سازمان هواشناسی هشدار داد دمای هوا در این 13 استان به زیر صفر خواهد رسید



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ توده های هوای نسبتا سرد، افت نسبی دما تا 6 درجه سانتیگراد و افت حداقل دمای زیر صفر درجه و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد داد. .

سازمان هواشناسی نسبت به نفوذ توده های نسبتا سرد هوا و کاهش نسبی دما به طور میانگین از 4 تا 6 درجه سانتی گراد از اوایل روز یکشنبه تا دوشنبه (28 تا 29 فروردین) هشدار زرد داد.

روز یکشنبه در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، زنیان، کردستان، همدان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال قزوین، البرز، تهران و روز دوشنبه در استان‌های سمنان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمالی، چنین وضعیت جوی پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط، کاهش دما به زیر صفر درجه، خسارت صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای جلوگیری از آسیب های احتمالی سوخت و خدمات تامین و بهره برداری از تجهیزات گرمایش و کنترل دما، رطوبت و تهویه گلخانه ها، استفاده از کودهای پتاسیم و ترکیبات بور و روی و کودهای اسید آمینه به طور غیرمستقیم بر روی سایبان درختان توصیه می کند حفاظت در برابر طیور و دام با دمای پایین تر

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی حفاظت از تاسیسات و مراقبت از سیستم های آبیاری تحت فشار به دلیل دمای پایین خاک به ویژه در مناطق مرتفع و کوهستانی، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات به منظور تنظیم دمای محیط از طریق آبیاری غیر نوبتی. .

در پی این هشدار، سازمان هواشناسی توصیه می کند از کوددهی استخرها، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغ ها در ساعات اولیه صبح و صبح خودداری شود و همچنین در مناطقی که احتمال کاهش دما به زیر صفر وجود دارد، از کنترل شیمیایی خودداری شود.

بیشتر بخوانید  ماجرای انتشار دود در کابین هواپیمای تهران-تبریز چه بود؟

هشدار زرد به این معنی است که پدیده های جوی رخ خواهد داد که می تواند در سفر و فعالیت های روزانه اختلال ایجاد کند. این اخطار به منظور افزایش آگاهی عمومی صادر شد تا مردم برای مقابله با پدیده های جوی که تا حدودی دشوارتر از حد معمول هستند، آماده باشند. از سوی دیگر مسئولان از این هشدارها آگاه هستند تا در صورت لزوم اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید