Omicron 7000 نفر را در ایران کشت



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر بهداشت با بیان اینکه موج اومیکرون در 4 ماه گذشته در آمریکا حدود 200 هزار نفر و در آلمان با جمعیتی مشابه ایران حدود 25 هزار نفر را به کام مرگ کشانده است. موج جان خود را از دست داد و دلیل کاهش مرگ و میر نیز واکسیناسیون موثر بود که با کمک مردم کشور به خوبی انجام شد.

دکتر بهرام عین اللهی روز گذشته در دیدار با اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد، گفت: از زحمات طاقت فرسای نمایندگان در تصویب بودجه 1401 تشکر می کنیم. ” مدیران و معاونان وزارت بهداشت باید مدیران حوزه باشند. بارها گفته‌ایم که نمی‌خواهیم مدیری پشت میز باشد.

وی افزود: سال گذشته ثروتمندترین سال برای وزارت بهداشت بود. در دوران دفاع مقدس حدود 240 هزار شهید تقدیم انقلاب شد اما تاکنون حدود 140 هزار بیمار در تاج و تخت جان خود را از دست داده اند و تبعات تاج بر وزارت بهداشت در حوزه منابع و دارو است. در ابتدای کار روزانه بیش از 700 قربانی و بیش از 50 هزار نفر به بیماری عروق کرونر قلب مبتلا می شدند، اما با تعهد و مشارکت گسترده مردم در واکسیناسیون کاهش چشمگیری در مرگ و میر و دو رقمی سازی مشاهده شد. بیشتر روزها در ماه ها ما اخیرا

وزیر بهداشت یادآور شد: در 4 ماه گذشته حدود 200 هزار نفر در آمریکا و آلمان با جمعیتی مشابه ایران حدود 25 هزار نفر جان خود را از دست دادند اما در ایران حدود 7 هزار نفر در موج میکرونی جان خود را از دست دادند. به خانواده این عزیزان تسلیت می گوییم و دلیل اصلی آن واکسیناسیون موثر بود که با کمک مردم کشور به خوبی انجام شد.

بیشتر بخوانید  اخطار نارنجی هواشناسی برای خراسان شمالی

عین اللهی با اشاره به سابقه حضور خود در اردوهای جهادی مناطق فقیرنشین کشور تاکید کرد: در نقاط مختلف کشور شاهد محرومیت بوده ایم و این محرومیت ها زیاد است و وظیفه ماست که برای رفع آن تلاش کنیم. یکی از برنامه های اصلی وزارت بهداشت برخورد با پرداخت های غیرمتعارف پزشکی است و این خط قرمز ماست.

وی تاکید کرد: افزایش پوشش بیمه همگانی یکی از مهم ترین برنامه های دولت است که مجلس نیز برای آن بودجه ای در نظر گرفته است. امسال همه افراد بدون بیمه باید تحت پوشش باشند و اقداماتی از سوی سازمان بیمه سلامت ایران انجام شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: تلاش و هدف ما استفاده از ظرفیت های صندلی های پزشکی و کمکی است. قبلاً ظرفیت کامل تکمیل نمی شد زیرا قوانین، قوانین و برنامه ها مشکل داشتند. مثلاً در سطح تخصصی دانش آموزان باید در سه گروه امتحان می دادند و فقط 10 رشته را حق انتخاب داشتند و بسیاری از امکانات خالی مانده بود. سال گذشته از 4000 ظرفیت معاونت 1000 پست خالی بود و با تغییرات و برنامه ریزی هایی که انجام دادیم تکمیل ظرفیت اعلام شد و 250 پست دیگر تکمیل شد. اما امسال با تغییراتی که در شورای آموزش پزشکی و تخصصی ایجاد کردیم امیدواریم ظرفیت ها خالی نباشد.

عین اللهی گفت: مشکلات بشریت به ویژه در عرصه داخلی با نیروهای داخلی حل می شود. چون در آن مناطق دائمی هستند و وزارت بهداشت برنامه های جامعی در این زمینه دارد.

وی گفت: در وزارت بهداشت سه کمپ شامل کمپ جمعیت، تقویت شبکه بهداشت و درمان و تمرکز بر حل مشکلات و تقویت این سه حوزه راه اندازی کرده ایم.

بیشتر بخوانید  حرکت هواپیما از تهران

دیدگاهتان را بنویسید