ماجرای محاکمه دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف چیست؟


به گزارش سلام نو به نقل از مهرا، رسانه های ضدانقلاب سعی کردند از دو دانش آموزی که با ضدانقلاب و گروهک تروریستی منافقین همکاری کرده و به جرم خود اعتراف کردند، حمایت کنند.

اوایل اردیبهشت 99، یکی از کانال های شورای سراسری تشکل های دانشجویی از بازداشت دو دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف خبر داد و مدعی شد که دو دانشجو بدون حکم بازداشت شده اند.

در عین حال برخی رسانه های فارسی زبان خارج از کشور دستگیری این دو نفر را بهانه کرده و در گزارش ها و مصاحبه های خود با برخی فعالان به اصطلاح حقوق بشری تلاش کردند که دستگیری این دو نفر را به دلیل امتناع آنان اعلام کنند. پروژه های علمی مرتبط با نهادهای نظامی و امنیتی.

آنها برای اینکه ادعای رسانه ای خود را معتبر بدانند، حتی به تحلیل قانون خدمت سربازی نخبگان در ایران پرداختند و بازداشت این دانشجویان را غیر منطقی خواندند.

واقعیت ماجرا چه بود؟

به گفته مسئولان دانشگاه صنعتی شریف و فعالان دانشجویی، این دو دانشجو در هیچ نشریه صنفی، سیاسی و دانشگاهی فعالیتی نداشتند و به همین دلیل بازداشت آنها به دلیل فعالیت های تحصیلی با تنش به نظر می رسید. این دانشجویان خارج از دانشگاه بودند.

غلامحسین اسماعیلی سخنگوی سابق دادگستری در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر دستگیری دو دانشجوی دستگیر شده و انتشار این خبر گفت: متاسفانه این افراد به گروهک های ضد انقلاب به ویژه گروهک های تروریستی منافقین پیوستند. آموزش دیده مرتکب اقدامات خرابکارانه در کشور و همچنین مرتکب اعمال آزار و اذیت شده اند.

بیشتر بخوانید  این زمین لرزه در قصرشیرین کرمانشاه رخ داد

وی گفت: در بازرسی از منازل آنها اشیای منفجره پیدا شد و ما در حال بررسی این مسائل هستیم. این توطئه دشمن بود که می خواست در این شرایط کرونری به هم ریخته باشد که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) خنثی شد.

علی یونسی و امیرحسین مرادی چه کسانی هستند؟

«علی یونسی» همان فردی است که خانواده اش سابقه ارتباط با گروهک تروریستی منافقین را دارند. برادرش رضا یونسی که هم اکنون در سوئد زندگی می کند، اخراج شده از دانشگاه امیرکبیر با این گروه شروع به معاشرت کرده و به عنوان دلسوز منافقین در محیط دانشجویی فعالیت می کند.

رضا یونسی در سال 1385 پس از اخراج از دانشگاه امیرکبیر به سوئد رفت و این بار برای جذب مردم از طریق رشوه و وعده های مالی و تحصیلی به دانشجویان مشغول خدمت به گروهک منافقین از خارج از کشور شد.

یوسف یونسی پدر خانواده یونسی در سال 1363 به اتهام اقدامات تروریستی و عضویت در سازمان منافقین دستگیر شد و سپس به 12 سال زندان محکوم شد اما پس از گذراندن سه سال حبس با عفو و عفو از زندان آزاد شد. .

امیرحسین مرادی وقتی رسانه های ضدانقلاب را دانشجوی نخبه معرفی کردند، در کنار یونسی اعتراف کرد که در دام شبکه های ضدانقلاب به ویژه گروهک های منافقین افتاده است و می خواهد با اقدامات تروریستی کشور را بی ثبات کند.

اقدامات تروریستی آنها باعث شد سخنگوی قوه قضائیه در کنفرانس مطبوعاتی اخیر خود اعلام کند که دو نفر به اتهام تخریب، آتش زدن و خرابکاری هر کدام به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و همکاری با گروهک ها به 10 سال زندان محکوم شده اند. مخالفان رژیم به پنج سال زندان و فعالیت های تبلیغی علیه نظام به یک سال زندان محکوم شدند. حداکثر مجازات 10 سال است. البته هنوز حکم قطعی نشده است.

بیشتر بخوانید  چند راهکار ساده برای تقویت ذهن در دوران قرنطینه -

دفاع رسانه های ضدانقلاب از دانشجویان!

علی یونسی و امیرحسین مرادی

علی یونسی و امیرحسین مرادی

علی یونسی و امیرحسین مرادی

اکنون که قوه قضائیه با این افراد و رسانه ها آشنا شده است، رسانه های ضدانقلاب دوباره چتر خود را باز کرده اند در حالی که پرونده آنها در قوه قضائیه بررسی شده و طبیعی بود که این رسانه ها ماماهای مهربان تری نسبت به مادران باشند، این اولین بار نیست. زمانی که مخالفان از چنین افرادی حمایت کردند. این بار قرعه کشی برای برگرداندن واقعیت ها از جانب دانشجو و دانشگاه انجام شد در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

دیدگاهتان را بنویسید