جزییات جدید وام ازدواج | وام ازدواج ۳۰۰ میلیونی را چه کسانی می گیرند؟



آنچه دیگران می خوانند:

وام ازدواج زوج ها برای پرداخت بخشی از هزینه های زندگی با آن چندین سال حقوق می گیرند. وام ازدواج بسته به سن زوجین و مبلغی که باید پرداخت شود متفاوت است. تمامی بانک ها موظف به پرداخت وام ازدواج هستند. وام ازدواج از سال 1401 باید مانند گذشته بازپرداخت شود و دولت برای آن بودجه ای در بودجه در نظر گرفته است. این خبر می گوید که متقاضیان هستند وام ازدواج برای تهیه آن کجا می توانند بروند؟

طبق قانون جدید، وام ازدواج برای سال 1401، 120 میلیون تومان است. اما برخی از زوج ها می توانند 300 میلیون دلار وام ازدواج دریافت کنند.

وام ازدواج یکی از سیاست های دولت برای تسهیل ازدواج جوانان و تشویق ازدواج است. این وام اولین بار در سال 1983 بازپرداخت شد. مبلغ وام ازدواج تا سال گذشته 70 میلیون تومان بود و دختر و پسر زیر 25 سال می توانستند 100 میلیون تومان وام بگیرند.

امسال میزان وام ازدواج افزایش یافته و به 120 میلیون تن رسیده است. البته امسال هم مانند سال گذشته میزان وام برای جوانان زیر 25 سال بیشتر است و این جوانان می توانند 150 میلیون تومان وام بگیرند. یعنی زوج زیر 25 سال 300 میلیون تومان وام دریافت می کنند.

اصل و کپی سند ازدواج، اصل و کپی تمام صفحات مدارک شخصی همسر، اصل و کپی مدارک شخصی، اصل و کپی کارت ملی همسر، اصل و کپی کارت ملی کفیل، کد 10 رقمی والدین و محل سکونت کامل آدرس زوج و کد رهگیری 10 رقمی دریافتی از سایت پس از مرحله ثبت نام یکی از مدارک مورد نیاز جهت اخذ وام ازدواج می باشد.

بیشتر بخوانید  رای هیات عمومی دیوان عدالت دامن ورزش را هم گرفت/ ابطال ماموریت‌ها!

مبلغ جدید وام ازدواج در آخرین ماه سال گذشته مشخص و به شبکه بانکی دهم فروردین ماه امسال اعلام شد. حداقل مبلغ تعیین شده برای هر جفت در سال 1401 120 میلیون تومان است که در صورت وجود شرایط خاص سنی به 150 میلیون تومان افزایش می یابد. اگرچه پس از انتشار این بخشنامه از سوی بانک مرکزی حکایت از عدم دریافت بخشنامه در مهلت مقرر توسط برخی شعب داشت، اما عنوان شده است که متقاضیان برای ثبت درخواست اعتبار ازدواج خود با سامانه وام زوجیت بانک مرکزی تماس بگیرند و مشکلی پیش نیاید.

بر اساس توافق نمایندگان در هفته سوم اسفند، وام ازدواج برای زوجینی که ازدواجشان بعد از ابتدای سال 1397 بوده، یک میلیارد و 200 میلیون ریال با بازپرداخت 10 ساله (یعنی حدود یک میلیون تومان) است. در اقساط ماهی) و تسهیلات عروسی کرز الحسنه برای مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال یک میلیارد و 500 میلیون ریال تعیین شد.

سرانجام پس از گذشت بیش از سه هفته، 10 فروردین ماه، بانک مرکزی بخشنامه تصویب وام شبکه زناشویی را به شبکه بانکی ابلاغ کرد و تاکید کرد ظرف مدت یک هفته به واحدهای اجرایی ذیصلاح سراسر کشور ابلاغ شود. از روز دریافت این نامه، اما پس از گذشت یک هفته هنوز برخی از شعب بخشنامه ای دریافت نکرده اند.

این در حالی است که مدیر کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی در آخرین روز مهلت مقرر گفت: اکنون تمامی بانک ها اعم از دولتی و خصوصی آماده ارائه تسهیلات برای وام ازدواج به متقاضیان هستند.

بیشتر بخوانید  افزایش چشمگیر قیمت خودرو‌های ایران‌خودرو و سایپا/ پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۴۹۵ میلیون تومان!

بانک ها در پرداخت وام ازدواج همکاری می کنند

فردای مهلت مقرر علیرضا قیطاسی دبیر شورای هماهنگی بانک های دولتی گفت: بانک ها در پرداخت وام ازدواج همکاری دارند اما در صورت بروز مشکل به هر دلیلی متقاضی می تواند در سایت بانک شکایت کند. . شکایت کنید و ظرف 24 ساعت به آن رسیدگی خواهد شد.

وی همچنین اطمینان داد که بانک ها در این زمینه حمایت کامل خواهند داشت و مشکلی در این زمینه وجود ندارد. وی همچنین اظهار داشت: متقاضی باید در سامانه ثبت نام کند و پس از تکمیل مدارک، بانک موضوع بر اساس منابع و ظرفیت به متقاضی ارائه می شود. طبق آمار، 90 درصد از افرادی که در سال 1400 برای دریافت وام ازدواج اقدام کردند، از مزایای خود بهره مند شدند و بانک ها در این زمینه همکاری بسیار خوبی داشتند.

گفتنی است بر اساس آمارهای منتشر شده تا 15 فروردین ماه سال 1401 حدود 65 هزار نفر برای دریافت کمک هزینه ازدواج به سامانه بانک مرکزی مراجعه کرده و 5 هزار نفر نیز در مرحله تکمیل مدارک بودند.

برای درخواست وام ازدواج به بانک نروید!

به گفته رئیس اداره اعتبارات بانک ها در بانک مرکزی، زوجین می توانند در هر زمان با سامانه اعتبار ازدواج بانک مرکزی به نشانی ve.cbi.ir و پس از تکمیل فرم مربوطه، کد رهگیری برای دریافت وام ازدواج ثبت نام کنند. 10 است. یک شماره ارسال خواهد شد.

پس از تعیین شعبه توسط بانک مرکزی، متقاضیان 12 روز کاری فرصت دارند تا با بانک و شعبه مربوطه تماس گرفته و ظرف 45 روز مدارک را تکمیل کنند. تسهیلات پس از تکمیل مدارک پرداخت می شود.

بیشتر بخوانید  قیمت جدید کوئیک به 210 میلیون تومان رسید

چه کسانی وام ازدواج گرفتند؟

زوج های واجد شرایط (مردان زیر 25 سال و زنان زیر 23 سال)، جمعاً 300 میلیون، اگر تنها یکی از آنها در این گروه قرار گیرد، مجموعاً 270 میلیون و اگر هیچ کدام در این گروه سنی قرار نگیرند، جمعاً 240 میلیون.

گفتنی است این تسهیلات تنها به زوج های زیر 50 سال تعلق می گیرد و هر ایرانی تنها یک بار می تواند از تسهیلات ازدواج کرز الحسنه استفاده کند.


دیدگاهتان را بنویسید