کنکور تا 3 سال دیگر الکترونیکی می شود / جزئیات تاثیر معدل در آزمون سراسری



به گزارش سلام نو به نقل از خبرگزاری آنا، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش در نشست خبری صبح امروز در سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کنکور 1401 با کمترین تغییرات و 40 درصد برگزار می شود. معدل مثبت

وی افزود: برای مسابقات 1401 یک جزوه عمومی و دو جزوه اختصاصی برای گروه های ریاضی، تجربی و انسانی وجود دارد. داوطلبان رشته های هنر و زبان دو جزوه خواهند داشت.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره ایمنی کنکور سراسری گفت: برای ایمنی کنکور خیلی کار کردیم و زمینه ها را بررسی کردیم. هر هفته به چندین استان می آییم تا ایمنی آزمایش نیرو را توجیه کنیم.

وی با تشکر از وزارت اطلاعات و پلیس فتا برای جلوگیری از تخلفات گفت: از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و پیام نور که ما را در برگزاری آزمون یاری می کنند قدردانی می کنیم.

پورعباس با اعلام سهمیه های آزمون گفت: موضوع سهمیه ها هنوز در شورای عالی انقلاب فرهنگی نهایی نشده است، بنابراین امسال اجرایی نمی شود و زمان اجرا پس از تصویب مشخص می شود.

وی بیان کرد: در سال 1401 چهارده دفترچه و پاسخنامه داریم بنابراین هزینه چاپ افزایش یافته است انشاالله دولت بودجه لازم را تامین کند.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره طرح سوالات کنکور افزود: جلسات متعددی برای طراحی مسائل با آموزش و پرورش برگزار کردیم. حذفیات دوره نیز مشخص شده است. بررسی های مکرر بوده و خواهد بود.

پورعباس به مناسبت رعایت پروتکل های بهداشتی در کنکور 1401 گفت: طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا، پروتکل ها اجرا می شود. کلیه قوانین منتشر شده توسط این ستاد تا آزمون سراسری اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید  چند ساعت از عمر تهرانی ها در ترافیک تلف می شود؟

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه به افزایش 20 درصدی ظرفیت حوزه های پزشکی ادامه داد: افزایش 20 درصدی ظرفیت حوزه های پزشکی در کنکور امسال انجام می شود که این افزایش با در نظر گرفتن ظرفیت های حوزه های پزشکی در کنکور امسال انجام می شود. ظرفیت فعلی 1600 نفر همه دانشگاه ها تعداد معینی ثبت نام خواهند داشت و بخشی از این ظرفیت به داوطلبان مناطق آسیب پذیر داده می شود.

وی کمترین تعداد داوطلبان کنکور امسال را مربوط به رشته ریاضی دانست و خاطرنشان کرد: در آموزش و پرورش باید به ریاضیات توجه ویژه ای شود چرا که اساس پیشرفت کشور از طریق ریاضیات است بنابراین باید دستورالعمل های تحصیلی مناسب ارائه شود.

نحوه برگزاری کنکور 1402

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره اجرای کنکور در سال 1402 گفت: در کنکور از سال 1402 با دو قانون مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی مواجه هستیم. بین شورا و مجلس درگیری ایجاد شد، قرار شد منتظر ابلاغ مصوبه باشیم، در صورت انتشار، تعارض خاصی ایجاد نمی شود. هر دوی این قوانین مکمل هم خواهند بود.

پورعباس ادامه داد: در کنکور 1402 دروس عمومی نداریم و آزمون تخصصی دو بار در سال برگزار می شود و سوابق تحصیلی 60 درصد است.سوابق تحصیلی موجود است و در آزمون های هنر و زبان که دانشگاهی هستند. سابقه کمتر است، اثر سوابق تحصیلی باید کاهش یابد.

نحوه برگزاری آزمون نمونه دولتی 1403

وی با اشاره به کنکور 1403 گفت: برای سال 1403 به دنبال تغییر اساسی در آزمون ها هستیم چرا که شعار ما از ابتدا برگزاری آزمون بدون کاغذ بود. هر چه امتحانات هوشمندتر باشند، نتایج بهتری خواهند داشت. قطعا باشد.”

بیشتر بخوانید  بیمارستان‌های کرونایی خوزستان تحت فشار / بیماران به بیمارستان رازی مراجعه نکنند

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه معاونت نوآوری و هوشمندسازی را برای برگزاری آزمون هوشمند ایجاد می کنیم، ادامه داد: با معاونت علمی رئیس جمهور برای استفاده از شرکت های دانش بنیان مذاکره کردیم زیرا آزمون های هوشمند باید در سراسر کشور برگزار شود.» برنامه ریزی های لازم و امیدواریم تا پایان سال جاری مراحل اجرایی به پایان برسد و در صورت تحقق این امر بیش از 1402 آزمون الکترونیکی برای تکمیل این طرح در سال 1403 برگزار می شود.

پورعباس با بیان اینکه در تلاش هستیم تا سال 1403 چندین آزمون آزمایشی برای داوطلبان برگزار کنیم، افزود: داوطلبی که در این آزمون نتیجه خوبی کسب کند می تواند آن را نتیجه یک کنکور بداند و بر اساس نتایج این آزمون برای پذیرش اقدام کند. تست تا دو سال معتبر خواهد بود. چنین تحول اساسی در بودجه بندی آزمون ها خواهیم داشت، بخش اصلی برگزاری آزمون های الکترونیکی ایجاد بانک سوالات است و نحوه نظارت و طراحی سوالات بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. ما یک کمیته انتخاب برای سوالات خواهیم داشت. نوع سوال نیز تغییر می کند و به چند گزینه می رویم.

وی گفت: بر همین اساس در حال مذاکره با عوامل مختلفی از جمله شرکت های دانش بنیان و دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور برای طراحی سالن های پیشرفته هستیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره تامین اعتبار تعمیرات این آزمون گفت: با رد شدن در آزمون، خرید کاغذ و قرنطینه کاهش می یابد و از سوی دیگر بخشی دیگر اضافه می شود. دولت در مسیر اطلاعات است. و بودجه برای همین است.”

بیشتر بخوانید  انتقال 78000 تن کالای اساسی از بندر امام به فارس

دیدگاهتان را بنویسید