کاهش وزن، اما این بار بدون رژیم!


کاهش وزن بدون رژیم

کاهش وزن بدون رژیم

بسیاری از مردم برای سال ها “رژیم غذایی” آنها از این کلمه متنفرند و وقتی به آنها توصیه می شود رژیم لاغری داشته باشند، می گویند که سال هاست رژیم گرفته اند، اما موفقیتی نداشته اند. اگر شما هم یکی از این افراد هستید و به دنبال راهی برای کاهش وزن بدون کاهش وزن هستید، مراحل عملی زیر به شما در انجام این کار کمک می کند.

مرحله شماره 1 – هدف خود را کشف کنید

کودک را فراموش کن در واقع باید کلمات «رژیم غذایی و رژیم غذایی» را از ذهن خود دور کنید، زیرا مانعی بر سر راه شما هستند. آنها از کاهش وزن شما جلوگیری می کنند. هر بار که این کلمات را می شنوید بیشتر و بیشتر مشتاق غذا خوردن می شوید و نتیجه چیزی جز این نخواهد بود که مشکل شما با اضافه وزن بدتر و بدتر می شود.

جداکننده 4

گام شماره 2 – هدف خود را کشف کنید سالم بخورید، نه فقط کالری!

اصطلاح “تغذیه سالم” بسیار زیباتر از اصطلاح “رژیم غذایی” است. از امروز از این کلمه استفاده کنید. هنگام خوردن غذا، صرف نظر از محتوای کالری آن، سعی کنید غذای سالم تری را انتخاب کنید. شما باید با دانستن جدول بدانید غذای کالری همچنین انرژی سوزانده شده توسط ورزش های مختلف، قادر به کاهش وزن نخواهید بود.

امروزه افراد زیادی هستند که لیستی از کالری موجود در غذای خود دارند و یا می توانند با استفاده از نرم افزارهای کامپیوتری به انرژی موجود در غذا پی ببرند. اما باید بدانید که رعایت قوانین رانندگی شما را راننده نمی کند!

جداکننده 4

مرحله 3 – وزنه را کنار بگذارید.

اغلب، افزایش وزن باعث کاهش وزن شما نمی شود، بلکه فقط ترس شما را افزایش می دهد. بسیاری از افرادی که روزانه چندین بار خود را وزن می کنند، پس از مدتی ناامید شده و از ترازو می ترسند. در نتیجه برای مدت طولانی وزن نمی‌گیرند و بدون توجه به آن تا 20 کیلوگرم وزن اضافه می‌کنند. پس فورا ترازو را کنار بگذارید، زیرا برای مرحله بعدی به آن نیاز دارید.

بیشتر بخوانید  فواید مصرف پودر و کپسول گیاهی رولاکس جهت درمان یبوست

جداکننده 4

مرحله 4 – نگران وزن خود نباشید.

مراقبت مداوم از وزن مشکل شما را حل نمی کند. پس به جای نگرانی دائم، با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید تا راه حلی عملی برای کاهش وزن پیدا کنید. دلایلی که چرا باید نگرانی های کاهش وزن را کنار بگذارید عبارتند از:

مراقبت از وزن شما را چاق تر می کند. اضطراب می تواند شما را ناامید کند. در نتیجه بیشتر می خورید و چاق تر می شوید.
اگر نگران وزن خود هستید، دیگر نمی توانید مشکل خود را حل کنید. نگرانی باعث می شود احساس شکست کنید. در نتیجه شما در مبارزه برای کاهش وزنشما قبلاً شکست خورده اید.
نگرانی اتلاف وقت گرانبهای شماست. احساس اضطراب تمرکز شما بر موفقیت را مختل می کند. پس به جای نگرانی، کاری کنید که از کاهش وزن لذت ببرید.

جداکننده 4

مرحله پنجم – در دنیای واقعی قدم بزنید، نه در دنیای رویا

تلاش برای رسیدن به وزن ایده آل غیرمنطقی شما را در رژیم غذایی زیر ناامید می کند. اگر از چاقی شدید رنج می برید، باید بدانید 10 درصد کاهش وزن، به موفقیت هایی دست می یابد که ادامه کار را برای شما آسان تر می کند. بنابراین لباس هایی را انتخاب کنید که تا 6 ماه پیش می توانستید بپوشید، اما امروز دیگر اندازه شما نیستند، زیرا هدف رسیدن به سایز بدنتان است.

جداکننده 4

مرحله 6 – به آینده نگاه کنید.

