علت ریزش کوه در جاده هراز مشخص شد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، حسین رنجبر، وی با اشاره به ریزش کوه در جاده هراز افزود: این ریزش که در 40 کیلومتری جاده هراز شهرستان آمل رخ داد و از آنجایی که به دلیل تعطیلات عید استخراج معدن در این منطقه متوقف شد، پاییز امسال پیگیری نشد.» تلفات انسانی.”

وی بیان کرد: از نظر زمین شناسی این رویداد در حاشیه جنوبی این منطقه تاقدیس وجود دارد و از سوی دیگر واحدهای زمین شناسی این مکان سازند شمشک است که درزها و شکاف های فراوانی از ویژگی های آن است. .

رنجبر با بیان اینکه مصالح این سازند بیشتر «شیل» و «ماسه سنگ» است، خاطرنشان کرد: علاوه بر این، از آنجایی که این منطقه دارای فرسایش زیاد است، زمین شناسی این ناحیه ضعیف است و از سوی دیگر لایه ها و شیب های مورفولوژیکی منطقه جهت هستند.

رئیس مرکز تحقیقات زمین شناسی و مواد معدنی شرق خزر گفت: زمانی که ماسه را از پاشنه خارج می کنیم و از طرفی شیب رمپ و راه های دسترسی به معدن به درستی رعایت نمی شود فشار باربری را افزایش می دهد. از بالا؛ این پاییز از آنجا شروع شد.

رنجبر با تاکید بر اینکه این ریزش یک ریزش کوچک بود، ادامه داد: این ریزش ریزش کوچکی در جاده هراز بوده و حجم رسوبات کم بوده و حجم رسوبات آسیبی به معدن و جاده وارد نکرده است، اما حجم ریزگردها و ریزگردها و ریزگردها کم بوده است. ظرافت گرد و غبار این معدن نیز بزرگ بود، چون در کنار جاده اصلی قرار داشت، پاییز امسال توجه عموم را به خود جلب کرد.

بیشتر بخوانید  کارشناسان آمریکایی علت تاج طولانی را می گویند

به گفته وی، این سقوط ها همیشه در استان مازندران اتفاق افتاده است.

رئیس مرکز تحقیقات زمین شناسی و مواد معدنی شرق خزر دلیل دیگر کاهش را تغییرات سریع آب و هوا دانست.

رنجبر به وضعیت گسل های این منطقه اشاره کرد و گفت: گسل های اصلی و فرعی زیادی در منطقه وجود دارد و این گسل ها باعث ایجاد درز و شکاف در لایه های سنگی می شود و این موضوع بی تاثیر نیست اما دلیل اصلی این کاهش است. . چیزی است که گفته شد.»

وی خاطرنشان کرد: تا زمانی که نکات فنی را در پاکسازی مین رعایت نکنیم و مین ها را از بالا برداریم و به پاشنه پا برسیم این اتفاقات می افتد.

رنجبر یادآور شد: برداشت این معدن از صفر آغاز شد.

به گزارش ایسنا، ریزش کوه که 14 فروردین ماه در حدود 40 کیلومتری جاده هراز اتفاق افتاد، نرسیده به جاده بلده و درست در بالای واحد تولیدی معدن رخ داد که باعث گرد و غبار زیادی در منطقه شد و برخی مسئولان. اعلام کرد که این به دلیل انفجار و انفجار بوده است، اما محققان منطقه، دستکاری انسان در طبیعت و بی احترامی به استخراج معادن در مناطقی با سازندهای شنی را علت آن دانستند.

دیدگاهتان را بنویسید