3 تغییر مهم در کنکور 1402 / دروس عمومی از کنکور حذف می شوند؟



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه اجرای آزمون کاملاً هوشمند و بدون کاغذ قطعاً از سال 1403 بوده است، گفت: به گفته وی داوطلبان می توانند در این آزمون شرکت کنند. کنکور حداقل ماهی یکبار بهتر است داوطلبان هر یک از آزمون ها را به عنوان نتیجه رسمی سازمان سنجش منتشر کنند.

دکتر عبدالرسول پورعباس صبح امروز در نشست خبری با تشریح نحوه برگزاری امتحانات در سال 1401 از برنامه های این سازمان برای رتبه بندی در سه سال آینده خبر داد و تاکید کرد: رکوردها از 30 به 40 درصد افزایش یافته که تاثیر مثبتی داشته است. در حوزه دفترچه های دولتی و خصوصی نیز تغییرات رسمی ایجاد کرده ایم.

وی تاکید کرد: داوطلبان پذیرش 1401 دارای یک دفترچه عمومی و دو دفترچه اختصاصی خواهند بود و پاسخ ها به صورت هوشمند خواهد بود. بنابراین صبح پنج شنبه 17 تیرماه صبح امروز امتحانات ریاضی برگزار می شود و داوطلبان برای 100 سوال در اولین امتحان 75 دقیقه وقت دارند و توزیع دفترچه های اختصاصی بلافاصله آغاز می شود و داوطلبان باید دفترچه شماره 2 را شرکت کنند. در 80 دقیقه

رئیس سازمان سنجش گفت: دفترچه شماره. 3 داوطلب علاوه بر پاسخ شامل دو ساعت درس فیزیک و شیمی خواهند بود که در 80 دقیقه به 70 سوال تقسیم می شود. در واقع این جزوه ها دو بلوک هستند، یک بلوک برای فیزیک و یک بلوک برای شیمی، چند دقیقه طول می کشد.

پورعباس افزود: بنابراین در آزمون امسال داوطلبان گروه های علوم انسانی و ریاضی 3 دفترچه و 3 پاسخنامه دارند و در آزمون تجربی نیز دفترچه و پاسخنامه اختصاصی توزیع می شود که برای داوطلبان پرستاری است. در آزمون هنر و زبان به داوطلبان دو دفترچه و دو پاسخ عمومی و اختصاصی داده می شود.

بیشتر بخوانید  عکس دو نفر و بانمک شبنم قربانی و سولماز غنی

وی از ارتقای استانداردهای ایمنی و کنکور در سال جاری خبر داد و گفت: بررسی کاملی در حوزه های امتحانی انجام داده ایم و تقریبا هر هفته به سه استان سفر می کنیم و در مورد عوامل آزمون و اجرایی توضیحات لازم را ارائه خواهیم کرد. همچنین وزارت اطلاعات و نیروی انتظامی به همراه سایر نهادها و سازمان ها همکاری خوبی با ما دارند به همین دلیل استانداردهای برگزاری آزمون در مشاغل در کنار امنیت و آرامش و شرایط اسکان داوطلبان رعایت شده است. هماهنگ شده است.

پورعباس در خصوص آخرین وضعیت سهمیه پذیرش دانشگاه ها گفت: اصلاح سهمیه ها در حال حاضر در کمیسیون شورای عالی انقلاب فرهنگی است و هنوز به شورا نرفته است، بنابراین اگر تغییراتی در این زمینه ها داشته باشیم، اصلاح می شود. در سال‌های بعد اعمال خواهد شد؛ پیشنهادهای مختلفی برای سهمیه‌بندی وجود دارد که هنوز به نتیجه نهایی نرسیده‌ایم.

وی در خصوص افزایش هزینه های برگزاری کنکور جاری گفت: برخلاف پارسال که 5 جزوه و 5 پاسخنامه منتشر شده بود، امسال 14 دفترچه با 14 پاسخنامه داریم که هزینه های ما را افزایش داد اما قول هایی داده شد. کسری بودجه را جبران کرد.»

رئیس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه نتایج تمامی آزمون های سراسری، کارشناسی ارشد و دکتری تا پایان شهریورماه منتشر می شود، گفت: پذیرفته شدگان از ابتدای مهرماه در کلاس های درس حاضر می شوند.

وی در خصوص طرح سوالات کنکور گفت: در این راستا جلسات مختلفی برگزار کرده ایم و حذفیات درس مشخص است و سوالات در قالب محتوایی از سال دهم، یازدهم و دوازدهم طراحی می شود و در نهایت از بین سوالات، موارد تصادفی بودن آزمون گزینشی و میزان خطای آن نیز کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه پروتکل های بهداشتی کنکور امسال تغییر چندانی نخواهد داشت، گفت: این پروتکل ها با مصوبه ستاد مبارزه با مفاسد کشور اجرایی می شود و فاصله محل های کلاس های امتحانی یک عدد خواهد بود. متر.”