در هفته یا ماه آینده نگران وزن خود نباشید. پیشرفته باشید و یک برنامه بلند مدت برای کاهش وزن داشته باشید، مثلاً برای ۶ ماه دیگر. دوست دارید بعد از 6 ماه چه وزنی داشته باشید؟ یک محرک خوب انتخاب کنید که شما را به کاهش وزن تشویق کند، مانند جلوگیری از درد پا.

بیشتر بخوانید  آفلاتوکسین چیست و چه خطری برای انسان دارد؟

جداکننده 4

مرحله 7 – تقویم رژیم غذایی خود را برای 7 روز آینده یادداشت کنید.

شاید این ضرب المثل را شنیده باشید که می گوید: «من چیزی نمی خورم، اما چاق می شوم». واقعیت این است که هیچ کس چاق نمی شود مگر اینکه غذا بخورد، مگر اینکه اشتباه کند. بنابراین 7 روز:

1) هر چیزی که می خورید را یادداشت کنید.
2) همچنین زمان خوردن همه چیز را یادداشت کنید.

گول نخورید هدف از نوشتن یک تقویم غذایی این است که ببینید واقعاً چه چیزی می خورید! همچنین به شما کمک می‌کند بدانید چه زمانی باید غذا بخورید، زیرا زمان‌های نادرستی نیز برای خوردن وجود دارد. اشتهای کاذب این شما را هیجان زده می کند.

جداکننده 4

مرحله شماره 1 – هدف خود را کشف کنید

رژیم غذایی باید ساده باشد:

1- از این غذاها به طور مرتب استفاده کنید: میوه ها، سبزیجات، نان های سبوس دار و غلات مانند: نان سنگک، برنج قهوه ای و ماکارونی سبوس دار، جو.
* روزانه حداقل 5 واحد میوه و سبزی بخورید.
* حداقل 3 تا 5 واحد نان و غلات کامل در روز مصرف کنید.
تا جایی که می توانید از آرد سفید خودداری کنید. سعی کنید همیشه از غلات کامل استفاده کنید.

————————————————- ———————————————— ———–

2- از لبنیات کم چرب به طور مرتب استفاده کنید: شیر کم چرب، ماست کم چرب، پنیر کم چرب.
* حداقل 3 واحد لبنیات کم چرب در روز مصرف کنید.

این غذای پروتئینی را بخورید: تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز بدون چربی، مرغ بدون پوست، سویا.
اگر کلسترول خون شما بالا است، بیش از 2 تخم مرغ در هفته نخورید.
* گوشت قرمز را 2 تا 3 بار در هفته و هر بار به طور متوسط ​​60 تا 70 گرم مصرف کنید.
* حتما از پروتئین های گیاهی مانند سویا، لوبیا و به طور کلی حبوبات استفاده کنید.
* ماهی به خصوص ماهی چرب که کبابی یا بخارپز می شود را هفته ای دو بار مصرف کنید.

بیشتر بخوانید  تصلب شرایین یا آترواسکلروز و درمان های گیاهی آن

————————————————- ———————————————— ———–

4- غذای خیلی کم بخورید یا اصلا غذا بخورید: روغن، کره، سس مایونز، خامه، شکر.
سعی کنید حداکثر 30 درصد کالری را از چربی و روغن دریافت کنید.
روغن های گیاهی مانند روغن زیتون خالص، روغن کانولا و روغن ماهی بهترین انتخاب ها هستند.
از مارگارین و روغن های جامد گیاهی که حاوی چربی های ترانس هستند خودداری کنید.

————————————————- ———————————————— ———–

نوشیدنی ها: آب، آب میوه طبیعی، چای یا قهوه (به شرطی که شکر یا شکر اضافه نکنید) را می توان در طول روز مصرف کرد.

6- استفاده صحیح از تنقلات و شیرینی ها: از انواع شیرینی، کیک، شکلات، کاکائو، چیپس و ذرت بو داده به مقدار مناسب استفاده کنید زیرا حذف کامل و طولانی مدت این مواد از رژیم غذایی غیر ممکن خواهد بود.
* گاهی ممکن است دوست داشته باشید از این غذاها استفاده کنید! اشکالی ندارد اما این غذاها را حداکثر یک بار در هفته بخورید، زیرا حاوی چربی های ترانس و مضر هستند و کالری بالایی دارند.

و در آخر، تیتر شما را وادار به خواندن این مقاله کرد. تحقیقات نشان داده است که هر چه بیشتر در مورد تغذیه و رژیم غذایی سالم بدانیم، کاهش وزن آسان تر است.


دیدگاهتان را بنویسید