فوری | پایتخت تعطیل نشد



آنچه دیگران می خوانند:

بر اساس گزارش ها شمانیوز: به دلیل آلودگی هوای تهران و ورود 491 شاخص آلودگی هوا به استان تهران تعطیلی اعلام نشد.

به گزارش حامد یزدی مهرا، به دلیل شرایط نامساعد جوی جلسه اضطراری آلودگی هوا به ریاست استاندار تهران و دستگاه های مختلف برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه تمامی شرایط مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دستگاه های مختلف نظرات کارشناسی خود را ارائه کردند.

با حضور استاندار تهران، کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران امروز در محل استانداری تهران برگزار شد و بر عدم برگزاری مسابقات ورزشی و ورزشی در فضاهای باز تاکید شد.

همچنین به بیماران تنفسی توصیه می شود از تردد خارج از منزل خودداری کنند.

محسن منصوری – استاندار تهران – در پایان جلسه کمیته شرایط اضطراری آلودگی هوای تهران با تشریح آخرین تصمیمات این کمیته با توجه به افزایش ریزگردها در استان تهران، گفت: شد.

وی افزود: وضعیت فعلی آلودگی هوا خوب نیست و در حال حاضر شاخص 430 را نشان می دهد، اما این آلودگی رو به کاهش است و از طرفی مواد آن با آلودگی های شیمیایی ناشی از تردد خودروها که بیشتر با آن مواجه هستیم تفاوت دارد. در فصل سرما.» اما در هر صورت سلامت شهروندان را به خطر می اندازد.

منصوری ادامه داد: طی یکی دو ساعت اخیر به دلیل وزش باد تعداد شاخص های آلودگی هوا کاهش یافته و اسن و پیش بینی های هواشناسی حاکی از وزش باد و احتمال بارندگی است که می تواند آلودگی هوا را بیشتر کاهش دهد.

بیشتر بخوانید  تولید محتوای مفید برای نسل جدید یکی از مصادیق جهاد تبیین است

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی دقیق نقشه‌های ماهواره‌ای و سامانه‌های ردیابی، جمع‌بندی نهایی تا ساعت 22 امشب منتقل شده و تا آن زمان تصمیم نهایی برای تعطیلی یا عدم تعطیلی گرفته می‌شود و از طریق رسانه‌ها به شهروندان اطلاع‌رسانی می‌شود. بدون شک فردا شاهد کاهش آلودگی و بهبود عدد شاخص خواهیم بود اما به هر حال روزگار خوبی نخواهیم داشت.

منصوری با اشاره به مصوبات کمیسیون اورژانس تهران به دلیل آلودگی هوا یادآور شد: مسابقه فوتبال قرار بود در تهران یعنی دیدار پرسپولیس و آلومینیوم فردا لغو شود تا سلامت مردم حفظ شود. بازیکنان و هواداران ممنوع خواهد شد و سازمان های بشردوستانه از جمله آمبولانس، هلال احمر، بیمارستان ها و دانشگاه های پزشکی در آماده باش کامل خواهند بود.


دیدگاهتان را بنویسید