این 6 اشتباه رایج را موقع پخت برنج نکنید!


طریقه اصولی پخت برنج

برنج بدون شک یکی از خوشمزه ترین و همه کاره ترین غذاهاست، همچنین پختن آن واقعاً آسان است! اما آیا این کار را درست انجام می دهیم؟ ما فهرستی از رایج ترین اشتباهات در مورد پخت برنج را تهیه کرده ایم.

آیا برنج را به روش درستی می پزید؟

6. قابلمه خوب داشته باشید.

برنج خود را همیشه در قابلمه ای با کف ضخیم بپزید تا گرما را خیلی بهتر حفظ کند و همچنین بتواند حرارت را خیلی بهتر تقسیم کند. یک قابلمه با کف نازک حرارت را به طور متناسب تقسیم نمی کند، به این معنی که وسط آن که مستقیما بالای شعله اجاق گاز شما قرار دارد، بسیار داغتر از اطراف آن می شود. بنابراین، داشتن یک قابلمه خوب و ته ضخیم ایده خوب و کاربردی است.

5. از نسبت های درست استفاده نمی کنید!

از برنجی استفاده می کنید که با آن آشنایی ندارید؟ پس به این نسبت ها پایبند باشید: در هر 175 تا 185 گرم برنج از 240 میلی لیتر آب استفاده کنید.

4. شما برنج را نمی شویید!

در گذشته، مردم همیشه برنج را می شستند زیرا ممکن بود سنگ های ریزی در آن وجود داشته باشد؛ اما این روزها دیگر اینطور نیست؛ ولی وقتی برنج شسته نشده را می‌پزید آب برنج می‌تواند به طرز وحشتناکی کف کند. این اغلب به این معنی است که شما مجبور خواهید بود میز یا اجاق گاز خود را تمیز کنید و همچنین دانه های برنج به هم بچسبند. برنج اغلب حاوی مقدار زیادی نشاسته است و به همین دلیل هنگام پخت آن می تواند بسیار کف کند. آیا می خواهید از ایجاد کف و کلوخه شدن جلوگیری کنید؟ برنج خود را قبل از پختن بشویید تا از شر نشاسته اضافی خلاص شوید.

بیشتر بخوانید  سقوط ۱۲۰ میلیونی قیمت هایما در بازار + قیمت جدید انوع هایما

3. اجازه نمی دهید برنج بخار کند!

مسلما، همه از داشتن یک بخارپز خوب برخوردار نیستند، اما این بدان معنا نیست که شما اصلا نمی توانید برنج را بخارپز کنید. وقتی پخت برنج شما تمام شد، حرارت را خاموش کنید و برنج را با درب بسته روی اجاق گاز بگذارید. بعد از دم کشیدن، برنج را با چنگال شل کنید، این کار باعث می شود دانه ای خوب و خشک ایجاد شود که طعم آن بسیار بهتر خواهد شد.

2. برنج را هم می زنید!

وقتی برنج هنوز در حال پختن است، هرگز آن را هم نزنید! با هم زدن برنج نشاسته را فعال می کنید که باعث چسبنده شدن دانه های برنج می شود. بهتر است وقتی برنج در قابلمه است تا حد امکان کمتر به آن کاری داشته باشید.

1. نمک اضافه نمی کنید!

درست مانند ماکارونی، هنگام پخت برنج باید نمک اضافه کنید. این کار از نرم شدن برنج جلوگیری می کند. به ازای هر 180 گرم برنج نپخته مقدار خیلی کم با دست خود بریزید، کافی است. این مقدار کم نمک می تواند تفاوت هایی را در مورد طعم غذا ایجاد کند.


دیدگاهتان را بنویسید