ثبت نام جدید برای سهام عدالت



آنچه دیگران می خوانند:

عدالت تقسیم می کند نوعی یارانه است که به گفته دولت نهم (رئیس جمهور محمود احمدی نژاد) از طریق تعاونی های قضایی استان ها به استفاده کنندگان آن واریز می شد و مردم کشور حق دریافت بخشی از عدالت را داشتند. دولت هدف از ارائه اقدامات قانونی را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران عنوان کرد. بر اساس برنامه اقدام عدالت بخشی از سهام برخی شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد فروخته می شود. عدالت تقسیم می کند ما می خوانیم.

طبق آخرین آمار حدود 20 میلیون نفر از افراد جامعه که مشمول سهام عدالت هستند به هر دلیلی باقی مانده اند و آن اقدامات به آنها منتقل نشده است. همچنین حدود 2 میلیون و 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد و بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از افراد تحت پوشش سازمان اجتماعی عدالت ندارند و این افراد باید مستقر شوند.

به گفته محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تخمین زده می شود که حدود 20 میلیون نفر در کشور سهمی از عدالت ندارند.

وی افزود: نامه ای به رئیس جمهور دادم و اولین توافقات انجام شد و در بودجه امسال به تصویب رسید. دولت باید کلیات را بپذیرد و آیین نامه اجرایی بنویسد. همچنین باید سامانه ثبت نامی ایجاد شود تا همه گروه های واجد شرایط ثبت نام کنند و فکر می کنم تا اردیبهشت ماه بانک اطلاعاتی لازم را تکمیل کنیم و امسال بیشتر جابجایی ها انجام می شود.

بیشتر بخوانید  آغاز دوره تخصصی مشهور با حضور 150 روحانی از استان ماركازی - آژانس مهر نیوز | اخبار ایران و جهان

به گفته وی، امسال واگذاری سهام عدالت به بازماندگان در دستور کار قرار دارد و از خردادماه دعوتنامه واگذاری سهام برای این مشمولان ارسال می شود.

پورابراهیمی ۱۴ شهریورماه سال گذشته پس از حدود یک سال بلاتکلیفی مابقی اقدامات قانونی، از موافقت رئیس جمهور برای تعیین تکلیف سهام قانونی باقیمانده ها تا پایان سال خبر داد و موضوع را به برنامه و ارجاع داد. سازمان بودجه

وی با اشاره به مراجعه رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار، تخصیص بقایای لوازم قضایی را یکی از اقدامات کوتاه مدت در نیمه دوم سال 1400 دانست که می تواند زندگی جمعیت قابل توجهی را بهبود بخشد.

با وجود اینکه پورابراهیمی بار دیگر قول داد تا در قبال بازماندگان به عدالت پرداخته و آنان را امیدوار کند، اما این موضوع همچنان با ابهاماتی همراه است که مسئولان به ویژه رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ابهامات آن شفاف سازی نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه اولویت با تشکل های تحت پوشش نهادهای حمایتی است، گفت: محل تهیه سهام از سبد دستگاه هایی است که سهام آنها برای عدالت در نظر گرفته شده و از همان سبد و از مابقی سهام شرکت، باقی مانده است. سهام ارائه خواهد شد.

یکی از ابهامات اصلی به منبع تامین اعتبار برای تخصیص سهام به بازماندگان برمی گردد. اگرچه پورابراهیمی از پذیرش بار مالی این پروژه توسط دولت خبر داده بود، اما مسئولان دولتی بارها اعلام کرده اند که بودجه ای برای تامین عدالت بازماندگان این پروژه وجود ندارد و دولت فعلی تاکنون منابع این پروژه را اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید  سرقت آینه بغل خودروی شاسی‌بلند در ۵ ثانیه! + ویدیو

لازم به ذکر است که با انتشار دستور آزادسازی سهام عدالت در اردیبهشت ماه 1399، نمایندگان طرحی برای بقایای اقدامات قانونی را آغاز کردند که در تاریخ 11 خرداد 1399 منتشر شد. پیشنهاد اعطای قدری عدالت به بازماندگان یک بار از سوی مرکز پژوهش های مجلس در سال ۹۶ مطرح شد، اما به نتیجه نرسید.


دیدگاهتان را بنویسید