کره انبه یک معجزه واقعی برای پوست و مو است


کره انبه برای بازسازی و آبرسانی پوست و موهای سالم و زیبا

وقتی به انبه فکر می کنید، اولین چیزی که احتمالاً به ذهنتان خطور می کند، گوشت میوه شیرین نارنجی مایل به زرد است که بلافاصله شما را به مناطق استوایی می برد. شاید تعجب کنید که بدانید انبه چیزهای زیادی در خود دارد. هسته درخت در وسط میوه پر از چربی های سالم و مواد مغذی است که برای تهیه کره انبه استخراج می شود. در این مقاله جذاب تشویق شوید.

مانند کره شی پرطرفدار، کره انبه را نیز می توان به دلیل اثرات مرطوب کنندگی برای مو و پوست استفاده کرد. در دمای پایین تر حالت کرمی و کرمی دارد و وقتی روی پوست استفاده شود به روغنی سبک و بی بو تبدیل می شود.
هنگامی که کمی بیشتر در مورد این ماده مراقبت از بدن و مو یاد می گیرید، به یکی از دستور العمل های مورد علاقه شما در روتین روزانه تبدیل می شود.

کره انبه چیست؟


کره انبه

کره انبه چیزی است که با فشار دادن چربی هسته انبه به دست می آورید و کره ای ایجاد می کند که می تواند به پوست و مو مالیده شود. تقریباً هیچ بویی ندارد، بنابراین به راحتی می توان از آن به عنوان پایه در دستورالعمل های مراقبت روزانه از بدن یا به تنهایی استفاده کرد.
آنچه واقعاً کره انبه را متمایز می کند، محتوای مغذی آن است. حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی، ویتامین های A و E و اسیدهای چرب ضروری است.
به خاطر سبک بودنش که پوست یا موی شما را چرب نمی کند، شناخته شده است.
در دماهای پایین‌تر، روغن انبه سفت می‌ماند، اما هنگامی که حرارت داده می‌شود یا به پوست مالیده می‌شود، تبدیل به یک روغن محافظ می‌شود که اغلب به عنوان جایگزینی برای کره کاکائو استفاده می‌شود.

فواید کره انبه

فواید کره انبه برای پوست و مو ناشی از مشخصات تغذیه ای و اثرات تغذیه ای آن است. خلاصه:

1. کره انبه پوست و مو را مرطوب می کند

این کره دارای قوام نیمه جامد است، اما با لمس پوست به سرعت به یک روغن غنی تبدیل می شود. این بافت نسبت به اکثر روغن های گیاهی یا کره سبک تر است، بنابراین احساس چاق شدن در شما ایجاد نمی کند.
با این حال، پوست و مو را آبرسانی می کند و به طور همزمان مناطق خشک را تسکین می دهد. این یک سد محافظ است و از ورود باکتری ها و مواد شیمیایی محیط به منافذ جلوگیری می کند.

بیشتر بخوانید  تاریخچه آرایش مو

2. به ترمیم پوست کمک می کند

مواد مغذی موجود در کره انبه دارای خواص درمانی هستند، بنابراین می توان از آن برای بهبود بازسازی پوست و محافظت از پوست استفاده کرد.
یک مطالعه منتشر شده در مجله علوم دارویی هند نشان داد که کرم پا ساخته شده از کره انبه می تواند پوست فرسوده و ترک خورده را در داوطلبان ترمیم کند. محققان دریافته اند که این ماده به عنوان یک نرم کننده موثر عمل می کند که از پوست محافظت می کند.

3. خواص آنتی اکسیدانی

آنتی اکسیدان های موجود در کره انبه به کاهش آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند و منجر به پیری زودرس می شود. تحقیقات نشان می دهد که روغن انبه نسبت به بسیاری از روغن های گیاهی تجاری دارای فنل بالاتری است.
استفاده بر روی پوست به به حداقل رساندن تاثیر عوامل استرس زای محیطی مانند اشعه ماوراء بنفش و قرار گرفتن در معرض آلاینده هایی که می تواند باعث خطوط ریز، چین و چروک و سایر علائم پیری پوست شود، کمک می کند.


فواید کره انبه

4. منافذ پوست را مسدود نمی کند

کره انبه به عنوان یک نرم کننده عمل می کند که یک سد محافظ روی پوست ایجاد می کند، اما منافذ را مسدود نمی کند، بنابراین از خشک شدن یا آسیب رساندن به پوست نترسید. در واقع کره در مقدار کمی روغن ذوب می شود و احساس چربی در شما ایجاد نمی کند.
منافذ پوست را مسدود نمی کند و برای انواع پوست قابل استفاده است. همچنین بوی بسیار ملایمی دارد و حتی نمی توان آن را تشخیص داد، بنابراین افرادی که به برخی رایحه ها حساس هستند ممکن است این رایحه را بیشتر از گزینه های دیگر ترجیح دهند.

