10 نکته فراموش نشدنی برای کمردرد


کمردرد یکی از دردهایی است که بیماری محسوب می شود. این بیماری که اغلب به دلیل بی احتیاطی و عدم درمان مزمن می شود، شیوع گسترده ای دارد.

10 نکته فراموش نشدنی برای کمردرد

در اینجا ده نکته برای کمردرد آورده شده است که به شما کمک می کند توجه کنید.

1- خشک شدن مو نه تنها به موها آسیب می رساند!

در دست گرفتن سشوار با وزن حدود یک کیلوگرم، 70 درصد وزن بدن شما بر روی شانه های شما قرار می گیرد. این فشار به ستون فقرات آسیب می رساند و در ایجاد کمردرد موثر است. در مقام مقایسه، بلند کردن یک جعبه نوشابه حدود 15 درصد از وزن بدن شما را روی ستون فقرات قرار می دهد.

2- عدم تمایل به رابطه جنسی

کمردرد بر روابط جنسی تأثیر می گذارد. یک مطالعه توسط موسسه تحقیقات پزشکی در دانشگاه وین نشان داد که 63 درصد از مردان مبتلا به کمردرد از ناتوانی جنسی رنج می برند. همه این مردان گفتند که تا یک سال قبل از ظهور کمردرد چنین مشکلی نداشتند. بر اساس این مطالعه، 81 درصد از مردان و 91 درصد از زنان مبتلا به کمردرد، علاقه ای به رابطه جنسی ندارند. هزاران داوطلب و داوطلب مبتلا به کمردرد مزمن در این مطالعه شرکت کردند.

3- تجزیه و تحلیل غضروف ناشی از مصرف دخانیات

عوامل مختلفی در ایجاد کمردرد موثر هستند. تأثیر این ژن حدود 30 درصد تخمین زده می شود. عوامل دیگری مانند رژیم غذایی، وزن و تحرک نیز نقش مهمی دارند. سیگار کشیدن نیز عامل مهمی در ایجاد و تشدید کمردرد است. نیکوتین سیگار باعث می شود که نمک و مواد مغذی کمتری به غضروف ها برسد و در دراز مدت منجر به ضعیف شدن آن ها می شود.
کیف های بزرگ که با یک شانه در یک طرف بدن پوشیده می شوند باعث التهاب گردن، شانه ها، پشت و مفاصل می شوند.

بیشتر بخوانید  زولمی تریپتان چیست و در چه مواردی تجویز می شود؟

4- نقش موثر عضلات شکم

در 80 درصد موارد علت کمردرد مزمن ضعف عضلانی است. علاوه بر عضلات پشت، عضلات شکم نیز نقش مهمی در حفظ سلامت ستون فقرات دارند. همکاری این عضلات فضای پایداری را برای حفظ شکل سالم ستون فقرات فراهم می کند. تقویت عضلات شکم یکی از موثرترین راه ها برای کاهش کمردرد است. فیزیوتراپی و تمرینات یوگا و پیلاتس برای تقویت این عضلات توصیه می شود.

5- ویتامین E دارویی.

هنگامی که عضوی در بدن ملتهب می شود، سلول های آسیب دیده رادیکال های آزاد تولید می کنند. رادیکال‌های آزاد مولکول‌هایی هستند که به سلول‌های سالم حمله می‌کنند و به آنها آسیب می‌زنند و باعث التهاب سلولی و تولید رادیکال‌های آزاد جدیدتر می‌شوند. ویتامین E با خنثی کردن رادیکال های آزاد این چرخه را متوقف می کند. سبزیجات مختلف، روغن زیتون و مغزها حاوی ویتامین E هستند.

6- فشار یک طرفه کیسه های بزرگ

این روزها کیف های بزرگی که روی شانه یا بازو پوشیده می شوند و به صورت پیچ خورده هستند، در بین خانم ها بسیار محبوب هستند. این کیف ها نیز مدرن هستند و فضای زیادی دارند. زنانی که چنین کیف هایی را حمل می کنند حدود 4 تا 5 پوند وزن دارند. این وزن که توسط یک شانه در یک طرف بدن حمل می شود باعث التهاب گردن، شانه ها، پشت و مفاصل می شود.

10 نکته فراموش نشدنی برای کمردرد

7-دردی که گسترش می یابد

پیدا کردن محل کمردرد اغلب آسان نیست. با گسترش کمردرد، مشخص نیست که دقیقاً کجا درد دارد. شانه ها، مهره های گردنی و حتی بازوها نقاطی هستند که کمردرد در آنها گسترش و گسترش می یابد.

بیشتر بخوانید  فواید نوشیدن آب نمک با معده خالی در صبح ناشتا

درد در ناحیه کمر بعد از بیدار شدن از خواب

8- تشک بد خوابیدن علت درد ستوان نیست

بزرگسالان به طور متوسط ​​40 تا 60 بار در طول شب تغییر وضعیت می دهند و حدود نیمه شب به پهلو می خوابند. تشک نامناسب کمتر باعث کمردرد می شود.

البته یک تشک خوب بستر مناسبی را برای یک خواب راحت فراهم می کند و همچنین می تواند ستون فقرات را در وضعیت بهتری نگه دارد. به عبارت دیگر تأثیر مثبت تشک خواب خوب بیشتر از تأثیرات منفی تشک های نامناسب است.

9- جراحی; آخرین انتخاب

طبق تحقیقات انجام شده در دو دانشگاه آلمانی فرایبورگ و توبینگن، جراحی ستون فقرات در بسیاری از موارد ضروری نیست. یک مطالعه جامع از 1244 داوطلب مبتلا به کمردرد در این مطالعه جامع شرکت کردند.

درد این بیماران در 75 درصد موارد بدون جراحی قابل درمان بود. کمردرد آنها پس از دو سال درمان به طور کامل قطع شد تا جایی که حتی با عکس برداری از ستون فقرات مشکل تحلیل غضروف حل شد.

10- فشار روی سطحی معادل چهار سانتی متر

فشاری که ستون فقرات تحمل می کند بر روی غضروف بین مهره ها می افتد. غضروف با سطح حدود چهار سانتی متر فشاری را تحمل می کند که بسته به نوع حرکت متفاوت است.

10 نکته فراموش نشدنی برای کمردرد

برای درک بهتر میزان فشار به ارقام زیر توجه کنید که به طور متوسط ​​برای بزرگسالان با میانگین وزن بدن حدود 75 کیلوگرم اندازه گیری شده است.

دراز کشیدن به پشت: 20 کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات

بیشتر بخوانید  آشنایی با قرص مسکن ریلایف (relief) + عوارض جانبی این دارو

دراز کشیدن به پهلو: 25 کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات

ایستاده: 100 کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات

ایستادن و خم شدن به جلو: ۲۲۰ کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات

عمودی بنشینید: 90 کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات

نشستن با کمر خم شده: 179 کیلوگرم فشار روی کل ستون فقرات


دیدگاهتان را بنویسید