تورم در این قسمت های بدن نشانه بیماری قلبی است



گاهی اوقات ممکن است به طور ناگهانی و تصادفی متوجه شوید که قسمت هایی از بدنتان متورم شده است. اما مشکل این تورم ها در بدن ما چیست؟

تورم کف پا، پا، مچ پا و مچ پا می تواند از علائم بیماری قلبی باشد. ادم یک مفهوم پزشکی برای ادم است که می تواند به دلایل مختلف در قسمت های مختلف بدن ایجاد شود و اگر در ساق پا، کف پا و مچ پا ایجاد شود، نشانه آن است که سیستم گردش خون در بدن شما آسیب دیده است. خوب پیش نمی رود و احتمالاً مشکلی در قلب شما وجود دارد.

یکی از وظایف کلیدی سیستم گردش خون، انتقال مواد، مایعات، مواد مغذی و مواد زائد به قسمت های مختلف بدن است. وقتی فردی دچار نارسایی قلبی می شود، سیستم گردش خون او کند می شود و عملکردش کند می شود، به این معنی که مایعی که قرار بود از طریق خون به کلیه ها برود تا از بدن خارج شود، در جای خود باقی می ماند و متورم می شود. در نتیجه تورم پا در 10 تا 15 درصد مواقع می تواند نشان دهنده مشکلات قلبی باشد.

تورم شکم و اضافه وزن از دیگر علائم آن است و بیماری قلبی و اضافه وزن در بیماران قلبی ممکن است رخ دهد. کارشناسان هشدار می دهند که احتباس مایعات می تواند با نفخ و اضافه وزن ظاهر شود. بنابراین اضافه وزن نیز می تواند نشانه تجمع مایعات در قسمت هایی از بدن باشد. افراد مبتلا به نارسایی قلبی باید هر بار وزن شوند.
برو دکتر

بیشتر بخوانید  فال فرشتگان الهی امروز | امروز فرشتگان برای متولدین هر ماه چه خبر خوشی دارند؟

در صورت مشاهده تورم و سایر علائم قلبی در اسرع وقت با پزشک خود تماس بگیرید. اگر احساس می کنید که مشکلات قلبی دارید، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. کارشناسان توصیه می کنند در صورت احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب غیر طبیعی به پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا ممکن است مقدار زیادی آب در بدن شما باقی بماند که می تواند باعث مشکلات قلبی نیز شود.

مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری، نارسایی قلبی را با علائمی مانند خستگی و التهاب دهانه رحم مرتبط می‌دانند. حمله قلبی همچنین می تواند با علائمی مانند درد گردن و قسمت بالایی کمر، سوء هاضمه، سوزش سر دل، حالت تهوع، استفراغ، خستگی مفرط و ناراحتی در قسمت بالایی تنه و سرگیجه ظاهر شود.

تورم و ادم نیز می تواند نتیجه مشکلات دیگر باشد. آگاهی از موارد خفیف ادم یا ادم که ممکن است به دلایل مختلف مانند نشستن طولانی مدت، خوردن غذاهای شور، دوره قبل از قاعدگی یا بارداری رخ دهد، مهم است.

همچنین ممکن است عوارض جانبی یک داروی خاص مانند استروئیدها یا داروهای دیابت وجود داشته باشد. بنابراین تورم پا، قوزک و ساق پا همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، اما بهتر است برای پیشگیری از مشکلات و بیماری ها، سلامت عمومی بدن خود را بسنجید.

دیدگاهتان را بنویسید