با این رژیم چربی شکم و وزن اضافی را از دست خواهید داد


رژیم دوبروف چیست و آیا می تواند به کاهش وزن ما کمک کند؟

تمرکز یک رژیم غذایی خوب کاهش وزن است که با روزه داری گاه به گاه به دست می آید.
تمرکز اصلی یک رژیم غذایی خوب کاهش وزن است که با روزه داری گاه به گاه به دست می آید.
رژیم دبرو یک برنامه غذایی برای کاهش وزن است. اساس رژیم دوبرو، وعده های غذایی متناوب است که به عنوان روزه گاه گاه در نظر گرفته می شود. روزه متناوب یعنی غذا خوردن در فواصل منظم.
اما وبستر، متخصص تغذیه، در مورد رژیم دبرا می گوید که رژیم دبرو محدودیت هایی را برای زمان خوردن و زمان عدم مصرف تعیین می کند.

رژیم غذایی دوبرو سعی می کند با برنامه ریزی مجدد سلول ها و استفاده از آنها به عنوان سوخت، قند را جایگزین چربی ها کند. علاوه بر این، بدن را برای مبارزه با التهاب بیماری زا آماده می کند.
یکی از اهداف یک رژیم غذایی خوب بالا بردن انرژی در بدن است. رژیم Dubro همچنین با هدف بهبود ظاهر و کند کردن روند پیری است.
یک رژیم غذایی خوب از رژیم غذایی تری و هیدر دابرو الهام گرفته شده است. یکی از برنامه های جدید تغذیه، رژیم خوب است که توسط چند ستاره تلویزیون به نام های تری و هدر دابرو طراحی شده است. این زوج با هم خط مراقبت از پوست و برنامه تغذیه ای به نام «رژیم غذایی خوب» را توسعه دادند.


 رژیم بیور

رژیم دوبرو در اکتبر 2018 ایجاد شد. این رژیم در واقع یک سبک زندگی است که از سبک غذا خوردن تری دابرو الهام گرفته شده است. دابرو به دلیل حس خوب تغذیه ای که داشت تصمیم گرفت در فواصل زمانی معینی در مورد تغذیه تحقیق کند.
هدر دابروف با بازی در فیلم براوو به کارگردانی The True Housewives of Orange County به شهرت رسید. سپس زین پادکست های هفتگی به نام World Heather Dabrow منتشر می کند که در آن رژیم غذایی را دنبال می کند.
همسر هدر دابروف، تری، یک جراح پلاستیک معروف است.

مراحل کودک خوب

الکل در رژیم غذایی عمیق مجاز نیست.


فاز اول

یک رژیم غذایی خوب مصرف کالری را برای دو تا پنج روز اول محدود می کند تا به بدن شوک وارد شود. طبق رژیم دوبرو، فرد می تواند 8 ساعت مثلاً از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر غذا بخورد و 16 ساعت باقی مانده را ناشتا باشد.
غذاهای مجاز در رژیم دوبرو دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند و شامل سبزیجات بدون نشاسته، پروتئین های کم چرب، میوه ها، کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم هستند.
توجه به این نکته ضروری است که مصرف نوشیدنی های الکلی به طور کلی در رژیم غذایی دوبرو ممنوع است. علاوه بر این مرحله اول رژیم دوبرو شامل 8 ساعت مهمانی است و فرد 16 ساعت باقی مانده از روز را روزه می گیرد. این چرخه روزه داری باعث مقاومت و طولانی شدن عمر انسان می شود.

بیشتر بخوانید  فیلم واقعی جراحی و عمل زیبایی بینی توسط دکتر کاظمی


فاز دوم

در صورت رعایت اصل رژیم دوبرو در فاصله زمانی 8 تا 12 ساعت می توانید به راحتی وارد فاز دوم شوید.
در مرحله دوم رژیم غذایی می توانید میزان کربوهیدرات های پیچیده و چربی های سالم را افزایش دهید. این مرحله رژیم غذایی خوب که به عنوان تناسب اندام شناخته می شود، می تواند یک مسیر آهسته، متوسط ​​و سریع بر اساس سرعت کاهش وزن شما باشد.

در واقع، فاز دوم سه گزینه برای چرخه گرسنگی ارائه می دهد. گزینه اول شامل 12 ساعت مصرف غذا و 12 ساعت اجتناب است. در این گزینه فرد می تواند میان وعده را تقلب کند.
گزینه دوم شامل 10 ساعت مهمانی و 14 ساعت روزه داری است که می توانید در طول هفته به طور انتخابی میان وعده مورد علاقه خود را بخورید.
در حالت سوم، فرد می تواند یک روز کامل در هفته تقلب کند و هر طور که می خواهد غذا بخورد.


فاز سوم

فاز سوم برای تثبیت کاهش وزن طراحی شده است. در واقع پس از اتمام فاز اول و دوم، گیرنده موظف است فاز سوم را به طور نامحدود دنبال کند.
در مرحله سوم، فرد رژیم باید 12 ساعت پنج روز در هفته و دو روز باقی مانده 16 ساعت ناشتا باشد.


