تحریم های روسیه باعث رکود اقتصادی در ایالات متحده شده است



واشنگتن پست گزارش می دهد که تحریم های آمریکا علیه روسیه می تواند به عنوان یک کاتالیزور برای تورم و رکود بیشتر در خود ایالات متحده عمل کند.

در این گزارش با هشدار نسبت به تحریم‌های آمریکا علیه روسیه آمده است: «تحریم‌ها، به‌ویژه زمانی که سخت‌تر شوند، می‌توانند منجر به افزایش قیمت‌ها در زمینه‌هایی مانند انرژی و محصولات غذایی که گندم جزء جدایی‌ناپذیر آن‌ها است، شود».

به نوشته این روزنامه آمریکایی، «مأموریت بایدن برای مجازات روسیه… به زودی می تواند با تلاش ها برای کنترل قیمت ها قبل از انتخابات میان دوره ای کنگره در نوامبر در تضاد باشد».

وزارت کار ایالات متحده روز سه شنبه (23 آوریل) اعلام کرد که تورم سالانه این کشور در ماه مارس به 8.5 درصد رسیده است که بالاترین رقم از سال 1981 است. قیمت مصرف کننده در ایالات متحده پس از افزایش 7.9 درصدی در ماه قبل (فوریه، ماه دوم) در ماه مارس 8.5 درصد افزایش یافت.

در 24 فوریه، روسیه به درخواست جمهوری های دونباس برای دفاع از خود در برابر حملات اوکراین، عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف از عملیات کشورش در اوکراین را «حفاظت از مردم» خواند. به آزار و اذیت و نسل کشی توسط رژیم کیف به مدت هشت سال.”

وی همچنین گفت که عملیات نظامی روسیه در اوکراین “خلع سلاح و غیر ملی کردن اوکراین و تعقیب کیفری همه جنایتکاران مسئول جنایات خونین علیه غیرنظامیان در دونباس” است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها زیرساخت های نظامی و ارتش اوکراین را هدف قرار داده اند و به هیچ وجه به غیرنظامیان حمله نمی کنند.

بیشتر بخوانید  داستان اسماعیلی از شاهکار خلق شده توسط فرووی و تیم ملی تیراندازی توکیو

کشورهای غربی به ویژه آمریکا تحریم های بی شماری را علیه روسیه در واکنش به عملیات نظامی روسیه در اوکراین وضع کرده اند و تعدادی از شرکت ها نیز اعلام کرده اند که بازار روسیه را ترک کرده و عرضه محصولات به روسیه را متوقف خواهند کرد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: شرکت های غربی تحت فشار شدید غرب از ادامه همکاری با روسیه خودداری کردند، اما روسیه آنقدر قدرتمند است که می تواند تمام مشکلات اقتصادی ناشی از غرب را حل کند.

از سوی دیگر، ولودیمیر زلینسکی، رئیس جمهور اوکراین، روز سه شنبه (23 آوریل) در یک سخنرانی ویدئویی در پارلمان لیتوانی از اتحادیه اروپا خواست مهلتی برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای توقف واردات نفت و گاز روسیه تعیین کند.

زلنسکی خاطرنشان کرد که «تصمیم کاملاً مقتدرانه» در مورد تحریم‌های روسیه باید بلافاصله و بدون منتظر ماندن برای تصویب بسته‌های تحریمی جدید اتخاذ شود.

او گفت: «اتحادیه اروپا می‌تواند و باید این کار را به هر طریقی انجام دهد، از جمله نفت، تحریم همه بانک‌های روسیه، نه فقط چند بانک محدود». برای رد یا حداقل محدودیت قابل توجه گاز و نفت روسیه در مصر باید ضرب الاجل های مشخصی برای همه کشورهای اتحادیه اروپا تعیین شود.

صدها شرکت و بانک اروپایی هنوز از همکاری با بازار روسیه خودداری نکرده‌اند و در عین حال در پاسخ به درخواست‌ها برای توقف تامین مالی فدراسیون روسیه، بی‌احترامی آشکار صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید