اعتراض مهاجمان به روحانیت در مشهد / 20 ضربه چاقو به حجت الاسلام پاکدامن



به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مدیر دفتر حراست و ایمنی حوزه علمیه خراسان به تشریح جزئیات نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم رضوی پرداخت.

حجت الاسلام سید جواد هاشمی، مدیر دفتر حراست و حراست حوزه علمیه خراسان در گفت وگو با خبرنگار فارس در مشهد، به تشریح جزئیات نحوه و دلایل شهادت شهدای حرم رضوی پرداخت.

وی گفت: بر اساس برخی اعترافات مهاجمان و شواهد به دست آمده، ضارب (عبداللطیف مرادی) جوانی 21 ساله بوده که تحت تاثیر عناصر تندرو سنی و شیعه مرتکب این جنایت شده است. مرادی از ورودی باب الرضا(ع) وارد حرم شد و قصد کشتن چند تن از روحانیون را داشت که با دیدن این سه کشیش عزیز (شهدای حاج اسلام اصلانی و درعی و حجت الاسلام پاکدامن) وارد صحن پیامبر اعظم شدند. ). بنا به اعتراف عامل جنایت، به محض رسیدن به این سه روحانی، ضربه ای به شهید دارایی و بلافاصله ضربه دیگری به شهید اصلانی وارد کرده است. حجت الاسلام پاکدامن قصد داشت از مهاجم فاصله بگیرد که از پشت به کتف او ضربه زد و روی زمین افتاد. اما او سعی می کند از ضربات متعدد چاقو (حدود 20 ضربه) با دست و پا از خود دفاع کند.

نقش تفکر افراطی شیعه و سنی در حادثه با مقدس

حجت الاسلام هاشمی در قسمت دوم سخنان خود درباره علل و عوامل این حادثه گفت: با اعترافات ضارب و بررسی محتویات گوشی تلفن همراه وی مشخص شد که وی از پیروان یک افراطی وهابی بوده است. سایت‌ها و کانال‌های موجود در فضای مجازی.» و در تلفن او اسنادی درباره افکار ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب وجود دارد. وی همچنین کانال های مرتبط با جریان موسوم به شیعه انگلیسی از جمله سید صادق شیرازی را دنبال می کرد و همچنین فیلم هایی از توهین، افراط و توهین و فحاشی این جریان را در تلفن همراه خود داشت.

بیشتر بخوانید  تصاویر پایان زندگی لحظه شکسته شدن خانه در اثر طوفان شدید! / فیلم سینما

وی تاکید کرد: بر اساس اسناد و مدارک به دست آمده، افکار افراطی مذهبی شیعه و سنی بر ذهن فرد مهاجم تاثیر گذاشته که در نهایت منجر به شکل گیری این جنایت در ذهن فرد مهاجم و متقاعد شدن وی به ارتکاب جرم شده است. وی در بازجویی ها خاطرنشان کرد که فقط برای کتک زدن روحانی به حرم آمده است. بنابراین این حادثه یک ترور کور بود و این کشیش ها به عنوان هدف مهاجمان از قبل تعیین نشده بودند.

حجت الاسلام هاشمی در بخش دوم سخنان خود گفت: باز هم بر اساس اسناد موجود، عامل این جنایت برای رؤیت و برجسته شدن در حرم مطهر رضوی انجام شده است. در غیر این صورت این جنایت می توانست در جای دیگری انجام شود.

وی افزود: تندروی شیعه و سنی همواره بر پیکره اسلام تأثیر گذاشته است و این بار تلفیق این دو تفکر افراطی منجر به وقوع این حادثه ناگوار در حرم مطهر رضوی شد.

دیدگاهتان را بنویسید