ایران دیگر از ما نمی ترسد



دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا با انتقاد از سیاست های جو بایدن، رئیس جمهور کنونی دموکرات، گفت: ایران دیگر از ما نمی ترسد و گفت که ما در خطرناک ترین دوره تاریخ ایالات متحده هستیم.

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق جمهوری خواه و افراطی در سخنرانی در بنیاد هریتیج در فلوریدا هشدار داد که بایدن سیاست های خود از جمله خروج نیروهای آمریکایی از پایگاه هوایی بگرام در افغانستان را دنبال خواهد کرد. ایالات متحده می تواند از این پایگاه برای نظارت بر برنامه هسته ای چین استفاده کند و چین را در برابر دشمنانش آسیب پذیرتر کند.

رئیس جمهور سابق آمریکا افزود: چین دیگر به ما احترام نمی گذارد، ایران دیگر از ما نمی ترسد و روسیه نیز با حمله هولناک خود به اوکراین نشان داد که رهبران ما چقدر ضعیف هستند. آنها (روسیه) هرگز در دولت ترامپ چنین کاری نکرده اند.

ترامپ با اشاره به اینکه در خطرناک ترین دوره تاریخ آمریکا هستیم، گفت که او هم می خواست افغانستان را ترک کند اما تحقیر بایدن به دلیل نحوه خروج از کشور.

وی گفت: کشور ما در افغانستان تحقیر شده است، سربازان ما در این کشور کشته شده اند، گروگان های آمریکایی را آزاد کرده و تجهیزات نظامی آمریکایی را در این کشور جا گذاشته ایم. ما تسلیم شدیم.

ترامپ همچنین مدعی شد که با وجود خروج از افغانستان، قصد دارد حضور آمریکایی ها در پایگاه هوایی بگرام، بزرگترین پایگاه نظامی افغانستان در افغانستان را حفظ کند.

ترامپ مدعی شد که این پایگاه در شمال کابل، پایتخت افغانستان، نزدیک به مکانی است که چین در حال ساخت تسلیحات هسته‌ای خود است.

بیشتر بخوانید  ظریف، شغل آینده‌اش را لو داد!

رئیس جمهور سابق تندرو به فاکس نیوز گفت: دلیل اینکه بگرام را نگه داشتم این بود که این پایگاه یک ساعت با جایی که چین تسلیحات هسته ای خود را تولید می کند فاصله دارد، زیرا سال ها پیش میلیاردها سال را در ساخت و ساز گذراندیم. و اکنون فکر می کنم چین در نهایت وارد این پایگاه خواهد شد و از آن استفاده خواهد کرد. فرار کردیم، شب چراغ پایگاه بگرام را روشن کردیم و فرار کردیم.

رئیس جمهور سابق آمریکا در ادامه انتقاد از دولت های قبلی آمریکا و ادعاهای وی افزود: روسیه در زمان ریاست جمهوری جورج بوش، گرجستان را به دست گرفت. آنها در زمان باراک اوباما کریمه را اشغال کردند. زمانی که من رئیس جمهور بودم، آنها مسئولیت را بر عهده نگرفتند.

ترامپ ادامه داد: من نیروهای خود را از سوریه و عراق خارج کردم و تنها چند ماه تا خروج از افغانستان فاصله داشتم. من تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به 2000 تن کاهش دادم.

دیدگاهتان را بنویسید