گل گشنیز 3 برابر بیشتر از شیر کلسیم دارد



به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، مژده زارعی با تاکید بر اینکه در گذشته بسیاری بر این باور بودند که گشنیز گیاهی مضر است، البته نه تنها مضر نیست، بلکه خواص بسیاری برای سلامتی دارد، گفت: ارزش این گیاه است. گیاهی به اندازه بذر کینوا به گونه ای است که اگر در رژیم غذایی سالم قرار گیرد به تناسب اندام نیز کمک می کند.

وی ادامه داد: متأسفانه گشنیز از دیرباز مورد بی توجهی و فراموشی قرار گرفته است، اما باید بدانید که این گشنیز سه برابر شیر کلسیم دارد و ارزش غذایی بالایی دارد، به طوری که ناسا آن را غذایی سبک و به راحتی هضم و مغذی می نامد. به فضانوردان معرفی شد. .

زارعی با اشاره به اینکه برگ گشنیز خوراکی و تا حدودی شبیه برگ چغندر یا اسفناج است، گفت: گشنیز از نظر ارزش غذایی حاوی ویتامین های A، C، E، B2، B3، B5، B6، اسید فولیک و مواد تشکیل دهنده است. مواد معدنی و اسیدهای آمینه که یک آمینو اسید مهم و ضروری به نام لیزین است که در غلاتی مانند گندم، جو و غیره نیز وجود دارد.

وی گفت: البته خواص گشنیز به همین جا ختم نمی شود. گلوتن ندارد و بنابراین برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند مناسب است.

وی گفت: میزان مناسب پروتئین و لیزین موجود در این گیاه برای سلامت مو و ناخن مفید است. اگر از کلسترول خون بالا رنج می برید، می توانید به این گیاه اعتماد کنید، زیرا کلسترول را کاهش می دهد و در نتیجه خطر سکته را کاهش می دهد.» بیماری های قلبی و قلبی عروقی را کاهش می دهد.

بیشتر بخوانید  نازنین بیاتی عاشق شد! +عکس

زارعی ادامه داد: این گیاه خطر ابتلا به پوکی استخوان و سایر اختلالات مرتبط با کمبود کلسیم را کاهش می دهد، زیرا کلسیم آن حدود دو تا سه برابر بیشتر از شیر است.

وی گفت: رزماری سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی برای بینایی مفید است و هضم آن آسان است زیرا حاوی مقدار قابل توجهی فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید