میلگرد آلیاژی و کاربرد آن در صنایع و ساختمان



آنچه دیگران می خوانند:

باید گفت که انواع مختلفی از فولادها در بازار وجود دارد که بر اساس کاربرد در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و آرماتورهای ساختمانی سهم بیشتری از آرماتورهای ساده صنعتی در بازار دارند. یکی از انواع پروفیل های فولادی در ساختمان آرماتور است که در کشور ما و در کارخانه های مختلف در انواع مختلف تولید می شود. این آرماتورهای فولادی نقش تقویت کننده بتن را دارند و به جلوگیری از ریزش ساختمان کمک می کنند. زیرا بتن اگرچه مقاومت لازم در برابر فشار را دارد اما در برابر نیروهای کششی و دورانی مقاومت ضعیفی دارد. بنابراین استفاده از آرماتورهای آلیاژی برای مقاوم سازی پروژه و جلوگیری از ترک خوردگی بتن ضروری است.

آرماتورهای فولادی از این جهت حائز اهمیت است که مقاومت بتن را در برابر شکست افزایش می دهد و تولید و کاربرد متنوعی در صنعت دارد. اتصالات دارای سطح مقطع گرد و توپر بوده و به چهار روش نورد گرم، نورد سرد، آلیاژی (میکرو آلیاژ) و ترماک (تکنولوژی KST) تولید می شوند و کارخانه ها می توانند با توجه به شرایط استاندارد و کارخانه از روش های مختلفی استفاده کنند. در مورد آلیاژ آرماتورها باید گفت که این نوع آرماتور نسبت به سایر فلزات از سختی و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و در حالت استاندارد از ترکیب آلیاژهای فولادی با هدف افزایش استحکام و استحکام سازه تولید می شود. .

تفاوت بین فرآیند تولید آرماتورهای آلیاژی با روش نورد گرم در قسمت اولیه، تولید فولاد است. زیرا برای افزایش خواص فیزیکی و مکانیکی آرماتور عناصری مانند تیتانیوم، وانادیم و … در این قسمت اضافه می شود. همچنین این نوع آرماتورها پس از طی مراحل تولید به تدریج در هوا خنک می شوند به این معنی که خواص مکانیکی و شیمیایی آرماتور در قسمت وسط و سطح آن یکسان بوده و از نظر استحکام و مقاومت اثر یکسانی دارد. بنابراین انتخاب بسیار مناسبی برای ساخت و ساز در مناطق زلزله زده می باشد

بیشتر بخوانید  پیش بینی مهم قیمت سکه

انواع آلیاژهای آرمیچر

این تنها ماده برای تقویت آلیاژ فولاد نیست. آنها همچنین از مقادیر کمی از عناصر دیگر برای تولید آن استفاده می کنند. وجود این مواد باعث شده است که این نوع آرماتورها دارای خواص ویژه ای مانند تثبیت آستنیت، تثبیت فریت، تشکیل کاربید و افزایش مقاومت در برابر خوردگی بوده و کاربردهای مختلفی مانند لوله سازی داشته باشد. و اتصالات، سازه های باربر، تجهیزات گرمایشی و غیره. در صنعت و ساختمان در زیر به معرفی انواع آرماتورهای آلیاژی می پردازیم.

دنده CK45 : یکی از پرکاربردترین و پرفروش ترین آلیاژهای فولادی موجود در بازار آرماتور CK45 است که در ساختار آن از کربن، سیلیکون و منگنز استفاده شده است و به دلیل اینکه 45 درصد کربن مصرفی در ساخت این نوع آرماتورها دارای مقاومت بالایی است. در مورد کشش، شوک و اصطکاک؛ به همین دلیل در عملیات های مختلفی مانند حرارت استفاده می شود اما در برابر زنگ زدگی و خوردگی مقاوم نیست. دلیل آن کمبود کروم در این نوع آرمیچر است. این نوع آرماتور در استاندارد DIN آلمان 1 نامیده می شود. 1191 شناخته شده و یکی از رایج ترین فولادها می باشد. از ویژگی های این فولاد می توان به مقاومت کششی 585 مگاپاسکال، دمای آهنگری 1100 درجه سانتی گراد، دمای سختی 820 تا 860 درجه سانتی گراد و دمای بازپخت بین 650 تا 700 درجه سانتی گراد اشاره کرد.
میلگرد MO40 : نوع دیگری از آرمیچر آلیاژی پرکاربرد به نام فولاد 1. 7225 با نام آرمیچر MO40 یا فولاد آلیاژی 4140 با ترکیب شیمیایی 0.2% مولیبدن، 0.04% کربن و 1% کربن به فروش می رسد. دو عنصر کروم و مولیبدن باعث افزایش مقاومت در برابر خزش فولاد و یا افزایش چقرمگی آن می شوند. این نوع آرماتور دارای ویژگی هایی مانند استحکام تسلیم و استحکام کششی بالا، شکل پذیری و دوام بالا، افزایش طول از 10 تا 12 درصد، هدایت حرارتی و قیمت مقرون به صرفه می باشد.

