سوال برنج خوردن یا نخوردن!


برنج بخورید یا نخورید

برنج بخورید یا نخورید

پاسخ به این سوال برای افرادی که تصمیم به رژیم می گیرند یکی از اصول اولیه کاهش وزن است. زیرا برای بسیاری، کلمه رژیم غذایی به معنای امتناع از خوردن تمام غذاهایی است که دوست دارند. حتی فکر اینکه مجبور شوید غذای مورد علاقه خود را حذف کنید نیز دردناک است.

مثلا برنج، ماکارونی و غذاهایی که در گروه کربوهیدرات ها هستند را حذف کنید رژیم روزانه ما ایرانی ها خیلی زحمت می کشیم چون بیشتر غذای ما برنج است، علاوه بر این که افراد کمی عادت دارند به اصطلاح نان بخورند. اما آیا برنج واقعا چرب است؟ هیچ غذایی به خودی خود رشد نمی کند.

فقط زمانی که کالری مورد نیاز روزانه شما بیش از حد متعادل باشد، چاق کننده خواهد بود. برخی مطالعات همچنین نشان می دهد که کربوهیدرات ها نسبت به سایر گروه های غذایی مانند چربی ها اثر چاق کنندگی بسیار کمتری دارند.

برنج بخورید یا نخورید

تحقیقات اخیر در دانشگاه آرکانزاس نشان می دهد که افرادی که در رژیم غذایی روزانه خود کربوهیدرات بیشتری می خورند کمتر از دیگران در معرض چاقی قرار دارند و حتی رژیم های پر کربوهیدرات نیز نقش مهمی در کاهش وزن او مردم را بازی می کند. بر اساس مطالعه ای که بر روی 34 غیر سیگاری بالای 50 سال انجام شد و فعالیت بدنی زیادی نداشتند، افرادی که رژیم غذایی آنها شامل 60 درصد کربوهیدرات و 20 درصد چربی به مدت 10 روز بود، 5 کیلوگرم وزن داشتند و افرادی که 40 سال داشتند. . کیلوگرم مصرف چربی و 45 درصد کربوهیدرات، 3 کیلوگرم کاهش یافت.

بیشتر بخوانید  آفلاتوکسین چیست و چه خطری برای انسان دارد؟

این در حالی است که هر دو گروه یک محتوای کالری از رژیم غذایی لذت برد. دکتر کاترینا تلماج، رئیس انجمن رژیم غذایی آمریکا می گوید: اگرچه هر فردی باید متناسب با شرایط زندگی و سطح فعالیت خود در جامعه رژیم غذایی خاص خود را داشته باشد، اما حذف چربی در تمام گروه های سنی و افراد با زندگی متفاوت است. شرایط باعث کاهش وزن می شود

هر گرم چربی ۹ کالری دارد، در حالی که هر گرم پروتئین و کربوهیدرات ۴ کالری دارد. با تمام موارد ذکر شده، به نظر می رسد که حذف برنج به اندازه حذف چربی نقش مهمی در چاقی ندارد. به توصیه های محققان گوش دهید و نیمی از چربی روزانه خود را به کربوهیدرات ها اختصاص دهید. رژیم معروف اتکینز که مصرف هر مقدار کربوهیدرات را مجاز می کند و چربی ها را ممنوع می کند، به کاهش وزن شما کمک می کند.


دیدگاهتان را بنویسید