به گزارش سلام ناک، غرق شدن کشتی در خلیج مکزیک شناسایی شد و راز سرنوشت خدمه چند نژادی او فاش شد.
کشتی غرق شده که به طور رسمی با نام 15563 شناخته می شود، تنها نهنگ شناخته شده ای است که در خلیج مکزیک غرق شده است.
دانشمندان گفتند که متقاعد شدهاند که این کشتی صنعتی بوده و در سال 1815 ساخته شد و در 26 می 1836 در طوفان واژگون شد.
این غرق اولین بار در سال 2011 ثبت شد، زمانی که یک شرکت داده های زمین شناسی که اجاره نفت را اسکن کرد، لاشه یک کشتی را در انتهای خلیج مکزیک یافت. طبق رویههای استاندارد، این شرکت یافتههای خود را به دفتر مدیریت انرژی اقیانوس گزارش داد که بدنه را با شماره 15563 ثبت کرد و آن را به حال خود رها کرد.
بستر دریا پوشیده از کشتی های غرق شده است و کارگران نفت همیشه این کار را انجام می دهند.
آنها اندازه کشتی (64 در 20 فوت) را بررسی کردند. شکل بدنه (مشخصه اوایل دهه 1800)، مواد (بدون رنگ سبز شفاف که نشان دهنده وجود مس اکسید شده است) و عایق بندی شده با مقادیر زیادی آجر، نشان می دهد که کوره ها در دمای داغ مورد نیاز برای تولید روغن غده نهنگ کار می کردند. . .
تجارت صید نهنگ با شروع این صنعت رونق گرفت و در شهرهای ساحلی شمالی مانند وست پورت، ماساچوست، سیاهپوستان آمریکایی، سفیدپوستان آمریکایی و سرخپوستان جمع شد که در جاهای دیگر نادر بود. خدمه شامل یک کشتی ساز برجسته، پل کوف، پسر یک برده آزاد شده و یکی از اعضای قبیله Vam Pa Nog و یکی از پسران ویلیام بود.
ترکیب نژادی خدمه کارخانه در هنگام مواجهه با مشکلات، امکانات آن را محدود می کرد، زیرا اگر سیاه پوستان در بندر جنوبی فرود می آمدند، زندانی می شدند و احتمالاً به بردگی فروخته می شدند. اکثر نهنگداران عمدتاً از خلیج مکزیک دوری می کردند.
تا پیش از این، مورخان نمی دانستند چه بر سر تیم صنعت آمده است.
زمانی که رابین وینترز، کتابدار کتابخانه عمومی رایگان وست پورت، در سپتامبر شروع به حفاری برای دکتر دلگی کرد.
تنها چیزی که او می دانست این بود که کشتی در سال 1836 در جایی در خلیج فارس غرق شده است. اسناد خانواده نهنگ استارباک نشان می دهد که کاپیتان یک “لانه” است.
خدمه صنعت جان سالم به در بردند و به طور تصادفی با بردن کشتی دیگری از شمال نجات یافتند.