حکم اعدام محیط بانان برومند نجفی لغو شده است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، مشاور رسانه ای یگان حفاظت محیط زیست گفت: در حال حاضر مجازات انتقام جویی «بروماندا نجفی» برای محیط بانان تا زمان اعاده دادرسی نقض شده است، اما شایعاتی مبنی بر لغو مجازات اعدام و رسیدگی به پرونده به گوش می رسد. باطل شده است درست است.”

30 فروردین ماه سازمان محیط زیست با اعلام تغییرات جدید در روند رسیدگی به پرونده محیط بان «برومند نجفی» اعلام کرد که دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی پرونده برومند نجفی محیط بان را پذیرفته و پرونده به شعبه رسیدگی می شود. . پس از انتشار این خبر، موضوع به شکل دیگری در فضای مجازی بازتاب یافت و خبر لغو مجازات اعدام و ابطال پرونده منتشر شد.

مجید غضنفری درباره این شایعات و اخبار کذب؛ مشاور رسانه ای یگان حفاظت محیط زیست در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم گفت: مشکل در راه است!

وی تصریح کرد: در حال حاضر دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی از سوی وکلای پرونده را نهایی کرده و مقرر شد پرونده برای رسیدگی به شعبه ارجاع شود. در حال حاضر تنها چیزی که می توان گفت این است که مجازات انتقام جویی تا زمان رسیدگی مجدد نقض شده است، اما داستان هایی که در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مبنی بر لغو مجازات اعدام و ابطال این پرونده وجود دارد، اصلا صحت ندارد. ما تایید نمی کنیم.

مشاور رسانه ای یگان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه موضوع کسب رضایت خانواده متوفی همچنان در دستور کار سازمان محیط زیست قرار دارد، خاطرنشان کرد: با وجود تلاش مستمر برای کسب رضایت، اعاده دادرسی می تواند شواهدی مبنی بر بی گناهی متوفی ارائه دهد. محیط ما کشنده است، ممکن است حکم با ارائه مدرک لغو شود.

بیشتر بخوانید  مسمومیت گسترده در یکی از هتل‌های مشهد/ ماجرا چیست؟

14 مرداد 1395 یکی از مطلعان یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه چهار شکارچی متخلف را مشاهده کرد که با یک دستگاه خودروی آفرود وارد منطقه حفاظت شده بیستون کرمانشاه شده و به گفته این مطلع اقدام به شکار کردند. .

بلافاصله پس از اعلام این خبر، پنج نفر از نیروهای یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه برای بررسی موضوع به سمت خودروی شکارچیان رفتند و سپس جان خود را از دست دادند.

دیدگاهتان را بنویسید