کلاهبرداری های میلیاردی در تهران به بهانه «رقابت تلفنی»!



به گزارش سلام نو به نقل از پایگاه پلیس فتا، رئیس پلیس فتا پایتخت از کشف یک فقره کلاهبرداری با موضوع برنده شدن در مسابقه تلفنی خبر داد و گفت: مجرمان از حدود 200 شهروند بیش از 3 میلیارد تومان کلاهبرداری کردند. منهدم شد

سرهنگ داود معظمی گودرزی، رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: یکی از شهروندان در تماس با پلیس فتا مدعی شد فردی با وی تماس گرفته و خود را به عنوان نماینده یک شرکت مخابرات و یکی از اپراتورهای تلفن همراه معرفی کرده و یک استودیو مانند ایجاد کرده است. سایر کلاهبرداری‌ها حاکی از برنده شدن شما در مسابقه اپراتورهای مرفه و کلاهبرداری 2 میلیارد ریالی از آن بوده‌اید. موارد مشابه دیگری به پلیس فتا پایتخت گزارش شد.

این مقام مسئول ادامه داد: تبهکاران با ترفندهای زیرکانه مالباخته را متقاعد کردند که وارد شود و کدهای مختلفی را که پشت گوشی او منتشر شده بود در مرورگر موبایلش منتشر کند تا پاداشش را دریافت کند. با سهل انگاری ساده، شاکی در نهایت متوجه سرقت تمام وجوه موجود در حساب بانکی می شود.

سرهنگ گودرزی گفت: موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا پایتخت قرار گرفت و پس از اقدامات تخصصی و بررسی های سایبری، متهمان در یکی از استان های همجوار تهران شناسایی و پس از طی مراحل قضایی، اعضای اصلی این باند شناسایی شدند. دستگیر شدند. همزمان و در سه نقطه مختلف به پلیس فتا منتقل شدند.

یک مقام انتظامی گفت: مجرمان پس از انتقال به پلیس فتا، با قبول ارتکاب ارتکاب جرم، اظهار پشیمانی کردند. از این باند بیش از 200 کارت بانکی مختلف به نام افراد غیر شخصی که برای پولشویی استفاده می شد، 11 دستگاه تلفن همراه، 2 دستگاه لپ تاپ، 12 دستگاه کارتخوان به نام غیر افراد، 68 سری کارت شناسایی کامل. مدارک شامل شناسنامه، کارت ملی و… چند صد کارت هدیه کشف شد. متهمان این اسناد را جمع آوری می کردند تا هم از کارتخوان ها و هم از کارت های بانکی سوء استفاده کنند.

بیشتر بخوانید  با فوت یک بیمار دیگر مجموع جانباختگان کرونا در لرستان به ۲۶۷۲ نفر رسید

وی با اشاره به گستردگی کلاهبرداری این مجرمان گفت: روش های کلاهبرداری این مجرمان ممکن است متفاوت باشد اما در نهایت به یک شکل عمل می کنند و با اعلام پیروزی به مردم، ترفندهای ماهرانه، همه اطلاعات را به دست آورید. در مورد حساب بانکی و استفاده. .

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ به شهروندان توصیه کرد: همانطور که پلیس بارها هشدار داده است، نیازی به حضور در دستگاه خودپرداز یا ارائه اطلاعات محرمانه بانکی از جمله اینترنت بانک و موبایل بانک و تماس برای دریافت جایزه نیست، قطعا کلاهبرداری است.

سرهنگ گودرزی گفت: هیچ سازمان دولتی اعم از اپراتورهای صدا و سیما و تلفن همراه، مخابرات، تشکل های حج و زیارت و … با استفاده از خطوط شخصی و شبکه های اجتماعی با هر فردی تماس نخواهد گرفت و تنها از آرم یا آرم این سازمان ها استفاده خواهد کرد. در پروفایل تماس گیرنده در شبکه های اجتماعی دلیلی بر صحت این مخاطبین نیست.

این افسر پلیس در پایان تاکید کرد: شهروندان می توانند هرگونه مورد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا ناجا www.ciberpolice.ir اطلاع دهند.

دیدگاهتان را بنویسید