فواید کودک خوب

غذای مجاز در رژیم دوبرو

رژیم دوبرو بر مصرف غذاهای کامل از منابع با کیفیت تمرکز دارد. غذاهای سالم دوبرو شامل سبزیجات، گوشت، محصولات لبنی، میوه ها و آجیل است.
اظهارات یک متخصص تغذیه به نام اشلی ریور نشان می دهد که فهرست غذاهای مجاز در رژیم غذایی عمدتاً از ترکیبی از چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات های پیچیده تشکیل شده است.

  • توت ها
  • آووکادو
  • گردو و آجیل کره
  • چای
  • قهوه
  • ماست
  • کینو
  • غذای دریایی
  • بلغور جو دوسر
  • سبزیجات

فواید پیروی از رژیم غذایی دبرا

بدون شک تاثیر شیرینی ها در ساعات مختلف روز یکسان خواهد بود. اما خوردن در فواصل منظم برای افرادی که فست فود می خورند مفید است.
در واقع روزه گاهي، يعني غذا خوردن در فواصل معين; به دلیل زمان محدود غذا خوردن موثر است.


کاهش وزن

برخی افراد تصمیم می گیرند بعد از ساعت 9 شب غذا بخورند. بدون شک رژیم غذایی در ساعات پایانی روز عواقب مخربی برای سلامت انسان دارد.
این در حالی است که در رژیم دبرو، غذا خوردن در ساعات پایانی روز ممنوع است و سعی می کنیم با کاهش کالری دریافتی در بین میان وعده های آخر شب، به کاهش وزن برسیم.
زمان خوردن می تواند در سبک زندگی فرد موثر باشد و به کنترل وزن کمک کند.
هر رژیم غذایی باید منجر به تغییرات دائمی در رفتار و سبک زندگی شود. بنابراین، اگر نمی توانید برای مدت طولانی به رژیم غذایی خود پایبند باشید، سعی کنید او را اصلاً آزار ندهید.


حالت دوبرو


کاهش التهاب

تحقیقات نشان می دهد که پس از یک رژیم غذایی مناسب، روزه داری گاه به گاه راه را برای شروع فعالیت گلبول های سفید که نقش مهمی در مبارزه با التهاب ایفا می کند، هموار می کند. علاوه بر این، یک رژیم غذایی خوب می تواند سلول های چربی ذخیره شده را سرکوب کند.


ضد پیری

در رژیم غذایی دوبرو به دلیل فعالیت گلبول های سفید در هنگام روزه داری ارائه می شود.
یکی از مزایای بالقوه رژیم دوبرو خاصیت ضد پیری آن است. رژیم غذایی دوبرو ادعا می کند که فرآیند اتوفاژی در سلول های بدن می تواند ترشح سموم پیری را کاهش دهد، خاصیت ارتجاعی پوست را حفظ کند، سطح انرژی را افزایش دهد و رشد مو را حفظ کند.
به عبارت دیگر، فرآیند روزه داری در رژیم غذایی دوبرو مکانیسم هایی را فعال می کند که طول عمر را افزایش می دهد و فضای کافی را برای رشد سلول های جدید فراهم می کند. این به جوان سازی بدن کمک می کند.


در اینجا برخی از مزایای حالت عمیق آورده شده است:

  • فشار خون سیستولیک پایین تر
  • تقویت مغز
  • خطر بیماری قلبی خود را کاهش دهید
  • بهبود عملکرد مغز

معایب رژیم دوبرونیک

رژیم دوبرو برای برخی افراد به دلیل محدودیت های غذایی 12 تا 16 ساعت در روز می تواند بسیار افراطی باشد. به خصوص افرادی که بسیار فعال هستند نمی توانند کنترل دریافت وعده های غذایی و کربوهیدرات های خود را تحمل کنند.

در واقع سوزاندن کالری مورد نیاز در یک روز در مدت زمان کوتاه هشت ساعته با کاهش کربوهیدرات کار دشواری است.
به خاطر داشته باشید که کاهش وزن بیش از حد فرد را مستعد کاهش عضله می کند.
تمرکز اصلی رژیم دوبرو بر زیبایی ظاهری است و توجه خاصی به سلامتی نمی شود. اگر رژیم دوبرو با رویکردی معتدل سعی در کاهش وزن داشت، نتایج بهتری داشت.
اگرچه روند کاهش وزن کند است، اما به نظر می رسد برای استفاده از یک برنامه پایدار، یک برنامه سالم حفظ شود.
همچنین فاز سوم رژیم دوبرو به تثبیت کاهش وزن اختصاص دارد. در این مرحله فرد به مدت طولانی وعده های غذایی را کنترل می کند. شکی نیست که ادامه این روند نیازمند اراده ای آهنین است که در درازمدت کمتر کسی می تواند آن را دنبال کند.


محدودیت در استفاده از حالت عمیق

پیروی از رژیم غذایی Debre محدود به زنان قبل از یائسگی است. دوره گرسنگی و گرسنگی احتمالاً در تولید و تنظیم هورمون های جنسی طبیعی اختلال ایجاد می کند. این امر بر سلامت متابولیسم و ​​هورمون های بدن تأثیر منفی می گذارد.
علاوه بر این، محدودیت بین وعده های غذایی بر سطح قند خون تأثیر می گذارد. بنابراین رعایت رژیم دوبرو برای افراد دیابتی ممنوع است.


بیشتر بخوانید  علت بالا و پایین بودن DMA در آزمایش خون

دیدگاهتان را بنویسید