8 نکته شگفت انگیز برای نوشیدن چای


مصرف چای سبز خطر گرفتگی عروق را کاهش می دهد. در یک مطالعه ژاپنی، محققان دریافتند که هر چه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس کمتری برای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب دارید.

8 نکته شگفت انگیز برای نوشیدن چای

یک مطالعه اخیر استرالیایی نشان داد که کاهش نسبی فشار خون با نوشیدن چای سیاه مرتبط است، بنابراین تصمیم گرفتیم از مزایای نوشیدن چای بهره مند شویم.

مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ در UCL نشان داد افرادی که یک فنجان چای سبز می‌نوشیدند سریع‌تر از افرادی که نوشیدنی‌های آرام‌بخش دیگر می‌نوشیدند بر استرس غلبه کردند. چای سیاه نسبت به چای سبز محافظت بیشتری در برابر ترکیبات استرس دارد.

این شما هستید و اینها خواص یک نوشیدنی محبوب است.

بدون سرطان، بدون سکته

1- چای سبز خاصیت ضد سرطانی دارد. مطالعات مختلف نشان داده است که کاتچین ها، ماده ای که در چای سبز به نام EGCG یافت می شود، با توقف یا به تاخیر انداختن رشد سلول های سرطانی مرتبط است. این ماده می تواند در کاهش سرطان هایی مانند مثانه، روده بزرگ، مری، پانکراس، مقعد و شکم مفید باشد. مطالعات اخیر فنلاندی ها نشان داده است که مصرف متعادل چای سبز خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می دهد.

2- مصرف چای سبز خطر گرفتگی عروق را کاهش می دهد. در یک مطالعه ژاپنی، محققان دریافتند که هر چه بیشتر چای سبز بنوشید، شانس کمتری برای ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب دارید.

3- چای سبز می تواند خطر لخته شدن خون و سکته را کاهش دهد. دکتر جانی بوون در کتاب خود با عنوان 150 غذای سالم روی سیاره می گوید: چای سبز مقدار ماده ای به نام فیبرینوژن را در بدن کاهش می دهد که می تواند باعث لخته شدن خون و سکته شود.

بیشتر بخوانید  آلوئه ورا برای سوختگی، نحوه استفاده از آلوئه ورا برای التهاب و سوختگی را در این مقاله بخوانید

8 نکته شگفت انگیز برای نوشیدن چای

اضطراب بی توجه

4. چای سیاه می تواند به کاهش استرس در زندگی روزمره کمک کند. مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۰ در UCL نشان داد افرادی که یک فنجان چای سبز می‌نوشیدند سریع‌تر از افرادی که نوشیدنی‌های آرام‌بخش دیگر می‌نوشیدند بر استرس غلبه کردند. چای سیاه نسبت به چای سبز محافظت بیشتری در برابر ترکیبات استرس دارد.

5- انواع دمنوش ها و نوشیدنی های بدون کافئین و دمنوش های گیاهی می توانند باعث کاهش و درمان بیماری های متابولیک یا بیماری های مرتبط با متابولیسم بدن شوند.

به طور کلی، ثابت شده است که نوشیدن انواع مختلف چای بخشی از یک زندگی سالم است. نمونه ای از تحقیقات فوق الذکر فقط قطره ای در دریای تحقیقات و مطالعاتی است که ممکن است شما را به چای علاقه مند کند و حال شما را بهتر کند.

جوانان در جام منتظر شما هستند

6- نوشیدن و چای از پیچ امین الدوله (نوعی گیاه دارویی که طعم و بوی عسل دارد) و نوعی چای سبز می تواند سرطان پوست را از بین ببرد. در یک مطالعه آزمایشگاهی استفاده از دمنوش و هانیبوس از ابتلا به سرطان پوست در موش ها جلوگیری کرد و امیدواریم این مواد در آینده نیز همین تاثیر را بر روی انسان بگذارند.

7- انواع چای خاصیت ضد پیری دارند. دانشمندان بلدرچین را مورد مطالعه قرار دادند و دریافتند که محصولات گیاهی چای به تخم گذاری در طولانی مدت کمک می کند. از آنجایی که پرندگان حیواناتی بودند که برای تحقیقات ضد پیری پیشنهاد شده بودند، انتظار می رود نمونه ها به همان اندازه برای انسان مفید باشند.

بیشتر بخوانید  علت چیست و آیا قابل درمان است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران


دیدگاهتان را بنویسید