کنکور برای مناطق پرطرفدار حذف نمی شود



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم در تشریح مهمترین برنامه های آموزش عالی در حوزه کنکور، سهمیه بندی ثبت نام در دانشگاه ها و تحقق شعار سال گفت: فرهنگ مصوب است. و وزارت علوم نمی تواند در این زمینه دخالت کند و فقط مجری قانون است. اما در خصوص محتوا و نحوه ارزیابی سوابق تحصیلی داوطلبان ثبت نام دانشگاه ها، لازم به ذکر است که این موضوع شامل وزارت آموزش و پرورش نیز خواهد شد که نحوه گذراندن دروس تخصصی و عمومی را تعیین می کند و ما اجازه نداریم. وارد شدن

وی در ادامه به برنامه وزارت علوم در خصوص اجرای کنکور اشاره کرد و تاکید کرد: به صراحت تاکید می کنم که برای حوزه های پرمخاطب دانشگاه و کسانی که کاندیدای این رشته ها هستند و هدفشان احراز اختیارات است، نمی توان کنکور را حذف کرد. . در رشته های پرطرفدار باید با جدیت برای حضور در کنکور تلاش کنند چرا که کنکور در این رشته ها حذف شدنی نیست و سوابق تحصیلی نمی تواند آن را درجه بندی کند.

وزیر علوم تاکید کرد: اگر ظرفیت فلان رشته در فلان دانشگاه 100 نفر باشد اما تعداد افراد برآورد شده بر اساس سوابق تحصیلی بیش از 10 هزار نفر با میانگین 20 داوطلب باشد، این افراد چگونه می توانند باشند. قبول کردید که آن رشته خاص را جدا کنید؟ بنابراین برای حضور در دوره های پرطرفدار کنکور راهی جز برگزاری کنکور وجود ندارد.

ذوالفیگل با اشاره به اینکه بیش از 85 درصد رشته های دانشگاهی بر اساس سوابق تحصیلی قابل حضور است، گفت: با توجه به مصوبه مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی می تواند تاثیر قطعی در این زمینه داشته باشد. حضور در این دوره ها.” قطعا برای دوره های محبوب کنکور باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید  مهدی طارمی در فهرست پورتو قرار نگرفت! | سرخیو کونسیسیائو دیگر تمایلی به استفاده از او ندارد! +جزئیات

وزیر علوم همچنین در پاسخ به این سوال که آیا امکان افزایش ظرفیت پذیرش در رشته های پرطرفدار مانند پزشکی وجود دارد، تاکید کرد: آیا به ظرفیت پذیرش در رشته های پزشکی پاسخ داده شده است یا خیر، نیازها پاسخ داده شده است یا خیر و وزارت علوم در افزایش ظرفیت پذیرش در سایر حوزه ها تعیین کننده نیست.

وی در خصوص تغییرات احتمالی در زمینه سهمیه پذیرش دانشگاه‌ها نیز گفت: این مورد نیز قانون مشخص کرده و مشخص کرده است که چه سهمیه‌هایی برای داوطلبان در نظر گرفته شده است و طبق آن عمل می‌کنیم، البته انتقاداتی نیز در مورد وجود برخی از آن‌ها وجود دارد. سهمیه ها البته در واقعیت چیز جدی مانند انتقال از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر نبود که قبلاً این سهمیه ها حذف شده است و در کل ما مشمول قانون سایر سهمیه ها هستیم.

وزیر علوم با اشاره به آغاز تحصیل مستقیم دانشجویان در دانشگاه ها از این ماه تاکید کرد: آنها نه پایان نامه تایید شده داشتند و نه دانشجویان مقطع کارشناسی به صورت مجازی تحصیل می کردند.

وی ادامه داد: در پی تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازگشایی دانشگاه ها، پس از تعطیلات عید، آموزش های شخصی در دانشگاه ها از سر گرفته شد و بسیاری از دانشگاه ها از ابتدای سال توانستند این نوع آموزش ها را آغاز کنند.

ذوالفیگل گفت: البته برخی از دانشگاه های کشور به دلیل وجود خوابگاه های دانشجویی خصوصی که در طول دو سال ولیعهد تغییر هدف داده اند، آموزش های خود را با تاخیر آغاز کردند، اما تا پایان فروردین یا اوایل هفته آینده، دانشگاه ها به صورت شخصی اقدام می کنند. آموزش برای همه دیپلم خود.

بیشتر بخوانید  آفتی که «گلودرد» بر سر «کودکان» می آورد!

وی تاکید کرد: خوشبختانه امروز بازگشت دانشجویان به آموزش مستقیم در دانشگاه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته و آنها این موضوع را به عنوان خواسته اصلی خود دنبال می کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر 49 پارک علم و فناوری و 124 مرکز رشد در واحدهای منطقه ای وزارت علوم وجود دارد که وظیفه دارند امتیازات ویژه ای را در اختیار صاحبان ایده قرار دهند تا ایده های آنها مورد ارزیابی قرار گیرد و هسته های فناوری شکل بگیرد و ما نیز می توانیم. “

وزیر علوم در پایان تاکید کرد: حدود 10 هزار هسته فناورانه در کشور داریم که توانایی تبدیل شدن به یک ایده و مسیر فناوری را دارند و در تلاش هستیم تا مسیر تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان و استفاده از دانش بنیان را فراهم کنیم. امکانات برای آنها.

دیدگاهتان را بنویسید