بیشتر بخوانید  پخش زنده اختتامیه جشنواره فیلم فجر از آیگپ

رئیس سازمان سنجش در خصوص تغییرات کنکور 1402 نیز گفت: در این زمینه دو قانون داریم. قانوني در سال 1392 در مجلس تصويب شد كه در سال 95 اصلاح شد تا شوراي سنجش و پذيرش تشكيل شود كه تصميمات كنكور را تصويب مي كند و قانوني به نام مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي به تصويب رئيس جمهور رسيد.

وی ادامه داد: دو قانون مذکور یعنی مصوبه مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی در رابطه با کنکور از سال 1402 مربوط به تعارضات است زیرا مصوبه شورا به ویژه در بند آخر قوانین را ابطال می کند.» بالاخره برای سال آینده تجمیع مصوبه شورا و مجمع را خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کرده ایم که بر اساس قانون مصوباتی که در رشته کنکور داده می شود باید یک سال قبل از برگزاری آزمون ابلاغ شود، بنابراین در صورت اعلام مصوبه خواهیم داشت. سه تغییر اساسی در کنکور بعدی.” این است که اگر آیین نامه جدیدی صادر شود، زیر گروه ها از بین می روند و تاثیر گروه ها باید توسط آموزش و پرورش برنامه ریزی شود. دو بار در سال برگزار شود اثر سوابق تحصیلی کلاس های دوازده ساله به 60 درصد می رسد.

وی تاکید کرد: اصلاحیه مصوبه فوق حداکثر در هفته جاری یا حداکثر هفته آینده از سوی شورای انقلاب فرهنگی به ما ابلاغ شود. در این صورت امتحانات سال آینده بر اساس ترکیبی از این قوانین برگزار می شود که جزئیات آن منتشر خواهد شد.

پورعباس یادآور شد: از سال 1403 تغییر اساسی در آزمون ایجاد می شود و شعار ما برگزاری آزمون بدون کاغذ است. زیرا هر چقدر هم که هوش یک آزمون باشد، آزمون استاندارد، آسانتر و مطمئن تری خواهیم داشت، البته مرکز نوآوری و هوشمندی در سازمان سنجش ایجاد می کنیم و با معاونت علمی جلساتی خواهیم داشت تا از پتانسیل دانش استفاده کنیم. آزمایش کردن. شرکت های تاسیس شده

بیشتر بخوانید  گمرک: تاجران ایرانی باید فعلاً از ارسال کالا به مرز دوگارون خودداری کنند - اخبار اقتصادی ایران - اخبار اقتصادی تسنیم

وی افزود: امیدواریم فرآیندهای تست هوشمند امسال طراحی، کدگذاری، اجرا و تست شود تا بخشی از آزمون 1402 و تمامی آزمون های 1403 به صورت هوشمند و بدون کاغذ برگزار شود.

دکتر پورعباس تاکید کرد: می توانیم در سال 1403 هر ماه یک بار یا دو ماه یک بار آزمون داشته باشیم تا داوطلبان با سوالات آزمون آشنا شوند. اما مطمئناً دو آزمون رسمی خواهیم داشت که داوطلبان می توانند نتیجه یکی از آزمون ها و حتی یک آزمون آزمایشی را به عنوان آزمون واقعی خود اعلام کنند. همچنین نمره ای که داوطلبان دریافت می کنند دو سال اعتبار خواهد داشت.

وی در خصوص طراحی بانک آزمون نیز گفت: در واقع نحوه نظارت و بازنگری سوالات در کنکور 1403 در فرآیندی جدید انجام شده است و پورتالی را طراحی خواهیم کرد که اساتید و اساتید مجرب در آن امکان پذیر باشند. حتی پس از رصد این مسائل، کمیته حسابرسی سوالات را انتخاب و به بانک سوالات اضافه می کند. البته سوالات انتخاب شده قبل از استفاده تست شده و سپس در بانک سوالات قرار می گیرد.

وی ادامه داد: سوالات آزمون الکترونیکی به صورت هوشمند طراحی شده و پس از آزمون به مخزن بازگردانده می شود، یعنی دیگر سوالات را بازی نمی کنیم.چهارگزینه که هر سوال چند پاسخ صحیح دارد

وی در پایان گفت: پیش بینی ما این است که سالانه بیش از 500 هزار داوطلب در آزمون الکترونیک شرکت کنند و کنکور نیز از مهرماه برگزار می شود و در صورت وجود قانون تغییر کنکور، آن را منتشر خواهیم کرد. ” “

دیدگاهتان را بنویسید