محمد کاسبی بازیگر پیشکسوت کشورمان پیوند قلب مصنوعی انجام داد!


آخرین وضعیت سلامتی محمد کاسبی از زبان دخترش

یلدا کاسبی، دختر محمد کاسبی درباره وضعیت جسمانی پدرش که مدتی است به دلیل نارسایی قلبی تحت مراقبت بوده است، به ایسنا گفت: خدا را شکر حال پدرم نسبت به گذشته بهتر شده است اما باید منتظر او باشیم. پدر در 26 دی ماه به طور اورژانسی در بخش بیمارستان عرفان KKP بستری شد و متاسفانه به دلیل نارسایی حاد قلبی اصلا حالشان خوب نبود.


بازیگر مرد / محمد کاسبی

وی ادامه داد: حدود 100 روز پیش آنژیوگرافی قلب پدرم را انجام دادیم، اما متاسفانه به دلیل فرسودگی عضله قلب و به طور طبیعی پس از آنژیوم، گردش خون و پمپاژ خون با مشکل مواجه می شود، بنابراین سطح اکسیژن و فشار خون کاهش یافته و حفظ می شود. و با احراز شرایط پایدار، پدرم همچنان در بخش اعصاب و روان بستری است و پزشک وی دکتر بابک شریف کاشانی هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده است.

در ابتدا باید دریچه آئورت پدرش تعویض می شد که قابل بهبود بود، اما به دلیل شرایط جسمانی که نارسایی شدید قلبی، سن و عوامل دیگر است، نتوانست این کار را انجام دهد.


بازیگر مرد / محمد کاسبی

دختر این هنرمند همچنین خاطرنشان کرد: در حال حاضر در فکر پیوند قلب مصنوعی هستند و قطعا باید دقایقی قلب را از کار بیاندازند، بنابراین خطر بزرگی است و هر حرکتی در حوزه درمان جراحی قلب فعلا متوقف شده است. ما واقعا نمی دانیم چقدر طول می کشد. شاید یک ماه یا 40 روز فقط باید صبر کنیم و تا زمان ایده آل پدر همچنان زیر نظر پزشک CISC باشد تا قلب بگوید که خطر کاهش یافته است و بعد میریم سراغ قلب مصنوعی. پیوند

بیشتر بخوانید  پیاده روی اربعین ۱۴۰۰ برگزار می شود ؟

در آن مدت آب ریه پدرم برداشته شد و بعد از این عمل قلبم کمی کاهش یافت و این برای ما امید بود، زیرا قلب او کمی سفت شد. با این حال کادر پزشکی تمام تلاش خود را می کنند. با متخصصان بیمارستان شهید رجایی مثل دکتر مجید ملکی که فوق تخصص قلب هستند صحبت کردیم و ایشان در حال بررسی پرونده پدرش هستند و با دکتر شریف کاشانی مشورت می کنند تا ببینند انشاالله چه می شود.


بازیگر مرد / محمد کاسبی

محمد کاسبی (زادهٔ ۴ خرداد ۱۳۳۰) بازیگر ایرانی است. او برای فیلم های بدوک (1370) و دیوار (1386) نامزد دریافت جایزه فیلم فجر شد و یک بار برای فیلم پدر (1374) این جایزه را دریافت کرد. دوران کودکی، جوانی و جوانی را در نازی آباد تهران گذراند. راه آهن فعالیت تئاتر تقریباً نیمه حرفه ای خود را با گروه تئاتر آغاز کرد و از سال 1350 در گروه تئاتر تهران همکاری و بازیگری را آغاز کرد و در سال 1350 در کنکور شرکت کرد و در رشته پزشکی پذیرفته شد اما به دلیل علاقه به تحصیل. تئاتر در دانشکده هنرهای زیبا پزشکی را رها کرد و در سال 1351 به ارتش پیوست.


بازیگر مرد / محمد کاسبی

در سال 1353 پس از بازگشت از سربازی مجدداً در آزمون ورودی شرکت کرد و در رشته بازیگری و کارگردانی سینما و تئاتر پذیرفته شد و در دانشکده هنرهای دراماتیک ثبت نام کرد. وی در دوران دانشجویی نمایش های زیادی را بازی کرد که از آن جمله می توان به «بازی دراز» به کارگردانی جعفر والی، «اگرچه» به کارگردانی منیژه معمدی، «ماه برای محرومان» به کارگردانی شهناز جابری زاده، «مترسک در شب»، «کارول»، اشاره کرد. «مسافران»، «در مه بخوان»، «بهترین بابای دنیا»، «عنکبوت» و … محمد کاسبی آخرین سال دانشکده هنرهای دراماتیک بود که انقلاب پیروز شد. او هنر اسلامی را تأسیس کرد که بعدها به «کانون هنر» تغییر نام داد و مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد را نیز تأسیس کرد. از اواسط سال 1360 دوبله، مدیریت نمایش های رادیویی و مسئولیت مرکز هنرهای نمایشی همه چیز را رها کرده و تمام وقت و توجه خود را به حوزه هنری و آغاز فیلمسازی برای آن حوزه معطوف کردند.

بیشتر بخوانید  جواهرات BEGANI، گوشواره الماس و گل!


بازیگر مرد / محمد کاسبی


دیدگاهتان را بنویسید