پیش بینی بورس شنبه 29 فروردین 1401 / آیا رشد بورس ادامه دارد؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، بازار سهام در هفته ای که گذشت کمتر از یک درصد رشد داشت. کارشناسان می گویند بازار سرمایه احتمالا هفته آینده شاهد اصلاح خواهد بود.

بازار سهام در روز یکشنبه از 1461000 واحد به 1463000 واحد رسید. ارزش معاملات این هفته رکورد شکست و شاخص 0.13 درصد رشد کرد.

گروه خودرو در این هفته وضعیت خوبی را تجربه کرد و می توان گفت این صنعت پیشتاز بازار بود.

آیا رشد بورس ادامه دارد؟

پیام الیاس کردی، کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با تجارت نیوز گفت: احتمال می رود بازار سهام در روز شنبه روند منفی داشته باشد. در مجموع بازار هفته آینده مثبت نیست و بر اساس معاملات تا دوشنبه، اصلاح بازار تا پایان ماه قابل بررسی است.

او توضیح می دهد: از اولین روز معاملاتی در سال 1401، بازار وضعیت خوبی داشت. گروه خودرو به ویژه نمادهای خودرویی و خساپا پیشتاز بازار بودند. ارزش معاملات نیز خوب پیش رفت.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه می دهد: برای پیش بینی روند معاملات باید دید در هفته سوم معاملات چه اتفاقی برای بورس خواهد افتاد؟ تداوم نقدینگی و روند مثبت بازار در هفته سوم فروردین برای ما مهم است.

الیاس کردی تصریح می کند: اگر ارزش معاملات در محدوده شش هزار میلیارد تومان باقی بماند، به نظر می رسد رشد بازار ادامه داشته باشد. اما اگر ارزش معاملات به چهار یا پنج هزار میلیارد تومان برسد احتمالا بورس اصلاح می شود و میزان و زمان این اصلاح بستگی به ارزش معاملات دارد.

بیشتر بخوانید  دست‌خط رهبر معظم انقلاب خطاب به مردم بشاگرد هرمزگان رونمایی شد

وی در پایان می گوید: سایه اخبار سیاسی از بازار برداشته شده است. وضعیت بازار در هفته های آینده به ارزش معاملات بستگی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید