تعداد روانشناسان بیشتر از روانشناسان واقعی است!



به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد روانشناسان در صفحات مجازی وجود ندارد؛ در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد روانشناسان در صفحات مجازی وجود ندارد. اما با توجه به فالوورهای این افراد در صفحات مجازی می توان گفت که آمار این افراد حتی از روانشناسان واقعی که تاییدیه سازمان را دارند نیز بیشتر است.

سال به سال بر تعداد روانشناسان در فضای مجازی افزوده می شود و اسامی این افراد پس از ساماندهی مرکز مشاوره روانشناسی به زودی منتشر می شود.

نزدیک به 5 سال است که عده ای با نام روانشناس اما با روانشناسی خودی قصد درمان آسیب دیدگان جامعه ای با مشکلات روحی و روانی را دارند. سودجویان و کلاهبردارانی که از مشکلات مردم جامعه برای خود کیف دوختند.

افرادی که تحصیلات روانشناسی حرفه ای یا دانشگاهی ندارند و افراد با فن بیان خوب مطالبی را در اینترنت و فضاهای اجتماعی منتقل می کنند که مبنای علمی ندارد.

ویروس کرونا و عدم حضور افراد در جامعه به ویژه در مراکز درمانی هر روز بر تعداد این افراد افزوده می شود.

آمار دقیقی از تعداد روانشناسان در کشور وجود ندارد

محمد خاتمی، رئیس سازمان روانشناسی و مشاوره کشور درباره تعداد روانشناسان از نظر صفحات اجتماعی گفت: بر اساس آمار اخیر ۱۲ هزار صفحه از مرکز ملی فضای مجازی ریاست جمهوری در حوزه روانشناسی در اینستاگرام فعال است.

وی گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از تعداد روانشناسان در فضای مجازی وجود ندارد. اما با توجه به فالوورهای این افراد در صفحات مجازی می توان گفت که آمار این افراد حتی از روانشناسان واقعی که تاییدیه سازمان را دارند نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید  آمار وضعیت شیوع کرونا در جهان تا چهارشنبه ۱۵ دی ۱۴۰۰ / عکس

بر اساس مطالعات و پرونده های موجود در سامانه مشاوره روانشناسی سازمان، حدود 4500 شکایت وجود دارد. این افراد هیچ مدرک روانشناسی ندارند و بر اساس تجربیات خود به درمان افراد می پردازند.

وی گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور اسامی 7 هزار روانشناس مورد تایید را در سایت رسمی خود ثبت کرده است. در مجموع حدود 33 هزار نفر به عنوان کارآموز و کارآموز در سازمان روانشناسی و مشاوره کشور عضویت دارند که تعداد این افراد با روانشناسان مورد تایید این سازمان به 40 هزار نفر می رسد.

تعرفه روانشناس 45 دقیقه

وی گفت: نرخ دستمزد روانشناسان دارای مدرک کارشناسی ارشد 130 هزار تومان و دکتری 187 هزار تومان است. البته این تعرفه ها برای سال 1400 است و برای امسال حدود 30 درصد به تعرفه خدمات روانشناسی اضافه می شود.

اعضای جامعه می توانند برای اطلاعات بیشتر و گزارش تخلفات با شماره تلفن بازرسی روانشناسی و مشاوره کشور به شماره 66903544 تماس بگیرند. چرا که هیچ روانشناسی نباید علاوه بر تعرفه های معین از مصدوم پول بگیرد.

خاتمی از هموطنان خواست برای دریافت اسامی روانشناسان مورد تایید به سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور مراجعه کنند.

وی در پایان از افرادی که بدون مدرک روانشناسی در فضای مجازی به ارائه خدمات روانشناسی می پردازند و در فضای مجازی فعالیت می کنند، خواست با سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور تعامل داشته باشند. زیرا اعلام کرد اسامی روانشناسان تا پایان ماه مبارک رمضان در سایت سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور منتشر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید