زنانه و مردانه کردن پارک ها اشکالی ندارد / فقط مادران باید با حجاب راحت تری با بچه ها بازی کنند.



به گزارش سلام نو به نقل از خبرآنلاین، یکی از اعضای شورای شهر تهران با تکذیب زنانگی و مردانه بودن پارک های پایتخت گفت: این اتفاق ناشی از منفی گرایی و سیاه نمایی بوده است.

حجت الاسلام سید محمد آقامیری امروز در صحن شورای شهر گفت: در خصوص رد شایعات مصاحبه ای انجام دادم و زنانه بودن و مردانه بودن پارک های تهران را رد کردم و تاکید کردم که این پارک ها فقط برای مادر و کودک است.

وی افزود: در 352 بوستان و تا حدودی فضای بسیار مناسبی برای مادران و کودکان طراحی می شود تا مادران بتوانند با حجاب با فرزندان خود راحت تر شوند. این طرح شهرداری طرح بسیار مناسبی است.

وی همچنین تصریح کرد: در این فضا اتاق بازی کودکان و نگهبانی برای فضای موجود در نظر گرفته شده است تا هیچکس جز مادر و کودک وارد نشود و فضای مناسب بدون دخالت مادر و کودک ایجاد شود.

آقامیری با بیان اینکه برخی می گویند مادر و پدر می خواهند در کنار فرزند باشند، یادآور شد: تهران بیش از 2200 بوستان در 22 منطقه دارد که از این تعداد تنها 352 بوستان و فضایی برای مادر و کودک در یک گوشه ساخته می شود.

یکی از اعضای شورای شهر تهران با بیان اینکه عده ای عمدا می خواهند بگویند می خواهیم پارک ها را زنانه و مردانه کنیم، گفت: نمی دانیم چرا از این موضوع خجالت نمی کشند. این تفکیک جنسیتی برای منفی گرایی و سیاه نمایی است و متاسفانه سایت داخلی به این وضعیت کمک می کند. از روابط عمومی شورای اسلامی شهر تقاضا دارم مشوقین این موضوع را در حیاط شورا اخراج کنند.

بیشتر بخوانید  وضعیت وحشتناک جاده آسفالته راه دانشگاه پیام نور لردگان چهارمحال بختیاری / فیلم

وی تاکید کرد: ممکن است در کشورهای غربی اینگونه نباشد، اما خارجی ها تکرار می کنند که برخی خبرنگاران از این راه امرار معاش کنند خوب نیست. لازم است شورا به این موضوع اشاره کند زیرا این دومین بار است که این سایت سخنان من را به گونه ای دیگر منتشر می کند.

آقامیری با بیان اینکه 9 فضا برای مادران و کودکان وجود دارد که پیش بینی می کنیم این فضاها به 40 مکان افزایش یابد، یادآور شد: مردان در 2200 پارک موجود به راحتی می توانند ورزش کنند.

وی با تاکید بر اینکه اخبار باید به درستی منتقل شود، گفت: این رسالت رسانه است و روند کار باید اینگونه باشد.

سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این خصوص گفت: در پارک ها بخشی برای مادران و کودکان وجود دارد. مادرانی که می‌خواهند با بچه‌هایشان راحت بازی کنند، باید به این بخش نگاهی بیندازند، و من نمی‌دانم چه اشکالی دارد که این موضوع شورش‌آفرین باشد.

دیدگاهتان را بنویسید