9 دور ریختنی پرخاصیت که در دور ریختن آن ها اشتباه می کنید


به گزارش سایت طلا، هر چیزی که ما در طول روز دور می اندازیم به معنای ناسالم و زباله بودن آن نیست در برخی موارد مانند پوست میوه ها می تواند کاملا کاربردی و سالم باشند.

در اینجا 9 ماده دور ریختنی را به شما معرفی خواهیم کرد که در آن ها خاصیت های زیادی نهفته است.

۱. پوست موز

پوست موز سرشار از تریپتوفان است و به تنظیم خلق و خو و بهتر شدن علائم افسردگي كمك مي كند . مي توانيد به خمير كيك ، كوكي ها و حتي سوپ ها ، پوست موز را اضافه کنید .

۲. پوست هندوانه

پوست هندوانه به بهبود گردش خون ، افزایش جریان خون ، بهبود سلامت قلب ، افزايش ايمنی بدن و کاهش خستگی عضلانی كمك می کند.

۳.ساقه بروكلي

ساقه هاي اين سبزي تيره رنگ حاوي سولفوران است يك آنتي اكسيدان فتوشيميايي كه داراي خواص ضد التهابي بوده و سلول هاي سرطاني را غيرفعال نموده و به جلوگيري از تشکیل تومور می پردازد.

۴.برگ هویج

برگ هاي هويج بيشتر از خود هویج ، داراي کلروفيل هستند . فشار خون را تنظيم مي كند و به قوي شدن استخوان ها و عضلات و جلوگيری از پوکی‌استخوان و حمله قلبی كمك مي كند .

۵. هسته آناناس

هسته آناناس حاوي بروملين است . کاهنده دردهاي آرتروز و دردهاي عضلاني و داراي خواص ضد التهابی بوده و مي تواند التهاب بينی و سينوس ها را کاهش دهد.

۶. برگ کرفس

این برگ ها ۵ برابر بیشتر از ساقه ها منیزیم و کلسیم دارند . هم چنین سرشار از آنتي اكسيدان و ترکيبات ضد التهابي از جمله ویتامین C و فنول ها هستند .

بیشتر بخوانید  زمان ثبت رایگان قرارداد اجاره و کد رهگیری اعلام شد

۷. هسته خرما و سنجد

هسته اين دو براي تقويت استخوان ، درمان کم خوني ، كمك به بيماران رماتيسمي ، سلامتي قلب ، تسكين سر درد مفید هستند .

۸.پوست مرکبات

پوست مرکبات سرشار از ویتامین ها و مواد مغذي اند . شما مي توانيد رنده شده پوست مرکبات را همراه با ماست ، پنیر ، غلات ، قهوه و يا چاي مصرف كنيد و يا داخل كيك بريزيد .

۹. پوست پیاز

فیبر موجود در پوست پیاز ، ريسك بيماري هاي قلبي و عروقي ، مشکلات گوارشي و روده اي ، سرطان روده بزرگ ، دیابت نوع دوم و اضافه وزن را کاهش مي دهد .


دیدگاهتان را بنویسید