اگر این علائم را دارید، لانگ کوو مصرف کرده اید


خستگی مداوم، مشکل در تنفس حتی هنگام بالا رفتن از پله ها، اختلال خواب، اضطراب و افسردگی، احساس فشار یا درد در قفسه سینه، درد در مفاصل یا عضلات، “مه در مغز” و حتی سرفه های مداوم. همه اینها مشکلات آزاردهنده ای است که این روزها ممکن است گهگاه از زبان برخی از افرادی که مدتی است از آن رنج می برند بشنوید و حتی پس از درمان از علائم جسمی یا روحی طولانی مدت شکایت دارند.

در حالی که بسیاری از کشورها در هفته‌های اخیر محدودیت‌های عروق کرونر را کاهش داده‌اند و اکثر کارشناسان پزشکی اکنون بر این باورند که واکسن نتایج امیدوارکننده‌ای را در کنترل کوید نشان داده است، این روزها تعداد زیادی از افراد با سابقه عفونت‌های ویروسی مداوم دچار عوارض ناخوشایند و آزاردهنده‌ای به نام یا طولانی هستند. cavid” دعوا می کند.

اگرچه اکثر افراد مبتلا به کووید-19 معمولاً پس از طی دوره بیماری بهبود می یابند، در برخی افراد علائم و عواقب عفونت ویروسی می تواند هفته ها یا حتی ماه ها ادامه داشته باشد و در برخی ممکن است دوره های گاه به گاه وجود داشته باشد. بهبود و بدتر شدن علائم را دوباره تجربه کنید.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) می گوید که تخمین می زند که صف طولانی 23 میلیون آمریکایی را تحت تأثیر قرار داده است، اگرچه برخی کارشناسان معتقدند این تعداد حتی بیشتر است.

نکات مهم در مورد

این مرکز گفت: «اگرچه اکثر افراد مبتلا به کووید-19 ظرف چند هفته پس از ابتلا به این بیماری بهبود می یابند، برخی از افراد شرایط متفاوتی را تجربه می کنند. این شرایط شامل طیف وسیعی از مشکلات سلامتی جدید، مکرر یا مداوم است که ممکن است افراد به مدت چهار هفته یا بیشتر و حتی ماه‌ها پس از اولین ابتلا به ویروسی که باعث بیماری کووید 19 می‌شود، داشته باشند.

بیشتر بخوانید  تصادف وحشتناک در محور اوز به خان / 2 نفر کشته شدند

در اینجا برخی از بینش های جدید و مهم در مورد لانگ کوید آورده شده است.

چگونه می توان از پوسیدگی طولانی مدت جلوگیری کرد؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده توصیه می کند که بهترین راه برای جلوگیری از کووید طولانی مدت اجتناب از کووید 19 است که به معنای تزریق به موقع و به موقع واکسن و دوزهای کرونا است.

دکتر والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده، گفت: «اگر واجد شرایط واکسن کرونا هستید و آن را دریافت نکرده‌اید، در جریان نیستید و باید واکسن را دریافت کنید.»
برخی از جوامع بیشتر تحت تأثیر صف های طولانی قرار می گیرند

دکتر والنسکی می‌گوید: «ما مدت‌هاست که درباره بیماری‌های عفونی می‌دانیم که در جایی که ثروت و فقر کمی وجود دارد و دسترسی محدود است، شیوع بیشتری دارند.

او گفت: «ما این را در مورد لانگ کوید خواهیم دید. افرادی که احتمال ابتلا به این بیماری بیشتر بود، دسترسی کمتری به مراقبت های بهداشتی و شرایط بهداشت عمومی داشتند. اگر عدالت بهداشتی بیشتری در این کشورها داشتیم، فکر می کنم همه ما سالم تر بودیم و می توانستیم بهتر عمل کنیم [پاندمی بعدی] بیایید واقع بین باشیم.

کووید طولانی بر کودکان نیز تأثیر می گذارد

در حالی که کووید 19 کودکان را به اندازه بزرگسالان تحت تاثیر قرار نمی دهد، کودکان همچنان می توانند برای مدت طولانی کووید را تجربه کنند.

به گفته یکی از متخصصان، اکنون شواهد روشنی وجود دارد که نشان می دهد تعداد زیادی از کودکان دارای علائم طولانی مدت کووید هستند و علائم آنها تا حدودی شبیه به علائم در بزرگسالان است.

بیشتر بخوانید  برخورد وحشتناک مینی بوس و کامیون در اتوبان شهید آوینی تهران / فیلم

این متخصص افزود: کودکان نیز از خستگی و مشکل در تمرکز شکایت دارند. بی خوابی نیز یکی از علائم دیگر گزارش شده توسط کودکان مبتلا به سوزش معده طولانی مدت است. علائم کووید طولانی مدت می تواند در کودکان و بزرگسالان مشابه باشد، اما تفاوت اصلی این است که تعداد مبتلایان به این بیماری در کودکان کمتر است و بیشتر این علائم در عرض چند ماه از بین می روند.

زنان بیشتر مستعد ابتلا به پوسیدگی طولانی هستند

کارشناسان خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد کووید طولانی مدت زنان را بیشتر از مردان تحت تأثیر قرار می دهد.

نکات مهم در مورد

یک کارشناس گفت: مطالعات اخیر نشان داده است که درصد زنان مبتلا به سندرم کووید بیشتر از درصد مردان است و این تنها مختص دنیای غرب نیست و در سراسر آسیا، اروپا و آمریکا مشاهده شده است.

بیشتر زنان میانسال بیشتر از مردان در معرض پوسیدگی طولانی مدت هستند. با این حال، ما باید بیشتر روی این موضوع خاص تمرکز کنیم تا تفاوت دقیق بین زن و مرد را ببینیم.”

علائم طولانی مدت کوئید چیست؟

با توجه به مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، شایع ترین علائم عضله چهار سر ران طولانی مدت عبارتند از:

تنگی نفس یا مشکل در تنفس، خستگی، علائمی که پس از فعالیت فیزیکی یا ذهنی بدتر می شود، مشکل در تفکر یا تمرکز (که گاهی اوقات به عنوان “مه مغزی” شناخته می شود)، سرفه، درد قفسه سینه یا معده، سردرد تپش قلب، درد مفاصل یا عضلات، احساس سوزن سوزن شدن، اسهال، مشکلات خواب، تب، سرگیجه هنگام ایستادن (سرگیجه)، بثورات پوستی (ضایعه پوستی)، نوسانات خلقی، تغییر در حس بویایی یا چشایی، تغییر در چرخه های قاعدگی.

بیشتر بخوانید  تجمع زنان باردار در تهران / تصاویر

چگونه بیرون از خانه ایمن بمانیم؟

با رعایت اصول بهداشت عمومی می توان به این بیماری همه گیر پایان داد.

واکسن ها یا دوزهای اضافی باید در اسرع وقت برای محافظت از زندگی شما و دیگران تزریق شوند.

از ماسک‌های N95 در مناطقی با نرخ واکسیناسیون پایین استفاده کنید.

بی جهت سفر نمی کرد.

– فاصله اجتماعی را رعایت کنید و تا حد امکان از شلوغی پرهیز کنید.

– و بهداشت دست را هم رعایت می کرد.

دیدگاهتان را بنویسید