هشدار هواشناسی برای 15 استان



به گزارش سلام نو، این سازمان هواشناسی اخطار نارنجی رنگ حاکی از تشدید سامانه بارشی است: رگبار، رعد و برق، در مناطق مستعد تگرگ، وزش باد شدید، در مناطق مستعد گذر از گرد و خاک روز دوشنبه (5 اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان همدانا، شمال خوزستان، ارتفاعات جنوبی اصفهان، نیمه جنوبی آذربایجان شرقی و شرق کهگیلویه و بویراحمد و روز سه شنبه (15 اردیبهشت) در چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان، لرستان، ارتفاعات ایلام، کرمانشاه، زنیان، آذربایجان شرقی، قزوین، تهران، البرز و مازندران پیش بینی ایستگاه ها

در این شرایط جاده ها پر آب می شوند، سطح آب رودخانه ها به شدت بالا می رود، متورم کانال ها، اصابت صاعقه، لغزندگی جاده ها، گرد و غبار موقت و کاهش دید، آسیب به سازه های موقت، شکستن درختان فرسوده و خسارت به صنعت کشاورزی می شود. لذا سازمان هواشناسی از توقف در حاشیه رودخانه ها و بستر رودخانه ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر عشایر، پاکسازی دهانه پل ها و املاک، اخطار در تردد بین شهری، تقویت تاسیسات موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و غیره خودداری می کند. به درختان فرسوده و ساختمان های نیمه کاره.

طوفان موقت همراه با رعد و برق و باد شدید

سازمان هواشناسی در خصوص نفوذ سامانه بارشی با هشدار زرد سطحی اعلام کرد: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد تگرگ در روز یکشنبه (13 اردیبهشت) برای استان های ایلام، لرستان، کرمانشاه و غرب کردستان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد تگرگ است. ، جنوب اردبیل، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، شرق خراسان، جنوب غربی آذربایجان، البرز و تهران و ارتفاعات قزوین و دوشنبه (14 اردیبهشت) برای استان های خوزستان، کوگیلویه و بویراحمد، مرکزی، غرب اصفهان، همدان، زنیان، قزوین، القازین. ، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، جنوب اردبیل و ارتفاعات تهران پیش بینی می شود.

بیشتر بخوانید  درآمد میلیاردی شوهر شیلا خداداد

شیوع این شرایط جوی در روز سه شنبه (15 اردیبهشت) برای استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، مرکزی، کوم، تهران، البرز، همدان، کردستان، آذربایجان غربی، اردبیل، غرب و ارتفاعات سمنان، چهارشنبه (اردیبهشت) هفتم) ) برای استان های کرمانشاه، کردستان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، قزوین، البرز، تهران و استان های پنجشنبه (8 اردیبهشت) برای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل دور از انتظار نیست. و ارتفاعات زنجان.

برای دستگاه های مسئول آماده باشید

در این شرایط احتمال افزایش شدید سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، احتمال رعد و برق و تگرگ، احتمال سیلابی شدن افراد محلی، احتمال عبور گرد و غبار و دید محلی، احتمال خسارت به سازه های موقت و بدین ترتیب. احتیاط در هر مورد توصیه می شود تردد و توقف در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و تردد عشایر کوچ نشین.

هشدار نارنجی سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است که پدیده های جوی اثرات منفی و خسارات احتمالی به همراه خواهد داشت. اخطار نارنجی برای آماده سازی دستگاه های مسئول برای مقابله با پدیده مضر صادر می شود. هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان نیز متوجه این هشدارها هستند تا در صورت لزوم واکنش نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید