پیش بینی بورس فردا شنبه 19 فروردین 1401 / آیا مقاومت بورس شکسته می شود؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، شاخص کل بورس در هفته کاری گذشته از یک میلیون و 461 هزار واحد به یک میلیون و 463 هزار واحد رسید و کمتر از یک درصد رشد کرد.

در چهار روز کاری که بازار داشت ارزش معاملات حدود 24 هزار و 327 میلیارد تومان بود. میانگین ارزش روزانه معاملات در هفته گذشته 6.081 میلیارد تن بود که تقریباً از مهرماه یک رکورد محسوب می شود.

بازار روز یکشنبه 532 میلیارد تن پول واقعی را ثبت کرد اما سه روز بعد خروج پول را تجربه کرد. یعنی روز دوشنبه 350 میلیارد تومان، سه شنبه 50 میلیارد تومان و چهارشنبه 265 میلیارد تومان برای خروج واقعی پول برای بازار.

آیا مقاومت بازار سهام شکسته می شود؟

علی عصاری کارشناس بازار سرمایه به تجارت نیوز گفت: معاملات روز شنبه در بورس نسبت به معاملات روزها و هفته های پایانی متفاوت خواهد بود. ما احتمالا تمام روز را برای بازار خواهیم دید.

وی توضیح می دهد: بورس روز شنبه متاثر از آخرین روز معاملاتی هفته گذشته یعنی چهارشنبه است. چهارشنبه با روند مثبتی آغاز شد اما در میانه راه به دلیل بازگشایی سهام، سهام خودرو و اکثر سهام بازار افت زیادی داشت که منجر به منفی شدن شاخص شد.

این کارشناس بازار سرمایه می گوید: شنبه و یکشنبه روزهای بسیار مهمی برای بازار هستند. زیرا شاخص در نقطه مقاومتی مهمی قرار دارد و احتمال سقوط دارد. اما با توجه به حجم و ورود نقدینگی به بورس می توان گفت که شانس ریزش کمی داریم و اگر همچنان ارزش و حجم معاملات بالاست باید به بورس امیدوار بود.

بیشتر بخوانید  فروش اقساطی محصولات مدیران خودرو از امروز 23 آذرماه آغاز شد+ قیمت

دیدگاهتان را بنویسید