آرمیچر آلیاژی

کاربرد این مدل از آلیاژ آرمیچر را می توان در ماشین های سنگ شکن، غلتک های صنعت سیمان، چرخ دنده ها، غلتک های صنعت فولاد، شاتون ها، شاتون ها، مخازن تحت فشار، سپرهای سنگ زنی مواد اولیه، ساخت هواپیما و … استفاده کرد. سابق. قیمت آرماتور MO40 و همچنین سایر محصولات فولادی بر اساس نوسانات ارز جاری و همچنین بر اساس وزن و تعداد انشعاب محاسبه می شود. میلگردهای تقویت کننده نیز به دو صورت سیم پیچی یا انشعاب مستقیم به طول مساوی و به صورت بسته هایی به نام باندل به فروش می رسند که ظرفیت آنها در کارخانه های مختلف تولیدی یکسان نیست.

بیشتر بخوانید  گذرنامه‌های زیارتی تا کی اعتبار دارد؟

دنده ST37 : یکی از انواع آرماتورهای آلیاژی مورد استفاده در پروژه های ساختمانی، آرماتور ST37 یا میله آهنی است که دارای کربن کم، استحکام خوب، انعطاف پذیری بالا و جوش پذیری مناسب است. به همین دلیل یکی از رایج ترین محصولات فولادی در ساخت و ساز، پل سازی، کشتی سازی، راه سازی، قطعات خودرو و غیره است. از دیگر ویژگی های آرماتور ST37 می توان به مقاومت در برابر خوردگی، مقاومت در برابر سوراخ شدن، طول عمر، دقت ابعادی خوب، مقاومت در برابر ترک، ظرفیت باربری و ماشین کاری خوب اشاره کرد. همچنین به دلیل وجود آهن به عنوان یکی از عناصر اصلی، خواصی مشابه آهن دارد که باعث استفاده از آن در صنایع مختلف شده است.

دنده ST52 : یکی دیگر از انواع آلیاژهای تقویت کننده که به طور گسترده در صنعت ساختمان استفاده می شود، آرماتور ST52 است. این آرمیچر به روش نورد گرم به صورت شاخه ای از 6 تا 12 متر با وزن های مختلف تولید می شود. قطر این نوع آرماتورها از 20 تا 800 میلی متر و حاوی 0.55 درصد دی اکسید سیلیکون، 0.2 درصد کربن و 1.6 درصد منگنز است و قابلیت جوشکاری، شکل دهی، ماشین کاری، تحمل بار و مقاومت خمشی را دارد. در زمینه های مختلفی مانند مهندسی مکانیک، راه آهن، قطعات خودروهای سنگین، شاسی سازی و … کاربرد دارد. این نوع آلیاژ آرماتور در واقع یکی از انواع آرماتورهای با استحکام بالا می باشد و به همین دلیل در صنایعی که نیاز به استحکام و دوام بالایی دارند استفاده می شود. همچنین به دلیل وجود منگنز در ساختار این آرماتور در برابر ضربه و سایش مقاوم هستند، زیرا منگنز باعث سخت شدن و جامد شدن فولاد می شود.

لازم به ذکر است که حروف st نماد یا نشانه ساختاری بودن آن یعنی اعداد و اعداد نشان دهنده میزان مقاومت کششی دو آرماتور آلیاژی است. تفاوت آرماتور ST52 و آرماتور ST37 در میزان کربن، سیلیکون و منگنز بیشتر در فولاد st52 است که این نوع آلیاژ آرماتور را نسبت به آرماتور ST37 مستحکم تر و قوی تر می کند و همچنین سختی، چقرمگی شکست و استحکام تسلیم آن را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید  حمله راکتی به منطقه سبز بغداد در آستانه جلسه پارلمان برای انتخاب رئیس جمهوری

میلگرد st37

برای خرید اتصالات آلیاژی به کجا مراجعه کنیم؟

شرکت فولاد شمس گل آذین یکی از شرکت های مطرح در زمینه تولید انواع پروفیل های فولادی از جمله آرماتورهای آلیاژی و ساده با استفاده از مواد اولیه مرغوب و دانش کارشناسان دانشگاه و کادر مجرب در تهران می باشد. این شرکت دارای ظرفیت تولید 20000 تن اتصالات صنعتی می باشد. از جمله ویژگی های این شرکت می توان به تولید محصولات در کوتاه ترین زمان، تحویل سریع، کاهش هزینه های تولید برای مصرف کنندگان با تنظیم آرماتورهای آلیاژی و انجام فرآیندهای تکمیلی بر اساس نیاز مشتری، کیفیت بالای محصول و قیمت مناسب اشاره کرد. شما می توانید محصولات را مشاهده کنید، از قیمت آن مطلع شوید، اطلاعات بیشتری کسب کنید و با مجموعه در سایت تماس بگیرید https://fooladhams.com دیدن؛ همچنین با انتخاب هر محصولی می توانید اطلاعات کامل و مفیدی در مورد آن محصول به دست آورید.

***

این مطلب یک گزارش است و پایگاه خبری شمانیوز صحت یا عدم صحت مطلب فوق را تایید نمی کند و مسئولیت قانونی آن ربطی به شمانیوز ندارد.


دیدگاهتان را بنویسید