خبرهای خوب در مورد قیمت میوه در سال جاری



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: با کاهش 48 درصدی قیمت کودهای فسفاته و پتاسیمی در کشور، درختان تغذیه بهتری خواهند داشت که بر کیفیت، تولید، سرما تأثیر می گذارد. مقاومت و آفات میوه و در نتیجه قیمت آن تحت تاثیر قرار می گیرد.

محمدمهدی برومندی معاون امور باغبانی وزیر باغبانی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: از آنجایی که قیمت کودهای شیمیایی فسفاته و پتاس در سال جدید 48 درصد کاهش یافته است، تأثیر بسیار مهمی در بهبود عملکرد محصولات باغی و کاهش هزینه های تولید دارد. ” “

وی افزود: یکی از دلایل این سرمازدگی در باغات استفاده نکردن از کود کافی است و اگر سرمازدگی اخیر به اندازه نیاز کود مصرف می کرد میزان سرمازدگی به میزان قابل توجهی کمتر بود.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: با کاهش 48 درصدی قیمت کود که با دستور مستقیم وزیر جهاد کشاورزی انجام شد، مصرف کود افزایش می یابد و درختان تغذیه بهتری خواهند داشت که بر کیفیت، تولید، مقاومت به سرما و آفات درختان چشمگیر باشد.

وی افزود: با کاهش هزینه های تولید، قیمت تمام شده میوه برای سال جاری کاهش می یابد و تحلیل جدیدی از قیمت تمام شده میوه با توجه به کاهش هزینه های کود و سایر هزینه های تولید در دست تهیه است. “

بیشتر بخوانید  زمان شروع جدید ثبت نام مسکن ملی تعیین شد / جزئیات

دیدگاهتان را بنویسید