بیشتر بخوانید  فواید بی نظیر روغن آرگان برای سلامت پوست و مو

5. کره انبه شکستگی مو را کاهش می دهد

اسیدهای چرب مغذی موجود در کره انبه به کاهش شکستگی مو کمک می کند که به طور طبیعی باعث اضافه کاری و خشکی مو می شود. چربی موجود در روغن انبه فولیکول های مو را تقویت کرده و از آسیب های محیطی محافظت می کند.
همچنین با سشوار کشیدن یا استفاده از اتو داغ از موها در برابر آسیب محافظت می کند.
همچنین می توانید آن را روی پوست سر ماساژ دهید تا از شوره سر، لایه برداری و تحریک جلوگیری شود.

نحوه استفاده از کره انبه

از کره انبه مانند کره شی یا کره کاکائو استفاده کنید. به راحتی به اندازه یک نخود کره بردارید، آن را روی دستان خود بمالید و پوست را بمالید.
به خصوص پس از استحمام یا استفاده از مواد شوینده، آن را با حرکات دایره ای روی نواحی خشک یا آسیب دیده بمالید. بعد از خیساندن کره می توانید از سایر محصولات پوستی مانند لوازم آرایشی استفاده کنید.
وقتی به موهایتان کره می‌زنید، یک مشت کره را به دست‌هایتان بمالید، آن را به انتهای تارها ماساژ دهید. اگر پوست سرتان خشک و پوسته پوسته است، مقدار کمی از آن را روی آن ناحیه بمالید.
همچنین می توانید از آن برای درمان های قبل از لیزر استفاده کنید. این کره را قبل از حمام روی موهای خود بمالید و اجازه دهید 30 دقیقه قبل از شستشو بماند. این به حفظ سلامت و براق بودن موهای شما کمک می کند.
کره انبه به عنوان جایگزینی برای کره شی و کاکائو عمل می کند و به راحتی می تواند در دستورالعمل های مراقبت روزانه بدن گنجانده شود. می توانید از آن به عنوان پایه در دستورالعمل کره بدن یا ماسک مو استفاده کنید.
به عنوان مثال، ترکیب با روغن جوجوبا و اسانس اسطوخودوس یک مرطوب کننده مغذی برای پوست ایجاد می کند.
سعی کنید از 1/2 فنجان کره انبه به جای کره شی در دستور تهیه لوسیون بدن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  انواع لایت‌ها


کره انبه برای پوست و مو

مطمئن نیستید سایر مواد تشکیل دهنده مراقبت از پوست و مو با کره انبه مشترک هستند؟ می توانید آن را با موارد زیر ترکیب کنید:

  • روغن نارگیل
  • روغن جوجوبا
  • روغن زردآلو
  • روغن آرگان
  • روغن زیتون
  • ژل آلوئه ورا
  • موم
  • روغن ویتامین E
  • اسانس های ملایم (مانند اسطوخودوس و بخور)

خطرات و عوارض جانبی کره انبه

کره انبه به طور کلی برای استفاده محلی بی خطر است. اگرچه گاهی اوقات به صورت داخلی استفاده می شود، فرآیند استخراج را می توان در دماهای بالا برای تغییر ترکیب شیمیایی روغن انجام داد، بنابراین فقط استفاده موضعی توصیه می شود.
اگر بعد از استفاده از روغن انبه دچار قرمزی، خارش، سوزن سوزن شدن یا سوزش شدید، فورا مصرف آن را قطع کنید. افرادی که به انبه حساسیت دارند نباید از کره استفاده کنند، زیرا کره مستقیماً از هسته میوه استخراج می شود.
کره انبه از دانه های میوه با روغن فشرده تهیه می شود. در دمای پایین به قوام سفت و خامه ای تبدیل می شود و با حرارت دادن به روغن سبک تبدیل می شود.
کره یا روغن برای بهبود بازسازی پوست، مرطوب کردن مناطق خشک یا مراقبت از تارهای مو استفاده می شود. همچنین می تواند به کاهش پوسته پوسته شدن کمک کند و به عنوان یک مانع محافظ برای جلوگیری از آسیب به مو و پوست شما عمل کند.
استفاده از کره انبه آسان است. می توان آن را مستقیماً روی پوست یا موی شما اعمال کرد یا با سایر مواد مغذی مانند روغن نارگیل و اسانس اسطوخودوس ترکیب کرد.


دیدگاهتان را بنویسید