بازگشایی مدارس بدون شرایط واکسیناسیون غیبت کدام دانش آموز موجه است؟



به گزارش سلام نو به نقل از تجارت نیوز، پس از دو سال حضور دانش آموزان بدون فاصله اجتماعی در مدارس اجباری شد. اما با بازگشایی مدارس همه می توانند در مدرسه حضور یابند؟

با گذشت دو سال از آغاز همه‌گیری کرونا، مدارس کشور از روز گذشته بدون هیچ‌گونه فاصله‌گذاری اجتماعی و واکسیناسیون بازگشایی شدند.

بر اساس اطلاعیه جدید بازگشایی مدارس، حضور دانش آموزان و معلمان در کلاس های نیمه وقت غیرقانونی است.

غکدام دانش آموزان موجه هستند؟

هیچ الزامی برای واکسینه شدن دانش آموزان و معلمان برای حضور در مدرسه وجود ندارد. همچنین با بازگشایی مدارس پس از تعطیلات نوروزی، زنگ کلاس، تفریح ​​و ورزش به شرایط قبل از تاج بازگشت. اما کدام دانش آموزان از تحصیل معاف هستند؟

محمد تقی گلی نژاد، معاون مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در گفت وگو با ایسنا، گفت: بازگشایی مدارس مستلزم حضور دانش آموزان در مدارس است و غیبت آنان غیر موجه تلقی می شود.

وی ادامه داد: با دانش آموزان در صورت عدم حضور مجری بر اساس مقررات رفتار می شود، اما افرادی که بیماری زمینه ای دارند یا مشکوک به بیماری عروق کرونر هستند می توانند برای بهبودی کامل از آموزش مجازی در محیط شاد آنلاین استفاده کنند.

مخالفان بازگشایی مدارس چه می گویند؟

پس از اعلام حضور اجباری دانش آموزان در مدارس، برخی خانواده ها و دانش آموزان اعتراض کردند. در زیر نظر برخی از مخاطبان درباره بازگشایی مدارس را می خوانید.

«این طرح به نفع مدارس ابتدایی دولتی است که در هر کلاس 40 دانش آموز ندارند. بدون واکسن، بدون امکانات. آیا مدارس کاری انجام دادند؟ آیا حتی تهویه معمولی در کلاس ها نصب کرده است؟ یا فقط می خواهند ببینند این طرح برای سال آینده جواب می دهد یا خیر؟ “من فکر می کنم این فقط یک نوع آزمایش است.

بیشتر بخوانید  پیمانکار و مالک کلانشهر آبادان دستگیر شدند

«بهتر بود این دو ماه مجازی بود. «چون در پایان سال، امتحانات شخصی است.

«بچه ها در ماه رمضان روزه می گیرند. گلو خشک می شود. “و ساعت شش.”

«بازگشایی بعد از تعطیلات عید و غیبت دو ساله دانش‌آموزان با شروع ماه مبارک و روزه‌داری دانش‌آموزان می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

“با این همه سفر، دورهمی و قطعا تاج های زیادی به دست آورد. آن وقت 30 تا 40 بچه در یک کلاس 12 متری بدون استراحت می نشینند؟

«بچه ها زمان بیشتری برای تمرین و تکرار در شاد دارند.

اما معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس در ماه مبارک رمضان گفت: تاکید ما این است که همه دانش آموزان پنج روز در هفته فرصت استفاده از آموزش مستقیم در مدارس را داشته باشند. «اما با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان و وجود تاج، نحوه حضور دانش آموزان در مدرسه بر عهده شورای مدرسه است.

دیدگاهتان را بنویسید