زمان بازی فوتبال ایران و عراق 2022 اعلام شد قطر!


تیم های ملی فوتبال ایران و عراق در هفته هفتم مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت.

این جلسه روز پنجشنبه هفتم بهمن ماه 1400 ساعت 18 برگزار می شود.

تیم ملی فوتبال ایران فردا پنجشنبه 5 بهمن ماه در چارچوب هفته هفتم مقدماتی جام جهانی 2022 به مصاف تیم ملی عراق خواهد رفت.

شاگردان اسکوچیچ هم اکنون با 16 امتیاز در صدر جدول گروه اول قرار دارند و عراق با 4 امتیاز در رده پنجم قرار دارد.


زمان بازی فوتبال ایران و عراق 2022 اعلام شد قطر!

تیم ملی فوتبال ایران از روز یکشنبه اردوی آماده سازی خود را در تهران آغاز می کند و با پیروزی مقابل عراق می تواند جواز حضور در جام جهانی قطر را قطعی کند. عراقی ها نیز با غایبان فراوان وارد تهران شدند.

دیدار دو تیم با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان اسکوچیچ به پایان رسید و حالا عراقی ها امیدوار به بازگشت مقابل تیم ملی ایران هستند.

بازی های ایران و عراق 59 سال به طول انجامیده و در تمام این سال ها دو تیم 30 بار در مسابقات مختلف به مصاف هم رفته اند و علاوه بر 8 بازی دوستانه، سایر بازی ها رسمی و در چارچوب رقابت هایی مانند جام ملت های آسیا، مقدماتی بازی های المپیک است. و بازی های آسیایی

ایران و عراق با 7 بازی در جام ملت های آسیا بیشترین بازی را در این رقابت ها تجربه کرده اند و کمترین درگیری مربوط به بازی های آسیایی است که در این دیدارها تنها یک بار به مصاف هم رفتند. اولین جدال دو تیم به 22 فوریه 1972 برمی گردد که با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

بیشتر بخوانید  بیوگرافی علی نیکزاد رئیس ستاد انتخاباتی رئیسی


زمان بازی فوتبال ایران و عراق 2022 اعلام شد قطر!

در آن دیدار پرویز کوزه کنانی در دقیقه 90 بازی را به تساوی کشاند و اولین گلزن عراقی ایرانی در تاریخ فوتبال شد. این دیدار 10 روز بعد بار دیگر در تهران برگزار شد که با برتری 2 بر صفر عراق به پایان رسید و تک گل ایران در آن دیدار دوباره به ثمر رسید.

این اولین پیروزی عراق و اولین شکست ایران در تاریخ این درگیری ها بود. اولین پیروزی ایران در سومین جدال دو تیم و در بازی رسمی رقم خورد. ایران و عراق در 23 آوریل 1964 در چارچوب مسابقات مقدماتی المپیک 1964 توکیو در تهران به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه 4 بر صفر به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

در این دیدار مصطفی عرب یک گل و حمید شیرزادگان هت تریک کردند که اولین هت تریک در جدال دو تیم بود. در جدال دو تیم دو هت تریک اول شیرزادگان و دومین هت تریک حسین کلانی در ششمین جدال دو تیم که با نتیجه 3 بر صفر به سود ایران به پایان رسید.

نوراللهی به دلیل مثبت بودن تست PCR در تیم ملی حاضر نشد و احسان حاج صفی، سردار آزمون و سید مجید حسینی به همین دلیل اجازه حضور در اردو را نداشتند و کمال کامیابی نیا، سروش رفیعی و عارف آقاسی اضافه کردند. در عوض به اردوگاه

کریم انصاری فرد، مهدی طارمی، امیر عابدزاده و پیام به بازیکنانی نیاز دارند که روز گذشته به اردو اعزام شوند.

از سوی دیگر عراقی ها بلافاصله پس از ورود به تهران تست تاج را از سوی فدراسیون فوتبال کشورمان انجام دادند و دیروز به آنها اعلام شد که 6 آزمایش مثبت بوده است. اما عراقی ها به این آزمون اعتراض کردند و خواستار آزمایش مجدد و اعتراض با AFC و فیفا شدند.

بیشتر بخوانید  قیمت تایر پراید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شد

تیم ملی فوتبال ایران خود را برای دیدار با عراق که از ساعت 18 روز پنجشنبه برگزار می شود، آماده می کند.

ترکیب احتمالی تیم فوتبال:

علیرضا بیرانوند – شویا کلیل زاده – سیاوش یزدانی – صادق محرمی – امید نورافکن – سعید عزت اللهی – میلاد سرلک – علی قلی زاده – علیرضا جهانبخش – شهاب زاهدی – سامان کودوس.


دیدگاهتان را بنویسید