو 206 تیپ 2 به 303 میلیون تومان افزایش یافت و پژو 206 تیپ 5 نیز به 335 میلیون تومان رسید. پژو پارس اتوماتیک 446 میلیون تومان معامله شد و تارا اتوماتیک با 5 میلیون افزایش قیمت به 585 میلیون تومان رسید.

بیشتر بخوانید  عمل جراحی لیفت صورت از چه سنی مناسب است؟

کارشناسان بر این باورند که فاصله زیاد بین عرضه و تقاضا باعث حفظ قیمت بالای خودرو و افزایش فاصله بین قیمت کارخانه و بازار می شود. آنها معتقدند ریزش بازار عید ناشی از انتظار برای توافق هسته ای، تضعیف دلار و احتمال ورود خودروهای خارجی به بازار پس از آزادسازی واردات، اکنون مبهم است و انتظارات تورمی جای خود را به خرید فوری داده است. نامزدها با تاخیر یک ماهه وارد بازار شدند که افزایش قیمت خودرو را تحت فشار گذاشت. این در حالی است که برخی واحدهای صنفی معتقدند قیمت های منتشر شده با واقعیت بازار متفاوت است. رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران خودرو تهران در این باره گفت: قیمت درج شده در آگهی ها به ویژه خودروهایی مانند پراید که از سال 1378 تولید نشده است، قیمتی نیست که با آن معامله می شود.


دیدگاهتان را بنویسید