سفیر کویت در حال بازگشت به لبنان است



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، روزنامه کویتی الیاریده به نقل از یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که در چارچوب تصمیم کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حمایت از لبنان و ارائه کمک های اقتصادی به این کشور؛ یکی از این تصمیمات کشورهای عربی حوزه خلیج فارس برای حمایت از لبنان است. سفرای کویت و عربستان سعودی در حال بازگشت به لبنان هستند.

الجریده به نقل از یک منبع اعلام کرد که در میان کشورهای عرب حوزه خلیج فارس این باور وجود دارد که خروج از لبنان می تواند عواقبی را به دنبال داشته باشد که به منافع کشورهای عربی حوزه خلیج فارس لطمه بزند، بنابراین در صورت بیان برخی برآوردها باید انجام شود. که اشتباه است، مردود است. همچنین به دلایل متعددی نمی توان از لبنان دوری کرد که بارزترین آنها این است که با توجه به اتفاقات عظیمی که در این کشور در حال رخ دادن است، حضور کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در خاورمیانه پررنگ شده است.

این منبع در گفت و گو با الیاریدی گفت: برنامه های روشنی برای سازوکاری برای حمایت از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تا لبنان بر اساس اولویت ها از بخش انسانی و سپس کمک های اقتصادی برای نجات لبنان از فروپاشی تدوین شده است. . و ورشکستگی و رشد اقتصادی. این اتفاق می افتد.

وی به این احتمال اشاره کرد که این کمک ها به صحنه سیاسی پس از انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری لبنان بستگی دارد.

این منبع گفت: با بازگشت کشورهای عربی خلیج فارس به لبنان، مقدمات سیاسی آغاز خواهد شد که از بازگشت سفرا و دیدارها آغاز می شود، به ویژه اینکه ولید البخاری، سفیر عربستان در بیروت، برنامه هایی برای افطاری و افطاری ماه مبارک رمضان دارد. جلسات وی با شخصیت‌های لبنانی با رویکردهای مختلف تصریح کرد که این جلسات ابعاد سیاسی خود را خواهد داشت و در راستای روند انتخابات و حمایت از متحدان و دوستان خواهد بود و برای مرحله پس از انتخابات آماده می‌شود و تعادل سیاسی ایجاد می‌کند. قادر بودن به.

بیشتر بخوانید  پنجشنبه شهدا شهید امین فرزانه سیمکانی الگوی شجاعت و ایثار است

در پی اظهارات جورج کردخی، وزیر سابق اطلاعات لبنان درباره جنگ اتحادیه عرب علیه یمن به رهبری عربستان سعودی؛ روابط لبنان با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تیره شده است.

نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان اخیرا در بیانیه ای اعلام کرد که دولت لبنان متعهد به اتخاذ تدابیر لازم برای تقویت همکاری با عربستان سعودی و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس است. وزارت خارجه عربستان سعودی همچنین از اظهارات نخست وزیر لبنان درباره تعهد دولتش به بهبود روابط لبنان و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و بازگرداندن آنها به حالت عادی استقبال کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید