بیمه درمانی این افراد رایگان خواهد بود



به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، مهدی رضایی افزود: کلیه شهروندان فاقد بیمه نامه پایه می توانند جهت برقراری پوشش بیمه پایه سلامت به سامانه خدمات اتباع غایب این سازمان یا دفتر پیشخوان دولت متعاهد مراجعه کنند. خود و خانواده هایشان را بیمه کنند.» اقدام کنید.

وی بیان کرد: طبق بند د تبصره 14 قانون بودجه 1401 افراد فاقد بیمه پایه طی سه دهه کم درآمدی به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش قرار می گیرند.

معاون بیمه و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: آیین نامه اجرایی سنجش جامع در سال 1388 به تصویب هیات وزیران رسید و عمدتاً شامل افراد فاقد بیمه پایه، بیمه شدگان روستایی و بیمه شدگان همگانی می شود. صندوق بیمه .

به گفته رضایی، افراد متقاضی دریافت یارانه دولتی برای سرانه حق بیمه در پایگاه رفاهی ایران جستجو و بر اساس استعلام انجام شده در یکی از دهک های درآمدی تعریف می شوند. یارانه دولتی بسته به دهک معینی از درآمد به متقاضی تعلق می گیرد.

وی افزود: در قانون بودجه از سال 1401 سه دهک کم درآمد به صورت رایگان و بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می گیرند.

رضایی تاکید کرد: افراد فاقد بیمه می توانند به صورت غیرحضوری با سامانه http://www.bimehsalamatiranian.ir تماس گرفته و یا شخصاً با پیشخوان های دولت امضاکننده تفاهم نامه که در سایت ادارات استانی ارائه می شود تماس بگیرند.

معاون بیمه ای و خدمات درمانی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: افرادی که متقاضی دریافت یارانه دولتی برای پرداخت حق بیمه هستند، مدت زمان انتظار و استعلام از مراجع ذی صلاح را در نظر بگیرند.

بیشتر بخوانید  صادرات ۷هزار و ۷۳ میلیارد تومانی ذوب آهن اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید