مصادیق سرمایه‌گذاری حرفه‌ای تصویب شد



به گزارش شمانیوز؛ سروش خواجه حق وردی معاون نظارت بر فرابورس ایران از تایید پرونده سرمایه گذاران حرفه ای در هیات مدیره فرابورس ایران خبر داد.

هاکوردی با اعلام اینکه نمونه های سرمایه گذار حرفه ای در جلسه اخیر هیات مدیره فرابورس نهایی و تصویب شد، گفت: روش های جدید مناقصه اصل به دستورالعمل اضافه شد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان تغییر این دستورالعمل تغییرات قابل توجهی در تعریف دو گروه از سرمایه گذاران ایجاد شد: سرمایه گذاران واجد شرایط که همان صندوق های سرمایه گذاری هستند و سرمایه گذاران حرفه ای که ضوابط برای آنها منتشر شد.

معاون نظارت فرابورس تصریح کرد: بر اساس ماده 8 دستورالعمل مذکور، بورس می تواند برای کلیه شرکت های عرضه شده توسط هیئت پذیرنده یا شرکت هایی که ارزش بازار سهام متغیر کمتری معادل 5000 میلیارد ریال دارند، کلیه سهام را انجام دهد. که با هر یک از روش های مناقصه قابل ارائه است. ” با قیمت قطعی، ثبت سفارش و مزایده، فقط به سرمایه گذاران واجد شرایط اهدا می شود.” همچنین برای سرمایه گذاران حرفه ای، طبق تبصره ماده مذکور، سرمایه گذاران”.

حق وردی تاکید کرد: در این مدت فرابورس با بررسی شرایط و ویژگی های سرمایه گذاران حرفه ای در سایر بورس های جهان و همچنین برگزاری جلساتی با کانون کارگزاران و کانون موسسات سرمایه گذاری و اخذ نظرات آنها، نسخه نهایی را مبادله کرد.

به گفته وی، پس از اعلام تصمیم، کارگزاران موظف هستند بر اساس ضوابط اعلام شده به عنوان سرمایه گذار حرفه ای احراز شوند و باید موارد را وارد سامانه فراس کنند.

بیشتر بخوانید  مصطفوی: به نظر می رسد که ما در استقلال برده هستیم / اگر حقوق ما زیر پا نمی رفت ، در بالای جدول بودیم

مدیریت ارتباطات فرابورس در ایران

دیدگاهتان را بنویسید